Åh har helt missat denna tråd. Älskar AHS. Hoppas att få lite liv i tråden igen då jag har ingen att diskutera serien med
Första säsongen var ju den som fick mig börja följa resten av säsongerna. Jag såg aldrig exakt hela utan vissa avsnitt när det gick på tv (Tror det var kanal 11?) Missade kanske 1-3 avsnitt men tyckte den var otroligt intressant och bra. Jag älskar ju all skräck/thriller etc.
När jag hörde om
andra säsongen så gav jag den en chans, trodde dock inte den skulle handla om något helt annat. Men fastnade direkt och älskade den. Tills efter kanske 5 avsnitt och jag började faktiskt tröttna på andra säsongen.. Älskade utomjordingar och mentalsjukhus grejen, det var så konstigt men ändå så bra. Sen tyckte jag dock den blev seg och urartade och jag glömde bort serien helt enkelt. Det blev för mycket att hålla reda på?
Tredje säsongen älskade jag också och den började bra men samma där, några avsnitt var jätte intressanta medan andra satt jag bara och bläddrade igenom.
Fjärde säsongen är min favorit. Många säger att den inte alls är bra men det är faktiskt den enda säsongen där jag känt att varje avsnitt är bra. Visst den urartade också som fan och hade ingen röd tråd direkt, men jag tycker inte någon säsong har en röd tråd?
Någon spännande hände varje avsnitt och fick mig alltid längta efter nästa, har följt den helt slaviskt. Bästa avsnitten var orphans.
Jag tror problemet med AHS är att det saknas en röd tråd och att det blir för mycket ibland. Det finns så mycket bra att säga om den här serien men den har sina fel.. men kanske därför jag gillar den så mycket, den är så konstigt på nått sätt. Jag längtar tills säsong 5 och jag tror det bara blir bättre och bättre. Jag hoppas det har med utomjordingar att göra som några innan mig redan skrivit.