2015-01-09, 15:29
Medlem
jag försökt att öppna portar för minecraftserver i en compal ch7284e utan framgång har kollat på diverse sidor och fixat allt med statisk ip osv men den är fortfarande stängd.. någon som vet hur man ska gå till väga?
Citera
2015-01-09, 15:34
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseisnice
jag försökt att öppna portar för minecraftserver i en compal ch7284e utan framgång har kollat på diverse sidor och fixat allt med statisk ip osv men den är fortfarande stängd.. någon som vet hur man ska gå till väga?

Hur öppnar/stänger du portar i det modemet? Har inte sett något annat än IP och URL-filtrering samt tre eller fyra brandväggsinställningar, där jag inte kan modulera något.
Citera
2015-01-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hur öppnar/stänger du portar i det modemet? Har inte sett något annat än IP och URL-filtrering samt tre eller fyra brandväggsinställningar, där jag inte kan modulera något.

det ska vara genom port forwarding
Citera
2015-01-09, 15:58
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseisnice
det ska vara genom port forwarding

Ah, förstås. Tack.
Citera
2015-01-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ah, förstås. Tack.

ingen fara hör av dig om du får det att fungera
Citera
2015-01-09, 17:34
Medlem
TheTransporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Kommer com hem att meddela radiotjänst nu när jag skaffat tivo max?

Om så är fallet, kan man bara avanmäla skiten direkt hos radiotjänst och säga att man bara ville prova på tivo, man har ju 14 dagars ångerätt på com hems tjänster.

Meddelar com hem även när man säger upp avtal?

Kommer bli student nu i januari och det sista jag har råd med är några jävla 2076kr per år för tv-avgift för skit som "så ska det låta", "schlager" och annat trams.

Om det är helt kört så säger jag upp hela avtalet med com hem imorgon och även bredbandet och behåller bahnhof.

Har aldrig i mitt liv betalat tv-avgift och vägrar göra det så länge jag lever.

Det kommer dom nog inte göra jag skaffa tivo och har inte fått någon räkning.
Citera
2015-01-09, 19:23
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTransporter
Det kommer dom nog inte göra jag skaffa tivo och har inte fått någon räkning.

Ok tack.

Jag begriper inte hur SVT kan vara så snikna att dom vill ha pengar av mig när jag redan betalar 300kr för ett lagligt kabel tv abonnemang där deras tjänst ingår.

Com hem och svt har väl redan löst licensefrågan sinsemellan? Com hem måste ju rimligtvis redan pröjsat SVT för att få använda deras kanal i sitt och senare mitt utbud.

Inte fan vill animal planet, tv4 eller kanal 5 ha dubbla pengar från mig så som SVT vill?

Reklamfritt är det inte heller då sponsorer dyker upp under sportevenemang och galor.
Citera
2015-01-09, 20:05
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ok tack.

Jag begriper inte hur SVT kan vara så snikna att dom vill ha pengar av mig när jag redan betalar 300kr för ett lagligt kabel tv abonnemang där deras tjänst ingår.

Com hem och svt har väl redan löst licensefrågan sinsemellan? Com hem måste ju rimligtvis redan pröjsat SVT för att få använda deras kanal i sitt och senare mitt utbud.

Inte fan vill animal planet, tv4 eller kanal 5 ha dubbla pengar från mig så som SVT vill?

Reklamfritt är det inte heller då sponsorer dyker upp under sportevenemang och galor.

Detta har väl egentligen inget med Com Hem att göra?
Citera
2015-01-09, 22:34
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Detta har väl egentligen inget med Com Hem att göra?

Jo, på sätt och vis.
Det är com hem som erbjuder kabel tv som jag nu köpt.
Jag köper en tjänst där ett antal kanaler ingår.
Nån dag senare knackar det på dörren.
Alla är nöjda utom representanter från 1 tvbolag.
Dom vill ha pengar en gång till för en tjänst jag redan betalar för.

Borde inte comhem redan löst licensfrågan med alla tv-kanaler?

Rätt sjukt när man tänker på det.
Citera
2015-01-09, 22:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Borde inte comhem redan löst licensfrågan med alla tv-kanaler?
Hur ska comhem lösa en avgift som är mellan dig och radiotjänst?
Citera
2015-01-13, 10:24
Medlem
Hej

TiVo To Go: funkar det utanför hemmet? Om mina föräldrar har TiVo Max och 88 ToGo kanaler, kan jag använda dessa hemma hos mig?
Citera
2015-01-13, 11:04
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
TiVo To Go: funkar det utanför hemmet? Om mina föräldrar har TiVo Max och 88 ToGo kanaler, kan jag använda dessa hemma hos mig?

Citat:
Ursprungligen postat av comhem.se
Titta var du vill

Med TiVoToGo är du inte begränsad till tv-soffan - du kan se på tv på din dator, mobil och surfplatta var du vill i Sverige.
Vi är ensamma om att erbjuda en tjänst där du helt kostnadsfritt kan se alla dina kanaler var du än är.
Koppla in upp till fem enheter och se på två av dem samtidigt. Det är bara att ladda ner appen och sätta igång!

https://www.youtube.com/watch?v=Hc7m3qrXZFA

Med tanke på att du kan använda den var du vill i Sverige, torde det inte vara några stora problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in