2015-01-08, 11:09
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittjack
Förra torsdagen gjorde jag en inject i höger axel. I söndags upptäckte jag att jag var lite öm och svullen i överarmen mellan biceps och triceps. Svullnaden har minskat och även ömheten däremot är jag nu röd och varm där. Är detta ett tecken på infektion?

Ja det låter tyvärr som en infektion.

/aKAY
Citera
2015-01-08, 13:56
Medlem
Skittjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Ja det låter tyvärr som en infektion.

/aKAY

Det är lite konstigt för det är inget svullet nu, inte ömt heller. Det kan inte vara så att jag missade muskeln och det injicerades i fettet och att testot nu "vandrat ner" och bosatt sig på överarmen?
Citera
2015-01-08, 14:29
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Det är lite konstigt för det är inget svullet nu, inte ömt heller. Det kan inte vara så att jag missade muskeln och det injicerades i fettet och att testot nu "vandrat ner" och bosatt sig på överarmen?

Så kanske det kan vara. Symptomen skulle ju förmodligen vara desamma som vid en inflammation initialt.
Bara hålla tummarna på att det inte börjar ömma å svälla då.

Håller tummarna.

/aKAY
Citera
2015-01-15, 13:04
Medlem
ilsk1s avatar
Citat:
Förra torsdagen gjorde jag en inject i höger axel. I söndags upptäckte jag att jag var lite öm och svullen i överarmen mellan biceps och triceps. Svullnaden har minskat och även ömheten däremot är jag nu röd och varm där. Är detta ett tecken på infektion?

Varför sätter du inte i låret? Säkrare och bättre. Men en infektion går över, bli inte nojig och spring till doktorn meddetsamma. Svullnar det och blir varmt behöver di nog en kur antibiotika.
Men det finns ingen anledning att säga vad det beror på. Du får dina mediciner ändå för ingen doktor kan avgöra om det beror på ett stick AAS eller om du kanske skadat sig på annat sätt.
Folk nojar i onödan. Det kan vara lite problematiskt men inget du dör av. Så ta det lugnt och håll koll
på om det börjar vara sig. Då är det dags att gå till doktorn.
Citera
2015-01-15, 13:19
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilsk1
Varför sätter du inte i låret? Säkrare och bättre. Men en infektion går över, bli inte nojig och spring till doktorn meddetsamma. Svullnar det och blir varmt behöver di nog en kur antibiotika.
Men det finns ingen anledning att säga vad det beror på. Du får dina mediciner ändå för ingen doktor kan avgöra om det beror på ett stick AAS eller om du kanske skadat sig på annat sätt.
Folk nojar i onödan. Det kan vara lite problematiskt men inget du dör av. Så ta det lugnt och håll koll

Nu är du ute på hal is igen din gubbtjyv!
En infektion som inte behandlas kan ha ödesdigra konsekvenser, i värsta fall (även om det är långt dit) kan det även leda till ond bråd död. Så än en gång råder jag dig att inte dela ut tips som om de vore karameller, det kan ha ödesdigra konsekvenser när du inte vet vad du talar om.

En infektion, eller abscess, bör övervakas noggrant. Jag ser ingen som helst anledning att inte kontakta läkare så fort infektionen ökar i omfattning. Säkerhet före allt, å särskilt före avdankade gubbar som tror att 4 år på 250 test e e5d kan likställas med faktiskt kunskap.

/aKAY
Citera
2015-01-15, 14:21
Medlem
ilsk1s avatar
Citat:
Nu är du ute på hal is igen din gubbtjyv!
En infektion som inte behandlas kan ha ödesdigra konsekvenser, i värsta fall (även om det är långt dit) kan det även leda till ond bråd död. Så än en gång råder jag dig att inte dela ut tips som om de vore karameller, det kan ha ödesdigra konsekvenser när du inte vet vad du talar om.

