2014-11-04, 23:30
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Innan dess så satt han och fullkomlingen gapade KÖP VYKORT,KÖP VYKORK.
Han måste ha fått tillsägelse att inte skrika så mycket,för när han sålde bingolotter var han mycket mer lågmäld.

Har för mig att han var igång redan tidigt 80-tal? Då lät det mer KÖP NÅRA VYKORT HÄÄR KÖP NÅGRA VYKORT HÄÄR KÖP NÅGRA VYKORT HÄÄR

Sen bytte han som sagt till bingolotter och taggade ner lite.

Kul att han verkar hålla igång fortfarande!
Citera
2014-11-04, 23:50
Medlem
Knotknets avatar
I början av 2000-talet satt det varje morgon i gången mellan pendeltågen och tunnelbanan 4 stycken ryssliknande män med extremt ryska kläder håglösa ansiktsuttryck och spelade nån folkmusik. En av männen spelade på ett stort instrument.
Citera
2014-11-13, 00:30
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DPRK
Tror alla nämnts i tråden som jag själv minns. Jesustanten och längdhopparen är väl de som jag sett på sistone.

En relativt ny bekantskap för mig är den ibland något lustigt klädde trainspottern på centralen. Har endast sett honom på gröna linjens plattform. Kan bära typ hängslen och mjukisbyxor. Ofta böjd över ett papper där han skriver upp alla olika tåg och så. Vill minnas att jag hört av tunneltågsförare att han är rätt känd bland de anställda, stämmer det?

Han är väl speciell på något sätt, helt harmlös och verkar älska sin hobby.

Undra hur många gravt autistiskt tågälskande dårar som sl-personalen har inofficiell koll på
Citera
2014-11-13, 00:31
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Innan dess så satt han och fullkomlingen gapade KÖP VYKORT,KÖP VYKORK.
Han måste ha fått tillsägelse att inte skrika så mycket,för när han sålde bingolotter var han mycket mer lågmäld.

Just det, han! Finns han kvar? Länge sedan jag såg honom.
Citera
2014-11-13, 00:33
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ingen som sett killen med OCD runt Alvik? Han springer fram och tillbaka i vagnarna och klappar/slår på stolpar, sitsar, ryggstöd mm i en speciell takt/mönster. Tänk er lite som Fares Fares karaktär i Kopps, som alltid måste tuta innan han kliver ur bilen.

Finner inte honom rolig, mest synd om honom.. Ingen kan undgå hans samtidigt plågade ansiktstuttryck.
Senast redigerad av elgecy 2014-11-13 kl. 00:58.
Citera
2014-11-13, 13:00
Medlem
Krickerts avatar
Det finns ju även den så kallade fimp-Mange som åker buss runt om i norra stockholm som ställer sig och blänger på kvinnor från ca 2cm avstånd.
När han går av bussen så brukar han plocka upp fimparna på hållplatsen och röka dem.
Citera
2015-01-19, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladHundvalp
Finns en brud, runt 30-40, ser väldigt städad ut, håret är nästintill perfekt uppsatt i hästsvans, som sitter utanför tunnelbanan i förorterna på blå linjen. Hallonbergen och Rissne bland annat.

Hon sitter på en pall, har en (leksaks?)fiol som hon spelar uppifrån och ner på med en träpinne. Hon är väldigt inne i det hon gör, och brukar blunda och digga med, i det som förstås inte låter mer än en ettåring som hittat en ostämd gitarr med ruttna strängar.

Tycker så otroligt synd om henne då hon ibland brukar sluta tvärt och tacka för sig med ett par nickar i 180 grader, för obefintlig publik då.

Henne såg jag utanför Konsum på Odengatan i tidiga höstas. Intressant musikalisk upplevelse!
Citera
2015-01-19, 09:32
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
8. Yngre man med stor puckel som letade i papperskorgar efter
burkar på perrongen i T-banan.

Har inte sett honom sen 90-talet. En tragisk syn då han var så ung.

Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1
Vet ej om hon har nämnts ännnu.. Men ingen som sett den rödklädda damen? Hon är riktigt läbbig, har sett henne runt kungsträdgården ett par gånger och vid medis.
Ser ut som djävulen i princip, haltandes och riktigt obehaglig blick.

Har också noterat henne ett antal gånger. Ser riktigt creepy ut.

Det tycks finnas en gedigen samling diagnoser i kollektivtrafiken. Är väl ett resultat av nerlagt Beckomberga, dåligt fungerande sluten-/öppenvård osv.
Citera
2015-01-19, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alder
Henne såg jag utanför Konsum på Odengatan i tidiga höstas. Intressant musikalisk upplevelse!
Lät det bra eller var det något man skrattar åt?
Citera
2015-01-19, 16:09
Medlem
Minns mitten på 80talet fanns det en gubbe i Täby Kyrkby som kallades gubben sten.
Gick omkring med nån mörk kavaj o nån svart hatt till minns jag.
Han hade nån jävla tendens att skrämma/skämta med oss kids och cyklade runt på nån sån där gubbcykel.
Högst obehagligt när han kunde hoppa fram från nåt jäkla hörn o skrika bööööööhöhh.
brukade hålla till vid område som heter Midgård och "centrumet".
Kunde även "gömma sig" bakom lyktstolpar o bara vara obehaglig. Vet att han blev arg när man kastade sten mot honom från andra sidan spåret som han aldrig korsade. Tror därav namnet, många myter kring den herren.
Citera
2015-01-20, 21:22
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limitededh
Minns mitten på 80talet fanns det en gubbe i Täby Kyrkby som kallades gubben sten.
Gick omkring med nån mörk kavaj o nån svart hatt till minns jag.
Han hade nån jävla tendens att skrämma/skämta med oss kids och cyklade runt på nån sån där gubbcykel.
Högst obehagligt när han kunde hoppa fram från nåt jäkla hörn o skrika bööööööhöhh.
brukade hålla till vid område som heter Midgård och "centrumet".
Kunde även "gömma sig" bakom lyktstolpar o bara vara obehaglig. Vet att han blev arg när man kastade sten mot honom från andra sidan spåret som han aldrig korsade. Tror därav namnet, många myter kring den herren.

Fan vad jag känner igen det här trots att jag inte är född förrän i slutet på 80-talet...

Måste bara fråga om nån har en aning om var munspelsmannen har tagit vägen? Känns ju inte helt otroligt att han stängt ner butiken. Kommer ihåg hans battles med indianerna på drottninggatan som att det var igår.

Kan tillägga att en bekant som är snut sa att de brukade plocka in honom där runt jul bara för att han inte skulle frysa ihjäl.
Senast redigerad av Rotselleri 2015-01-20 kl. 21:25.
Citera
2015-01-21, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Fan vad jag känner igen det här trots att jag inte är född förrän i slutet på 80-talet...

Måste bara fråga om nån har en aning om var munspelsmannen har tagit vägen? Känns ju inte helt otroligt att han stängt ner butiken. Kommer ihåg hans battles med indianerna på drottninggatan som att det var igår.

Kan tillägga att en bekant som är snut sa att de brukade plocka in honom där runt jul bara för att han inte skulle frysa ihjäl.

Munspelsmannen är tillbaka där han kom ifrån det vill säga Berlin i Tyskland!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in