Citat:
Ursprungligen postat av
Marlo.Stanfield
Så jävla pinsamt att skylla allt på shiaislam, ISIS framfart hade skett varesig Moder Teresa styrt Irak eller Maliki.
Det är snare en enskild person och inte shiaislam som är föremål för beskyllning i den där dokumentären på SVT. Du hävdar att resultatet hade bilivt den samma oavsett hur landets högsta chef hade handlat. Vad är det som avgör resultatet?
Det sker ingen interaktion och alla aktörer agerar utan att ta hänsyn till situationer eller vad dem andra aktörerna gör. Resonemanget är problematiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marlo.Stanfield
Kan du inte svaret på det så befinner du dig i fel tråd. Om du på fullaste allvar tror att Maliki är anledningen till ISIS framfart så saknar du fundamentala kunskaper om mellanöstern, Islam, och denna konflikt.
Okey, du som har de fundamentala kunskaper om mellanöstern, islam samt konflikten ifråga. Borde kunna sakligt ifrågasätta alla uppgifter i dokumentären. Varför gör du inte det?
Jag har inte all den kunskap som du har, vet inte ens vad de fundamentala kunskaperna i mellanöstern är tex. Men efter att ha sett dokumentären, så tänkte jag att Malikis utmanuvrering av de folkvalda sunnitiska politikerna hade troligen konsekvenser samt även den där hanteringen av demonstrationen i Hawija. Att dömma av klippet från den sistnämnda händelsen så verkade det som att en signifikant mängd civilklädda människor blivit utsatta för ganska omfattande beskjutning och tillföljd av detta dött.
Släng gärna in moder teressa/Maliki grejen i din förklaring.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marlo.Stanfield
Skribenten du svarade är kurd, Barzani och gänget spred länge propaganda att Maliki är den nya Saddam (

) således är det med andra ord endast oljud som inte går att ta på allvar.
Ska man inte ta hänsyn till vad som sägs beroende på av vem det sägs. Det spelar alltså ingen roll om själva informationen är sant eller inte. Alltså, det finns minst en argumentationsfel i varenda inlägg. Håller du på och bokar av hela listan eller vad är det frågan om?
Barzani är kvar, Maliki är borta. Vad beror det på? Både sunniirak och KRG ville ha bort honom. USA ville ha bort honom och även Iran, Turkiet och Saudiarabien.
Jag rekomenderar att vi hädanefter för diskussionen om SVT dokumnetären i Irak tråden. Kan inte mod flytta över inläggen från denna tråd till den andra?