2015-01-08, 17:50
Medlem
Försöksdjurs avatar
Podolski + Shaqiri, ett visst blå-svart gäng kommer börja klättra nu
Citera
2015-01-08, 20:54
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur

Ja jäklar, den där Thorir verkar inte så dum han. Bra mercato.

Men vad är det här snacket om att Osvaldo ska lämna? Över ett jävla bråk i slutminuterna? Eller har det varit på G länge?
Citera
2015-01-08, 21:04
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Jag gillar kapprustningen av kvalitetsspelare. Gabbiadini, Cerci,Shaqiri,Diamanti. Fyra offensiva vänsterfötter på samma position till fyra lag som jagar samma cl-plats.
Citera
2015-01-08, 21:36
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Ja jäklar, den där Thorir verkar inte så dum han. Bra mercato.

Men vad är det här snacket om att Osvaldo ska lämna? Över ett jävla bråk i slutminuterna? Eller har det varit på G länge?

Jag hoppas Milan snappar upp Osvaldo ärligt talat. Det går redan rykten om det, han hade ju inte ens behövt flytta... Milan behöver en CF. Han har gjort det helt okej i Inter ändå, och han är bättre än Pazzini.

Menez-Osvaldo-Cerci ... Vilket rövargäng det hade varit.. Vad jag föreställt mig att ett besättningen på ett piratskepp i medelhavet hade sett ut i gamla dagar.

Nocerino går till Parma
Pinilla till Atalanta
Saponara till Atalanta

Finns massa andra intressanta deals som pågår, men de är fortfarande i luften så att säga.
Senast redigerad av Spinnacer 2015-01-08 kl. 21:39.
Citera
2015-01-08, 21:51
Medlem
Calogeros avatar
Trodde på en tredjeplats för Inter inför säsongen och jag står fast vid det. Man kan numera ställa upp med ett riktigt vasst lag. Såhär tycker jag att Mancini skall formera sitt Inter:

Handanovic
D'Ambrosio-Ranocchia(C)-Juan Jesus-Dodô
Medel-Kovacic
Shaqiri-Hernanes-Podolski
Icardi

Framförallt offensiven håller hög klass. Inter och Thohir visar att man är seriösa med arbetet och framförallt så visar värvningar utav toppspelare som Xherdan Shaqiri och Hernanes att man på allvar vill utmana i toppen. Defensivt känns man dock inte helt hundra, chansningen med den före detta storspelaren Nemanja Vidic har visat sig vara en rejäl flopp och ytterbackarna lämnar en hel del att önska. Jag må vara naiv i det här fallet, men jag tror fortfarande väldigt mycket på Ranocchia trots dennes ibland märkligt dåliga insatser. Högstanivån är fortfarande väldigt bra. I Juan Jesus kan man ha en riktig försvarsklippa i framtiden.

Att Roberto Mancini är tillbaka vid bänken har visat sig vara en rejäl energihöjare även om resultatet inte finns där än. Det är dock bara en tidsfråga innan det släpper och bara det faktum att man faktiskt lyckas knipa Shaqiri framför andra europeiska toppklubbar kommer vara värt många poäng i slutändan. Jag tror definitivt att Inter är laget som skall utmana Juvenus och Roma om scudetton, man ligger före klubbar som Milan och Napoli rent strukturellt även om det inte syns i tabellen. Än. Nu pratas det dessutom om en återkomst för Thiago Motta. Ärligt talat känns det inte som en jättespännande värvning, men italobrassen skulle helt klart vara nyttig rent kortsiktigt. Frågan är då hur man gör med Lassana Diarra som sägs ha klarat läkarundersökningen och skall då alltså vara så gott som klar.

Juventus, Roma, Inter. Italiens tre toppklubbar framöver.
Senast redigerad av Calogero 2015-01-08 kl. 21:54.
Citera
2015-01-08, 22:30
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Juventus, Roma, Inter. Italiens tre toppklubbar framöver.

Absolut, och det är ingen slump att dessa klubbars ledning är de "minst" italienska i sitt styrelseskick i Italien.
Citera
2015-01-08, 23:00
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag gillar kapprustningen av kvalitetsspelare. Gabbiadini, Cerci,Shaqiri,Diamanti. Fyra offensiva vänsterfötter på samma position till fyra lag som jagar samma cl-plats.

Fast Diamanti är väll kvar i Kina fortfarande?
Citera
2015-01-08, 23:22
Medlem
JayGatsbys avatar
Nåja. Räkna inte ut örnarna från Rom ännu. Lazio går från klarhet till klarhet och har 3eplatsen i ett stark grepp nu.

Inter kan ju däremot se till att vinna Europa League och därmed få en direktplats till CL nästa år.

Juve, Roma, Lazio & Inter. 4 CL-lag till 15/16. Som sig bör.
Citera
2015-01-08, 23:34
Medlem
anteri17s avatar
Vad händer om Roma eller Napoli vinner EL, samtidigt som de kommer topp-3? Blir det fyra eller tre italienska lag i CL nästa säsong då? Och är det verkligen från en här säsongen vinnaren av EL kvalificerar sig till CL säsongen efter?

Jag måste hålla med Gatsby här. Juventus, Roma, Lazio och Inter. Det känns starkt. Men det är tätt där bakom. Napoli och Milan kommer inte ge sig, medan jag tror att varken Genoa, Samp eller Viola kommer hålla hela vägen.

Jag håller i stora delar med Calogero också, även om jag tror det behövs ett sommarfönster och mer tid för att skaffa fram rätt spelare samt sätta ett vettigt grundspel.
Citera
2015-01-08, 23:54
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vad händer om Roma eller Napoli vinner EL, samtidigt som de kommer topp-3? Blir det fyra eller tre italienska lag i CL nästa säsong då? Och är det verkligen från en här säsongen vinnaren av EL kvalificerar sig till CL säsongen efter?

Jag måste hålla med Gatsby här. Juventus, Roma, Lazio och Inter. Det känns starkt. Men det är tätt där bakom. Napoli och Milan kommer inte ge sig, medan jag tror att varken Genoa, Samp eller Viola kommer hålla hela vägen.

Jag håller i stora delar med Calogero också, även om jag tror det behövs ett sommarfönster och mer tid för att skaffa fram rätt spelare samt sätta ett vettigt grundspel.
Som jag förstått det är EL-vinnarplatsen helt fristående. Skulle Inter sluta 10a så skulle de få CL-platsen utan att det påverkar de andra.

Iofs osäker på hur det blir om de slutar 4a.
Citera
2015-01-08, 23:55
Medlem
JayGatsbys avatar
Giovinco till Monaco?
http://www.football-italia.net/60918/agent-giovinco-monaco-maybe%E2%80%A6

Tråkigt om han lämnar Serie A, men Monaco är ju nästan Italien och pojken förtjänar bättre än att hamna i något bottenlag.
Citera
2015-01-09, 00:11
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Som jag förstått det är EL-vinnarplatsen helt fristående. Skulle Inter sluta 10a så skulle de få CL-platsen utan att det påverkar de andra.

Iofs osäker på hur det blir om de slutar 4a.

Men vad sker om något lag vinner EL och redan har kvalificerat sig för CL via ligaspel? Vem tar då den CL-platsen? Min fråga är om då fyran i Serie A få den platsen istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in