Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-08, 23:55
Medlem
Kristofer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Tog Oxycontin första gången idag och tyckte inte det var så jäkla bra som man läst om. Har mest kört sub förut. Tyckte ruset var rätt svagt och kände mest illamående när jag satt upp (trots postafen intaget en timma innan första dosen) - låg jag ner var det lugnt och då mådde jag hyfsat bra. Kände väl av nodd men inte så mycket varm känsla jag annars är van vid. Kanske beror på dosen. Började med ca 10 mg oralt, krossat, fortsatte sen med 10 mg till efter en och en halvtimme. Då jag inte uppnådde nog god effekt fortsatte jag med 10 mg till efter ännu en timma. Efter detta blev jag så pass illamående att jag fick lägga mig ner. Nu efteråt känner jag att jag nog borde tagit mer på en gång, kanske en 20-30 mg.

Vad tror ni? För låg dos, bättre att köra lite mer på en gång? Jag tycker det är konstigt att jag blev såpass illamående av Oxy och knappt fick nåt rus när jag får mycket mer effekt av sub utan att vara i närheten av det illamåendet. Alla är ju dock olika och olika opis funkar olika bra. Kanske behöver lära mig hur ruset är, köra några gånger innan det sätter sig. Var ju så för mig på sub iaf.

Du är exakt! som mig på sub, kodein, tram, morfin, ja allt förutom på oxy.. kvittar i vilka doser jag tar det mår bara röv, men på oxy då mår jag inte det minsta illa, ligger inte i fosterställning med hinken bredvid mig kritvit i fejjan, som på allt annat, konstigt det där du pröva åksjuketuggumin, kommer inte ihåg vad dom heter man jag skrev det till dig på mirc häromdagen, dom tar bort det värsta av illamåendet, tar bort det på 30sek-1min typ från att du börjat tugga, håller i 30min sen får du tugga ett till, och fortsätta så, blir svindyrt då dom kostar 120:- paketet för 6st dock. Annars får du gärna skänka resten till mig
Citera
2015-01-09, 00:23
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Då tycker man inte om effekten och kanske ska hålla sig till typ sub istället. Rekommenderar inte en färsking att slå i sig det men oralt kan jag inte tänka mig en mer optimal startdos. Och nej, jag har aldrig haft tolerans.

Det finns ju faktiskt folk som blir skitsköna på 15 mg, tvivlar på att de kommer uppskatta 40 mg då det helt enkelt blir för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
pröva åksjuketuggumin, kommer inte ihåg vad dom heter man jag skrev det till dig på mirc häromdagen, dom tar bort det värsta av illamåendet, tar bort det på 30sek-1min typ från att du börjat tugga, håller i 30min sen får du tugga ett till, och fortsätta så, blir svindyrt då dom kostar 120:- paketet för 6st dock. Annars får du gärna skänka resten till mig

Eller så tar man Postafen, fungerar väldigt bra för mig och många andra, hjälper längre och är billigare.
Citera
2015-01-09, 00:48
Medlem
Kristofer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det finns ju faktiskt folk som blir skitsköna på 15 mg, tvivlar på att de kommer uppskatta 40 mg då det helt enkelt blir för mycket.

Eller så tar man Postafen, fungerar väldigt bra för mig och många andra, hjälper längre och är billigare.

Jag la upp min 80mgare i 10linor och drog en till att börja med och kände av det, såpass känslig är jag, helt underbart billigt i längden. Jo fast nu verkade ju inte postafen funka för honom liksom det inte gör på mig heller därför jag tipsade om just dom tuggummina, vilken tur att du påpekade att dom var billigare, nu vet vi det som vi redan visste då, tack fan.
Citera
2015-01-09, 02:04
Medlem
Findmucks avatar
Tack för era svar! Ska ta mera på en gång nästa gång och hoppas det ger ett bättre rus, samt försöka inhandla dessa tuggummin som motverkar illamående.

Jag hade förresten intagit sub (ca 1 mg) 3 dagar innan oxyn, så det påverkade nog lite.
Citera
2015-01-09, 04:41
Medlem
Kristofer.s avatar
Citat:
Tack för era svar! Ska ta mera på en gång nästa gång och hoppas det ger ett bättre rus, samt försöka inhandla dessa tuggummin som motverkar illamående.