En infektion, eller abscess, bör övervakas noggrant. Jag ser ingen som helst anledning att inte kontakta läkare så fort infektionen ökar i omfattning. Säkerhet före allt, å särskilt före avdankade gubbar som tror att 4 år på 250 test e e5d kan likställas med faktiskt kunskap.

/aKAY
Nu får du väl för faan ge dig jävla besserwisser. Du har inte ens läst vad jag skrev, jävla barnunge. LÄS! så ser du att jag sade att han ska gå till doktorn om det svullnar, blir varmt eller vara sig,
Den sista delen av ditt inlägg bevisar att du inte är speciellt gammal så om det är någon som ska sluta ge råd med sin pseudovetenskap så är det du. Folk kanske tror på dig. Det finns så många andra än du som är så omogna.
Försök skriva seriöst så man kan ta till sig vad du har att säga. Så som du skriver nu är ju bara löjligt och absolut inte trovärdigt.

Och vad kör du som är bättre då? Du som vet bäst? Har du skate nog att tala om det eller har den krympt i samma takt som dina inlägg.
Citera
2015-01-15, 15:37
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Nu får du väl för faan ge dig jävla besserwisser. Du har inte ens läst vad jag skrev, jävla barnunge. LÄS! så ser du att jag sade att han ska gå till doktorn om det svullnar, blir varmt eller vara sig,

Jag har läst å ja du nämnde att han bör gå till doktorn, men du skrev också att alla skulle sluta va så nojiga. Du är extremt tvetydig i dina inlägg och i det här enskilda fallet är det direkt farligt att misstolka. Således tycker jag att det är viktigt att klargöra vad som är fakta och inte så att okunniga pojkspolingar inte far illa.

Den sista delen av ditt inlägg bevisar att du inte är speciellt gammal så om det är någon som ska sluta ge råd med sin pseudovetenskap så är det du. Folk kanske tror på dig. Det finns så många andra än du som är så omogna.

Förstår inte riktigt vad min ålder har med saken att göra. Har aldrig påstått att jag är av en viss ålder men jag kan nämna att jag är betydligt äldre än vad snittåldern verkar vara, dock inte så gammal som f12's "äldre". Huruvida du bör kalla den fakta jag framhäver för egen pseudovetenskap eller ej borde man inte ens behöva prata om. Det är inte jag som har forskat, jag har bara tagit del av forskning och studier genomförda på rätt sätt.

Försök skriva seriöst så man kan ta till sig vad du har att säga. Så som du skriver nu är ju bara löjligt och absolut inte trovärdigt.

Om fröken slutar gråta varje gång jag påpekar faktafel i dina uttalanden och istället tar till dig vad endokrinologer säger, inte vad jag har hittat på, så ska du se att det går bättre för dig att läsa och förstå vad jag skriver.

Och vad kör du som är bättre då? Du som vet bäst? Har du skate nog att tala om det eller har den krympt i samma takt som dina inlägg.

Jag har aldrig påstått att jag vet bäst hela tiden, men ibland finner nog långa av oss i diskussioner med en viss typ av individ som har helt fel idéer om AAS varpå man just då faktiskt vet bäst. I övrigt har jag inga som helst problem att lära mig eller bli tillrättavisad.
Vad jag kör just nu är 200mg test cyp + 250mg test e e4d, 0.25mg arimidex eod, flytande vitamin/mineralkomplex morgon + kväll, 4000mg EPA/DHA ed samt zink + magnesium innan sänggående. Funkar för mig, men som jag alltid är noga med att påpeka; det gäller att hitta den melodi man gillar bäst själv, och då krävs kunskap.

Kan du sluta gaffla nu?

Mvh

/aKAY
Senast redigerad av aKAY 2015-01-15 kl. 15:39.
Citera
2015-01-15, 15:45
Medlem
ilsk1s avatar
Citat:
Kan du sluta gaffla nu?

