Citat:
Tog Oxycontin första gången idag och tyckte inte det var så jäkla bra som man läst om. Har mest kört sub förut. Tyckte ruset var rätt svagt och kände mest illamående när jag satt upp (trots postafen intaget en timma innan första dosen) - låg jag ner var det lugnt och då mådde jag hyfsat bra. Kände väl av nodd men inte så mycket varm känsla jag annars är van vid. Kanske beror på dosen. Började med ca 10 mg oralt, krossat, fortsatte sen med 10 mg till efter en och en halvtimme. Då jag inte uppnådde nog god effekt fortsatte jag med 10 mg till efter ännu en timma. Efter detta blev jag så pass illamående att jag fick lägga mig ner. Nu efteråt känner jag att jag nog borde tagit mer på en gång, kanske en 20-30 mg.
Vad tror ni? För låg dos, bättre att köra lite mer på en gång? Jag tycker det är konstigt att jag blev såpass illamående av Oxy och knappt fick nåt rus när jag får mycket mer effekt av sub utan att vara i närheten av det illamåendet. Alla är ju dock olika och olika opis funkar olika bra. Kanske behöver lära mig hur ruset är, köra några gånger innan det sätter sig. Var ju så för mig på sub iaf.
Vad tror ni? För låg dos, bättre att köra lite mer på en gång? Jag tycker det är konstigt att jag blev såpass illamående av Oxy och knappt fick nåt rus när jag får mycket mer effekt av sub utan att vara i närheten av det illamåendet. Alla är ju dock olika och olika opis funkar olika bra. Kanske behöver lära mig hur ruset är, köra några gånger innan det sätter sig. Var ju så för mig på sub iaf.
Du är exakt! som mig på sub, kodein, tram, morfin, ja allt förutom på oxy.. kvittar i vilka doser jag tar det mår bara röv, men på oxy då mår jag inte det minsta illa, ligger inte i fosterställning med hinken bredvid mig kritvit i fejjan, som på allt annat, konstigt det där du
pröva åksjuketuggumin, kommer inte ihåg vad dom heter man jag skrev det till dig på mirc häromdagen, dom tar bort det värsta av illamåendet, tar bort det på 30sek-1min typ från att du börjat tugga, håller i 30min sen får du tugga ett till, och fortsätta så, blir svindyrt då dom kostar 120:- paketet för 6st dock. Annars får du gärna skänka resten till mig