Jag noterar att du väljer att ignorera frågan om den okända döda vita mannen du hänvisade till...
Skumt.
Det är testbart.
Skumt.
Det är testbart.
Citat:
Om man inte har mer än otestbart flum så har man inte så mycket att komma med.
Sanningen vet man i hjärnan. Det är absurt av dig att påstå att verbal kommunikation ska kunna förklara religiösa upplevelser?
Citat:
Det är inte mitt fel att du inte kan skilja på fantasi och verklighet.
Verbal kommunikation är väldigt primitivt då det bara överför symboler baserat på 20-30 olika ljud som produceras i talorganet. Hur ska det kunna förklara djupa sanningar för en trångsynt jävel som dig?
Citat:
Men vad jag menar är att religion har en djupare etymologisk mening som har en rotad validitet som ingen kan skaka bort. Det religiösa sinnet har mycket mer potential än vetenskapsmannens sinne.
Citat:
Det har du inget som helst belägg för.
Citat:
Vad fan pratar du om? Besvara frågorna istället för att kräka upp så mycket flum. Mina beståndsdelar är inte relevanta.
Behöver jag inte ha heller. Men ja, du kanske inte är medveten om att du är gjord av materia utan bara är medveten av abstraktionen av det i en pytteliten del av din hjärna. Inte konstig att du inte är med på noterna. Vad är falskt i det? Är du inte gjord av universums beståndsdelar? Det du är gjord av finns i alla stjärnorna när du kollar ut över natthimlen.
Citat:
Vad har vetenskapen med det att göra? Vetenskapen är en analysmetod, ingenting annat. Igen, se min signatur om du är förvirrad.
Okej, när ska vetenskapen förklara varför folk tillverkar kärnvapen varför vill folk kriga mot varandra trots att de är gjorda av samma materia, har samma identitet?
Citat:
Det finns inget sammanhang mellan det du pratar om. Går du på droger?
Om jag pratar strunt kan du bevisa varför folk lever som de lever ur ett vetenskapligt perspekiv?
Citat:
Det slutar vara strunt när du kan fastställa slutsatser baserade på fakta.
Att ha teorier och spekulationer som är observationer av vad som försiggås kan inte kallas för strunt förrän du själv kan förklara det.