Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-24, 17:49
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
För att följa upp diskussionen om problemet med nya Mundipharma Oxycontin och dess skitrecept. Vilka andra tillverkare har ni väldigt nyligen fått ut från apotek som funkar lika fint som gamla Oxycontin? Vet att t.ex. Tevas är skräp, och hört dåliga saker om Lannacher.

Några av dessa kanske är motsvarande Oxynorm i generikaform. Om ni har bra erfarenhet av något av dessa som är depottabletter tar jag tacksamt emot svar!

Oxikodon Actavis
Oxikodon Depot Acino
Oxikodon Depot Actavis
Oxikodon Depot Evolan
Oxycodone Depot 1A Farma
Oxycodone G.L.
Oxycodone Orion
Oxycodone Vitabalans
Oxycodone G.L är väl ingen depottablett?
Jag fick det en gång från apoteket istället för oxynorm.
Citera
2016-03-25, 00:10
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Oxycodone G.L är väl ingen depottablett?
Jag fick det en gång från apoteket istället för oxynorm.

Var därför jag skrev att vissa kanske inte var depottablett. Finns otroligt många märken och varianter...
Citera
2016-03-25, 15:55
Medlem
deepss avatar
Vad menar du har ändrats med mundipharman? Har då inte märkt någon skillnad de senaste två veckorna iallafall. Har de ändrat tillverkningsprocessen?

Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
För att följa upp diskussionen om problemet med nya Mundipharma Oxycontin och dess skitrecept. Vilka andra tillverkare har ni väldigt nyligen fått ut från apotek som funkar lika fint som gamla Oxycontin? Vet att t.ex. Tevas är skräp, och hört dåliga saker om Lannacher.

Några av dessa kanske är motsvarande Oxynorm i generikaform. Om ni har bra erfarenhet av något av dessa som är depottabletter tar jag tacksamt emot svar!

Oxikodon Actavis
Oxikodon Depot Acino
Oxikodon Depot Actavis
Oxikodon Depot Evolan
Oxycodone Depot 1A Farma
Oxycodone G.L.
Oxycodone Orion
Oxycodone Vitabalans
Citera
2016-03-25, 22:20
Medlem
The-Overminds avatar
tjo, har 2st 5 mg oxikodon actavis depot. Små blåa runda tabletter... kommer jag känna av någon effekt? Hur ska jag ta de för bäst effekt? Påverkar de här små rackarna levern nånting?
tacksam för svar
Citera
2016-03-27, 12:30
Medlem
Jag tar tram varje dag 50mg och i russyfte 1-2ggr/veckan ca 700mg så har väl lite opi tolerans. Tänkte testa på oxycontin nu vad är en bra dos att starta på? Är tjej, 168cm, 63kg. Brukar va rätt lättpåverkad med. Föredrar att bomba, funkar de bra me oxy? Brukar man må dåligt typ dagen efter osv? Kanske ska läsa på lite men vafan.. Brukar man må illa på de föresten? På tram gör ja aldrig de med på vanliga morfintabletter mår ja illa som fan. Hoppas de blir lika bra eller bättre som när man tog tram första gången ååå Peace out
Citera
2016-03-28, 09:59
Medlem
Getbiggers avatar
80mg oxy upp i näsan så blev man människa idag med
Har haft dagar som börjat sämre
Citera
2016-03-29, 21:18
Medlem
Lilabanans avatar
Snabb fråga från en relativt okunnig inom opiater!
Jag har kommit över några Targiniq som inehåller 5mg oxykodon/2,5mg naloxon som jag förstått ska ta bort oxy-ruset (till viss del?)

Jag har inte kört opiater på flera månader, 10mg oxy brukar jag bli go på om jag snortar det. Kan jag snorta Targiniq, kanske 3st och få samma effekt om 10mg vanlig oxy?

Tacksam för snabba svar!

Edit: Blev att krossa och svälja ner skiten efter lite mer sökning, plus att det blev så jävla mycket pulver att snorta som inte såg så gott ut för bihålorna.. Så det blev ner i ett OCB-papper och bomba

Återkommer med hur effekten blev

Edit2: Lite skön blev man ju allt, men det känns definitivt svagare än vanliga oxy.
Senast redigerad av Lilabanan 2016-03-29 kl. 21:54.
Citera
2016-03-29, 23:05
Medlem
Lilabanans avatar
3x5mg Targiniq krossade gav först en småmysig effekt, var ungefär då jag la en Edit på mitt förra inlägg.
Nu har det gått ett tag och jag kan ledigt säga att jag är skönt påverkad och de betedde sig lite som depot tabletter även fast jag krossade de, ruset stegrade ett tag och nu har väl peaken typ precis lagt sig men jag slår ett slag för Targiniq! Nästan lika bra som oxy, men det var förvisso länge sen jag tog oxy så ni som är vana opiatbrukare kanske inte håller med

Trevlig kväll allesammans! Det har iaf jag
Citera
2016-03-31, 15:16
Medlem
Opiatisen1988.016s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Overmind
tjo, har 2st 5 mg oxikodon actavis depot. Små blåa runda tabletter... kommer jag känna av någon effekt? Hur ska jag ta de för bäst effekt? Påverkar de här små rackarna levern nånting?
tacksam för svar

Det beror helt på din tolerans och om du redan är berusad innan du tar Oxycodonen.
Slicka bort skalet tills allt blått är borta så tabletten är mer eller mindre helt vit, sedan krossar du dessa (jag brukar ha dom på liggandes på en matsked och sedan krossar jag dem med en tesked, efter det lägger du till önskad mängd vatten och rör om lite för att sedan dra upp det genom ett filter upp i en spruta och sen är du redo för injektionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Snabb fråga från en relativt okunnig inom opiater!
Jag har kommit över några Targiniq som inehåller 5mg oxykodon/2,5mg naloxon som jag förstått ska ta bort oxy-ruset (till viss del?)

Jag har inte kört opiater på flera månader, 10mg oxy brukar jag bli go på om jag snortar det. Kan jag snorta Targiniq, kanske 3st och få samma effekt om 10mg vanlig oxy?

Då när jag gick på Targiniq så brukade jag röka dom, körde med aluminiumfolie vilket hade förvånansvärt bra effekt.
Vad du än gör så undvik injicera!
Citera
2016-03-31, 21:46
Medlem
jugbandbluess avatar
vet inte om jag är extra känslig men dubbel dos postafen räcker inte för mig för att motverka illamående på oxy. fler tips? har diazepam också men vet att det är lite risky

det handlar om små doser, har i princip ingen tolerans
Citera
2016-04-01, 11:10
Bannlyst
Har denna bra ångestdämpning som tramadol? Kan jag lindra ångest med 5 mg oxycontine om jag i vanliga fall kan göra det med 150 mg tramadol? Blir skön på 150 mg tramadol.

Tänkte ta 5 mg oxycontine och 50 mg tramadol om inte 5 mg oxycontine räcker någon dag när det behövs.
Citera
2016-04-02, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
vet inte om jag är extra känslig men dubbel dos postafen räcker inte för mig för att motverka illamående på oxy. fler tips? har diazepam också men vet att det är lite risky

det handlar om små doser, har i princip ingen tolerans

Vad är risky? Att blanda lite oxy med diazepam? Ingen fara alls så länge du inte överdriver med doserna kanske. Det som är risky är när du blandar in alkohol i bilden med opiater och benzo. Jag har själv tidigare käkat både oxy och iktorivil, utskrivet av min läkare på den tiden så visst går dessa två att kombinera utan fara så länge man inte överdriver doserna som sagt och undviker att blanda in alkohol i bilden så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in