Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-06, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ginfaxi
Ser jäkligt trevligt ut. Är det stor skillnad på en sådan administrering jämfört med normalt oralt intag rus/hälsomässigt?

Mvh

Ja det sprider sig ju i kroppen omedelbart i kroppen och psyket. Lugnet kommer direkt.
Det är ett smidigt sätt få en substansen i systemet. När man snortar får man ett annat rus, en annan färg på ruset. Det utgår på något sätt från näsan fysiskt. Det är inte otrevligt. Men att röka, då är du som en varmluftballong, drogen kommer innifrån och sprider sid ut i kapillärerna finfint fördelat. Det blir ingen "kontaktyta" med kroppen, som det är med näsan.

Man "lyfter" lite med inhalering, samtidigt som lugnet kommer direkt.

Det är ju dock lite oekonomiskt som bekant.

Edit: såg att du nu skrev oralt, ja, det är en enorm skillnad
men ovan jämförelse som jag gjorde var med nasalt

hälsomässig skillnad...: ja, blodtrycket sjunker ju mycket fortare än oralt, helt plötsligt, och pulsen förändras - mer påfrestningar på hjärtat teoretiskt skulle jag tro. Är du stor tjock otränad och röker starka tabletter, så kanske det är riskabelt...ja (men jag är ingen läkare haha). Nämen jag tror inte det är något att hänga upp sig på. Röken tror jag inte är så farlig då det mest är socker i. De mest luriga kemikalierna kanske sitter i skalet, så då kan man ju skala. Men undvik "sot" vid rökningen. Det är ju inte bra. I sot finns cancerframkallande ämnen ofta.

Men framförallt så är det ju mycket mer beroendeframkallande än oralt. Det är väl det värsta solklart.

men tänk på att röka är mycket mer beroendeframkallande...
Senast redigerad av lusen88 2015-01-06 kl. 01:25.
Citera
2015-01-06, 01:00
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
http://www.ladda-upp.se/bilder/pnkvucpdlhcmn/

Jag tog en liten sån där energiburk ica och klippte upp så du får en rektangel. Sen gör du ett sugrör av samma material, använd en penna och vira runt och sen om du har tejp för att det ska hålla.

Sen lägger du tabletten på blecket. Värmer under. Det ska helst inte bli svart aska, utan luta blecket så att tabletten smälter och börja rinna. I samband med det sug in så mycket rök som möjligt och håll: - sluta elda. Håll inne 30 sek typ. Sen upprepa tills tabletten är förbrukad.

Du röker heroin på samma sätt.

Helst ska du inte ha ett sånt ljus som är på bilden, utan ett smalare med längre veke. Annars är ljus bra om man är hemma eftersom det blir lättare då, då du slipper hålla tändaren med en hand.

Men kom ihåg. Inget tjockt ljus med kort och liten veke. Ha gärna ett långt ljus (klassiskt ljus) med lång veke, och ljuset i en ljusstake.

Glömde säga. Börja sug när rök börjar komma ur tabletten, dvs innan den har börjat röra sig.
Sen, inte för litet bleck av flera orsaker. Det ska stort och helst styvt som på bilden så att. För annars blir det för varmt att hålla i! Och det är lättare att handskas med ett stort. Sen kan du ju röka flera tabletter parallellt utan att diska blecket, eller göra nytt.

Sen en annan grej. Håll inte blecket för nära flamman eller i flamman, för då börjar det sota, och då får du i dig sot när du suger. Ja, iaf när du har börjat suga iaf.

Riktigt bra guide! Detta måste testas inom kort. Tack så hemskt mycket!

Hur länge håller sig ruset cirkus?

Edit: P.S. Måste de skalas först?
Senast redigerad av lääz_kelly 2015-01-06 kl. 01:02.
Citera
2015-01-06, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly

Ja, det är väl en björntjänst man gör....egentligen.

Börja träna på 5mg:are eller halva 10mg:are.
Citera
2015-01-06, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly

Edit: P.S. Måste de skalas först?

Nä. Vet inte om det är bättre eller sämre faktiskt. Isf antagligen bara marginellt skulle jag tro.

Ruset håller sig klart kortare än oxynorm. Det är svårt för mig att säga som är påverkad 24/7.

1-2 timmar kanske innan det brant klingar av. Efter 3 timmar är det helt borta för mig helt säkert. Men det är för mig och jag har stor tolerans.
Rök inte oxynorm.
Citera
2015-01-06, 07:50
Medlem
J.Boozes avatar
Jag rekommenderar er att krossa och bomba oxycontin av följande själ: (jämfört med rökning)

1. de har ganska bra biotillgänglighet i "GI-tract" dvs mag-tarm kanalen
2. de har inte mycket bättre biotillgänglighet vid rökning - men visst blir det intensivare påslag - men också markant kortare rus
3. det är alltid något som går till spillo, så det i kombination med att det varar mycket kortare tid = dyrare
4. eftersom kicken ändå är såpass intensiv vid de första minuterna kan det bli en ohygglig vana och suget onödigt mycket större? (spekulationer)
5. Det är någorlunda pundigt och steget till Herion (som fungerar sÅÅÅ mycket bättre att röka på alla fronter, e.g varför hålla på med något så jobbigt som krossade oxy när det finns brunt H) är inte långt borta nu.

bara min 2cent och såklart inget alla kommer hålla med om.
Citera
2015-01-06, 10:28
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
hur gick det igår?