Mvh

/aKAY

Inte så länge du kommer med felaktigheter. Man ska inte nojja men man kan väl ändå tänka.
Och lägg ner ditt tuffa språkbruk. Det förstör din trovärdighet.

När jag läser igenom dina inlägg märker jag att det till allra största del är negativt. Varför?
Oseriöst låter det, men samtidigt verkar du ju kunnig. Så jag förstår inte vad det är du vill hävda.
Citera
2015-01-15, 15:53
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Inte så länge du kommer med felaktigheter. Man ska inte nojja men man kan väl ändå tänka.
Och lägg ner ditt tuffa språkbruk. Det förstör din trovärdighet.

När jag läser igenom dina inlägg märker jag att det till allra största del är negativt. Varför?
Oseriöst låter det, men samtidigt verkar du ju kunnig. Så jag förstår inte vad det är du vill hävda.

Men sluta tjata om faktafel å langa upp lite sakligheten istället! Ber dig ju gång efter annan att vara specifik men du undviker ju frågan som en brud undviker dyngraka snubbar.

Tyvärr så blir tonen i många fall negativ just av anledningen att de inlägg jag oftast kommenterar är helt galna och jag tycker folk bör veta vad som gäller av säkerhetsskäl. Missförstå mig rätt; jag inleder aldrig med ilsk ton, men många har ju som bekant väldigt svårt att bli utdömda, ta till sig att de har fel, eller att de rentav är idioter. Då blir ju en otrevlig ordföljd oftast rätt väntad.
Jag kommenterar dock många vettiga inlägg också, å jag antar att det kan vara dem du syftar till som "fjäskande"? Du är ju som en tjej; vad man än gör så är det fel.

Men nu tycker jag att du avslutar häxjakten på aKAY och framhäver lite mer sakliga argument till dina anklagelser.

/aKAY
Citera
2015-01-15, 23:11
Medlem
Så jävla svårt O trycka i skinkan på sig själv så ja brukar skita i att aspirera... Men denna gång gjorde de lite småont, men orkade inte bry mig så Skjöld in oljan i rumpan. När ja lyckas böja mitt huvud så ja kan se om all olja åkt in ser ja att de flyter omkring en jävla massa blod droppar i sprutan. Vafan träffade jag ett blodkärl på vägen in i muskeln? Eller gick injektionen åt pipan? Har ingen direkt smärta eller nått konstigt idag, skjöt igår. Läst om att man ska börja hosta O man får en oljig smak i munnen stämmer detta? Hur märker man att man injicerat fel? Känns helt som vanligt så hoppas de ba råka bli lite tryck O lite blod kom in i sprutan
Citera
2015-01-15, 23:27
Medlem
Skittjacks avatar
Citat:

Brukar skjuta i glute men jag skulle på ett ställe dit jag inte ville fara med synliga nålstick så jag "gömde" sticket i en tatuering på axeln.

Det gick i alla fall över efter några dagar. Var nog mest troligt oljan som vandrade ner, jag missade nog muskeln.
Citera
2015-01-15, 23:32
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinnerByBirth
Så jävla svårt O trycka i skinkan på sig själv så ja brukar skita i att aspirera... Men denna gång gjorde de lite småont, men orkade inte bry mig så Skjöld in oljan i rumpan. När ja lyckas böja mitt huvud så ja kan se om all olja åkt in ser ja att de flyter omkring en jävla massa blod droppar i sprutan. Vafan träffade jag ett blodkärl på vägen in i muskeln? Eller gick injektionen åt pipan? Har ingen direkt smärta eller nått konstigt idag, skjöt igår. Läst om att man ska börja hosta O man får en oljig smak i munnen stämmer detta? Hur märker man att man injicerat fel? Känns helt som vanligt så hoppas de ba råka bli lite tryck O lite blod kom in i sprutan
Du kan va lugn.. Några droppar är inte att Sätta i ett kärl.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in