Citat:
Ursprungligen postat av
BrutusBeefcake
Någon som sett The One-aremed Swordsmen filmerna (1967-71)? Verkar skitcoola och tänkte ta ett marathon med dem någon helg framöver.
Efter lite inspiration från despondency skall jag nu sätta mig och se på den japanska skräckfilmen Rabbit Horror 3d (2011). Mest för att namnet är coolt och alice i underlandet är lite fascinerande i mörkare framställningar. Den går också under namnet Tormented om någon undrar.
Väldigt säker på att jag sett en utav
The One-Armed Swordsman-filmerna på TV i mina yngre år. Jag minns bara väldigt mycket (på den tiden) cool action, en en-armad hämnare med ett avbrutet svärd... och inte mycket mer. Den kändes dock betydligt nyare så det är möjligt att det var någon sorts remake. I mitt minne så var det på tok för högt tempo i actionsekvenserna för en film som kom 67-71. Någon kanske kan sprida lite ljus kring detta?
Jag har
Tormented på DVD, utan undertext så jag orkade inte se särskilt mycket utav den. Verkade inte vara särskilt bra av vad jag såg heller, tyvärr, så jag har inte eftersökt någon version med undertext särskilt hårt.
Påtal om Shimizu så gillade jag verkligen stora delar av
Marebito samtidigt som jag hade stora problem med andra delar utav den. Svag rekommendation men jag skriver säkert mer utförligt om den senare. Ett Shimizus mest intressanta projekt även om den inte håller den klass hans tidiga
Ju-On-filmer.