Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Sen är allt du har är en bok skriven av en svenskjude (Aron är ett judisk namn vad jag vet) som är klart och tydligt anti Assad, har varit på flera anti Assad demonstrationer i Sverige, jag har inte läst hans böcker men av det jag hört från dig och andra är det mesta han skrivit var sånt populistiskt skit som cirkulerade i media för några år sen, gissar att det mesta som står i boken är sånt som va "allmänt känt" om Syrien och regeringen, hans bok kan tyckas är omfattande och fylld av info för utomstående och okunniga men den är långt från sanningen.
Hans bok är inte någon vetenskapligt studie som du ska citera i tid och otid, det är hans bild/tolkning av det som hände i Syrien, han blandat lite fakta med rykten och skitsnack, absolut inte neutral....kan bero på de kretsar han rört sig i .
Jag skriver inget om den övre delen av ditt inlägg och skället är att undvika en debatt som är präglad av upprepningar. Detta är en förebyggande åtegärd.
Den undre delen är åtminstone något färskt, nytt och därför spänande, men endock så innehåller den de karakteristiska resonemangen och argumenten som är allt annat än slagkraftiga. Det görs påståenden om ett objekt av någon som inte ens vet vad objektet är för något. Den anklagas för att vara "populistisk" och även att det endast står saker i boken som är "allmänt känt", vad det nu är för något. Påstendena utan grund fortsätter i tur och ordning: "Den är långt från sanning", "han blandat lite fakta med rykten och skitsnack, absolut inte neutral".
Du har inte ens läst en sida, men du kan allt om den. Jag har läst hela boken som består av 700 sidor varav 79 sidor utgör källförteckning i slutet av boken. Du har fel i allt du gissar om boken ifråga och det är inte så konstigt eftersom sannolikheten att gissa rätt om något med stort innehåll är väldigt lågt. Det finns inget värde i en gisning och är inget vidare att använda i argumentation. Hur kul tror du en debatt hade blivit för mig?
Har ingen lust att ha en debatt som inte är saklig, men jag kan säga en sak. Boken kan inte klassas som anti-assad, ZuparN nämnde tidigare att han blev överaskad när han läste om Assad i den gammla boken som författaren skrev och jag kan bekräfta att samma gäller i den nya boken som jag har läst.