Jag hade förresten intagit sub (ca 1 mg) 3 dagar innan oxyn, så det påverkade nog lite.

Börja lugnt som jag gjorde, ingen ide att få i sig för mycket så det blir skit direkt, börjar du smått kan du arbeta dig fram till en lagom dos som du kan utgå från senare dessutom.

Nu har jag en fråga som den färsking jag är, vad är skillnaden på oxycontin och oxycodone som jag kommer få snarast?
Citera
2015-01-09, 06:21
Medlem
RapLifes avatar
Dom fungerar ju olika på alla. På mig är den muskelavslappnande effekten, som man såklart vill åt i samband med opioidbruk, starkare på Iktorivil än på Stesolid.
Citera
2015-01-09, 09:35
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Börja lugnt som jag gjorde, ingen ide att få i sig för mycket så det blir skit direkt, börjar du smått kan du arbeta dig fram till en lagom dos som du kan utgå från senare dessutom.

Nu har jag en fråga som den färsking jag är, vad är skillnaden på oxycontin och oxycodone som jag kommer få snarast?

För femtielfte gången i tråden:

Oxycontin är läkemedelsbolaget Mundipharmas handelsnamn på läkemedlet med med depåeffekt med substansen oxycodone.

Heter läkemedlet Oxycodone X (där x är ett läkemedelsföretagsnamn såsom Sandoz, Actavis etc) så är det ett sk generikapteparat på originalläkemedlet oxycontin. De innehåller samma substans men tabletternas utformning kan skilja sig åt.

Du han jämföra med "Alvedon", "Panodil" och "paracetamol Apo".
Citera
2015-01-09, 10:59
Medlem
Citat:
Jag la upp min 80mgare i 10linor och drog en till att börja med och kände av det, såpass känslig är jag, helt underbart billigt i längden. Jo fast nu verkade ju inte postafen funka för honom liksom det inte gör på mig heller därför jag tipsade om just dom tuggummina, vilken tur att du påpekade att dom var billigare, nu vet vi det som vi redan visste då, tack fan.

Kan rekommendera Theralen i små doser (helst flytande) du blir trött av det, men ett av de bästa mot illamående enligt mig.

Isåfall doser som 0.25ml.

Edit: Går att få utskrivet av läkare väldigt simpelt, säg bara att du har ångest och har fått höra att Theralen ska vara bra (vilket det inte är, mot ångest dvs).

Edit 2: Citering
Citat:

Senast redigerad av Dicevy 2015-01-09 kl. 11:03.
Citera
2015-01-09, 16:16
Medlem
Oxikodon Actavis (Depot) / Oxycodone Lannacher (Depot)

Båda är på 20 mg per tablett. Tagit ketogan en del sen innan, dock inte på 1 vecka nu.
Räcker det med 1 tablett för att bli lite go och mysig? Är det bara att stoppa i sig tabletten? Tar oralt.

Tacksam för svar.
MVH
Senast redigerad av Jr.Gong 2015-01-09 kl. 16:27.
Citera
2015-01-09, 17:58
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Gong
Oxikodon Actavis (Depot) / Oxycodone Lannacher (Depot)

Båda är på 20 mg per tablett. Tagit ketogan en del sen innan, dock inte på 1 vecka nu.
Räcker det med 1 tablett för att bli lite go och mysig? Är det bara att stoppa i sig tabletten? Tar oralt.

Tacksam för svar.
MVH

Om du blivit mysigt på Ketogan så skulle jag rekommendera +40mg _krossad_ OxyContin.
Citera
2015-01-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Om du blivit mysigt på Ketogan så skulle jag rekommendera +40mg _krossad_ OxyContin.

Okej tack för svar. Provar nog krossa 2 st i morteln och sväljer med lite vatten då..
Vad brukar man få ge för för dessa 20 mg's normalt på gatan?
Citera
2015-01-09, 18:14
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Gong
Okej tack för svar. Provar nog krossa 2 st i morteln och sväljer med lite vatten då..
Vad brukar man få ge för för dessa 20 mg's normalt på gatan?

Jadu, enligt egna erfarenheter den senaste veckan så har jag fått ge allt mellan 2.5kr/mg till 5kr/mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in