Citat:
Jag tar upp regissörer för att tydliggöra och jämföra. Tycker inte du valt ut regissörernas bästa filmer. Att du dessutom fortsätter att svara på samma spår visar ju bara att det trots allt är regissörerna som är av intresse.
Kiyoshi Kurosawa: Kyua, Eyes of The spider!
Barren Illussion och License to Live tycker jag är två artfilmer som håller minst lika hög kvalitet som Hanging Garden. Dock är ingen av de tre några mästerverk! Men du hade trots allt den sistnämnda på din topplista.
Dolls och Hana Bi är fantastiska. Sonatine, Kids Return och Violent Cop är alla filmer som förtjänar att vara på en topp 50 lista om man jämför med många halvdana filmer som du redan har.
Time, Summer Winter autumn (fantastisk film trots sitt buddistiska dravvel) och 3-Iron är alla bättre filmer.
Still Walking! Efter 2009 har du Like Father Like Son och I wish som är minst lika bra som Nobdy Knows..
Japan spottar ut mycket av den genren. Men Blue Spring definierar verkligen den genren och är månt och mycket en av de bättre i sin subgenre.
Vacker film men ack vilken olidligt handling. En långsam film som inte förmedlar nånting mer än tröttsamt och repetitivt skådespel.
Jag ser den som en mix. Lite av varje, men det är ingen renodlad dramafilm.
Absolut.
Din lista är på tok ihålig och populistisk för min smak..
Den listan hade sett annorlunda ut (med några få undantag)!
Kiyoshi Kurosawa: Kyua, Eyes of The spider!
Barren Illussion och License to Live tycker jag är två artfilmer som håller minst lika hög kvalitet som Hanging Garden. Dock är ingen av de tre några mästerverk! Men du hade trots allt den sistnämnda på din topplista.
Dolls och Hana Bi är fantastiska. Sonatine, Kids Return och Violent Cop är alla filmer som förtjänar att vara på en topp 50 lista om man jämför med många halvdana filmer som du redan har.
Time, Summer Winter autumn (fantastisk film trots sitt buddistiska dravvel) och 3-Iron är alla bättre filmer.
Still Walking! Efter 2009 har du Like Father Like Son och I wish som är minst lika bra som Nobdy Knows..
Japan spottar ut mycket av den genren. Men Blue Spring definierar verkligen den genren och är månt och mycket en av de bättre i sin subgenre.
Vacker film men ack vilken olidligt handling. En långsam film som inte förmedlar nånting mer än tröttsamt och repetitivt skådespel.
Jag ser den som en mix. Lite av varje, men det är ingen renodlad dramafilm.
Absolut.
Din lista är på tok ihålig och populistisk för min smak..
Den listan hade sett annorlunda ut (med några få undantag)!
Du läser visst inte vad jag skriver, LISTAN GÄLLER ASIATISKA FILMER 2000-2009. Ändå namedroppar du 90-talsrullar.
De här filmerna du nämner är inte ens påtänkta eftersom de inte kan kvalificera sig på en sådan lista
Kyua
Eyes of The spider
Barren Illussion
License to Live
Hana-Bi
Sonatine
Violent Cop
Like Father, Like Son
I Wish
Kvar återstår dina Kim Ki-duk tips (som jag inte är så förtjust i) och Dolls som jag nämnt. Inte mycket till förslag på ändring...speciellt inte som de knappast petar nån av filmerna på listan imo, men smaken är olika

Om du gnällt på att Josee the tiger and the fish, Funky Forrest, The Taste of Tea eller nåt annat kul saknades hade jag nog haft lite mer förståelse. Men det är förstås ironiskt att du kallar listan populistisk för att sen namedroppa sådana avantgardister (ironi) som Kurosawa, Kitano, Kim Ki-duk....gäääsp....kan DET bli mer populistiskt?