Skulle också vilja veta.

OnT: Här har den fysiska våndan börjat försvinna, men imorgon är man ju på banan igen - sugen som man är....är enbart snorig och har halsont, vilket är himmelriket jämfört med problem med skrinet. Kan tillägga att jag inte haft några som helst problem med sömnen, snarare tvärtom..för första gången. Det enda jag tryckt i mig är någon Gabapentin då och då. Iofs har jag bara ätit clementiner och mackor i 5 dagar, kanske därför jag är så slut på? Dock sover jag i 6-8h i ett svep.
Citera
2015-01-07, 21:10
Medlem
Findmucks avatar
Tog Oxycontin första gången idag och tyckte inte det var så jäkla bra som man läst om. Har mest kört sub förut. Tyckte ruset var rätt svagt och kände mest illamående när jag satt upp (trots postafen intaget en timma innan första dosen) - låg jag ner var det lugnt och då mådde jag hyfsat bra. Kände väl av nodd men inte så mycket varm känsla jag annars är van vid. Kanske beror på dosen. Började med ca 10 mg oralt, krossat, fortsatte sen med 10 mg till efter en och en halvtimme. Då jag inte uppnådde nog god effekt fortsatte jag med 10 mg till efter ännu en timma. Efter detta blev jag så pass illamående att jag fick lägga mig ner. Nu efteråt känner jag att jag nog borde tagit mer på en gång, kanske en 20-30 mg.

Vad tror ni? För låg dos, bättre att köra lite mer på en gång? Jag tycker det är konstigt att jag blev såpass illamående av Oxy och knappt fick nåt rus när jag får mycket mer effekt av sub utan att vara i närheten av det illamåendet. Alla är ju dock olika och olika opis funkar olika bra. Kanske behöver lära mig hur ruset är, köra några gånger innan det sätter sig. Var ju så för mig på sub iaf.
Citera
2015-01-07, 23:31
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Tog Oxycontin första gången idag och tyckte inte det var så jäkla bra som man läst om. Har mest kört sub förut. Tyckte ruset var rätt svagt och kände mest illamående när jag satt upp (trots postafen intaget en timma innan första dosen) - låg jag ner var det lugnt och då mådde jag hyfsat bra. Kände väl av nodd men inte så mycket varm känsla jag annars är van vid. Kanske beror på dosen. Började med ca 10 mg oralt, krossat, fortsatte sen med 10 mg till efter en och en halvtimme. Då jag inte uppnådde nog god effekt fortsatte jag med 10 mg till efter ännu en timma. Efter detta blev jag så pass illamående att jag fick lägga mig ner. Nu efteråt känner jag att jag nog borde tagit mer på en gång, kanske en 20-30 mg.

Vad tror ni? För låg dos, bättre att köra lite mer på en gång? Jag tycker det är konstigt att jag blev såpass illamående av Oxy och knappt fick nåt rus när jag får mycket mer effekt av sub utan att vara i närheten av det illamåendet. Alla är ju dock olika och olika opis funkar olika bra. Kanske behöver lära mig hur ruset är, köra några gånger innan det sätter sig. Var ju så för mig på sub iaf.
Knaprar du ska du köra på 40 direkt sen fylla på efter behov. Annars är det som att säga att man inte gillar att supa för man provat en stor stark till maten.
Citera
2015-01-07, 23:38
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Knaprar du ska du köra på 40 direkt sen fylla på efter behov. Annars är det som att säga att man inte gillar att supa för man provat en stor stark till maten.

mjaa, 40mg kan vara en REJÄL dos för en färsking..
alla har olika metabolism så det är inte så jävla fräsht att rekommendera en sådan dos.
men i detta fall kanske du har rätt, men rent generellt tycker jag ingen skall slänga i sig 40mg som startdos första gången....

bara en heads up
https://www.erowid.org/pharms/oxycodone/oxycodone_dose.shtml
Citera
2015-01-07, 23:39
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:

får jag fråga dig
har du tagit sub nån gång innan du tog oxy? isåfall hur längesen var det?
sub kan blockera oxy uppemot två (2) veckor för vissa människor.

Dessutom är det viktigt att komma ihåg att man ibland får sneis på opioioder.
så är det bara.
ibland får jag värsta underbara ruset av både tram och sub.
men ibland slår det fel , jag blir nojjig, illamående, dysforisk som tusan, och gud vet allt.
så ge det ett par chanser till, så blir det enklare att "hitta rätt".
Citera
2015-01-07, 23:47
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Mer på en gång. Endast 10 mg gör inte särskilt mycket, och 1.5 timme är lite väl lång tid att vänta med att fylla på. 20-30 mg på en gång, fyll på med 5-10 efter en timme om du inte är nöjd.
Citera
2015-01-08, 17:40
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
mjaa, 40mg kan vara en REJÄL dos för en färsking..
alla har olika metabolism så det är inte så jävla fräsht att rekommendera en sådan dos.
men i detta fall kanske du har rätt, men rent generellt tycker jag ingen skall slänga i sig 40mg som startdos första gången....

bara en heads up
https://www.erowid.org/pharms/oxycodone/oxycodone_dose.shtml
Då tycker man inte om effekten och kanske ska hålla sig till typ sub istället. Rekommenderar inte en färsking att slå i sig det men oralt kan jag inte tänka mig en mer optimal startdos. Och nej, jag har aldrig haft tolerans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in