2014-12-22, 12:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Det verkar som om det utopiska Zemanlandia förvandlas till Walter Zengas Zona di guerra. Attenzione!

http://www.football-italia.net/60382/report-zenga-zeman-cagliari

Citat:
According to Sport Mediaset this morning, Cagliari have decided to pull the plug on their Zemanlandia project.

Although figures including Delio Rossi, Gianfranco Zola and Davide Balardini were suggested, it’s claimed the new Coach will be Zenga.

A former Palermo, Catania and Red Star Belgrade tactician, Zenga is still most famous for his time as Inter goalkeeper.

Sport Mediaset insists it is because of that link Zenga will be chosen, as President Giulini is an Inter fan and former member of the club’s board of directors.

Klockan sex i afton gör Juventus och Napoli upp i supercupen, som bisarrt nog spelas i Qatar.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-12-22 kl. 12:56.
Citera
2014-12-22, 13:10
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Ser bra ut för mitt Lazio! Trist att man tappade 2-0-ledningen, men lyckas man hålla det här i vår så är nog 3eplatsen vår.
Grande!

In other news...

- Real Madrid möter Milan i en träningsmatch den 30e december i Dubai. Ploj och Real lär köra över men vill man se så går den live på fotbollskanalen.se

- Mancini vill ha Guidetti till Inter. Förutom att jag tror att han nu kan bli riktigt stor och det är bra för honom och calcion, så hyllas han av svenska sportjournalister och det gör att vi återigen kan få lite mer strålkastarljus riktade mot vår vackra med utskällda fotboll.
http://blogg.fotbollskanalen.se/sillybloggen/2014/12/21/mancini-vill-ha-guidetti-i-inter/

Guidetti i Inter vore riktigt kul. Mancini sägs vara intresserad av Cerci också. Nastasic ska Inter, Lazio och Juventus vara intresserade av, och Roma påstås vilja låna Chiriches. Varken Nastasic eller Chiriches har väl riktigt lyckats i PL, men de bör ha potential. Det spekuleras också i att Neto ska lämna Fiorentina, endera för Roma eller Liverpool.
Citera
2014-12-22, 14:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Aurelio de Laurentiis har en del att säga om Napolis framtid:

http://www.football-italia.net/60381/adl-napoli-fine-without-benitez

Citat:
“Will Benitez have the patience to wait for Napoli to grow? If he doesn’t, then we’ll continue without him,” President De Laurentiis told La Gazzetta dello Sport.

“For example, Chelsea are continuing quite happily without him. If he doesn’t like our project, then we’ll get over it.”

Benitez only has a contract to the end of the current campaign and has continually put off negotiations for an extension.

ADL also commented on reports he is ready to sell Napoli to foreign investors.

“At most, Napoli will be sold by my children after I die, if they are not able to run the club. I have a few ideas on how to increase revenue, but I had to break away from the council due to the stadium problem.

“I am thinking of opening up to something close to selling shares to fans. We have five or six million supporters in the world, after all.”
Citera
2014-12-22, 14:56
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det verkar som om det utopiska Zemanlandia förvandlas till Walter Zengas Zona di guerra. Attenzione!

Obegripligt av Cagliari. Vad förväntade dom sig? Vad är meningen med Zenga? Sett över en säsong kan jag lova att skillnaden mellan han (eller annan medioker italiensk tränare) och Zeman är ytterst marginell rent poängmässigt, om det räcker för att undvika nedflyttning är tveksamt.

Cagliaris agerande under sommarmercaton var också väldigt underlig, finns gott om "talanger" eller bra spelare som inte riktigt räcker för en startplats i topp-7 lagen i ligan men som skulle göra det bra i Cagliari, ändå så tog man knappt in nån. Liksom, Longo? Typ den enda spelare jag kommer på just nu. Alla lag vill låna ut sina spelare till Zeman, varför tog man inte bättre vara på det?

Hellre att åka ut med stil och upplevelse á la Zeman än att struggla igenom sig 0-0 matcher för att sedan ändå åka ur och förbannas till Italiens lägre divisioner ett x antal år.
Citera
2014-12-22, 15:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Ja, jag tycker det är trist att Zeman verkar ha fått gå.

Genoa sägs ha gjort klart med förvärvet av den 29-årige argentinske mittfältaren "Tino" Costa från Spartak Moskva. Såg honom en del under åren i Valencia, Wikiartikeln sammanfattar hans egenskaper:

"He is known for his technical skill, penalty-taking, his free kick ability and his pin-point passing."
Citera
2014-12-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Obegripligt av Cagliari. Vad förväntade dom sig? Vad är meningen med Zenga? Sett över en säsong kan jag lova att skillnaden mellan han (eller annan medioker italiensk tränare) och Zeman är ytterst marginell rent poängmässigt, om det räcker för att undvika nedflyttning är tveksamt.

Cagliaris agerande under sommarmercaton var också väldigt underlig, finns gott om "talanger" eller bra spelare som inte riktigt räcker för en startplats i topp-7 lagen i ligan men som skulle göra det bra i Cagliari, ändå så tog man knappt in nån. Liksom, Longo? Typ den enda spelare jag kommer på just nu. Alla lag vill låna ut sina spelare till Zeman, varför tog man inte bättre vara på det?

Hellre att åka ut med stil och upplevelse á la Zeman än att struggla igenom sig 0-0 matcher för att sedan ändå åka ur och förbannas till Italiens lägre divisioner ett x antal år.

Tog en gravöl:
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=25+dodici&sortfield=Default&sortdirec tion=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All& groupfiltersheader=Default&filters=searchquery%2c& artikelId=871922&varuNr=11718&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3d25%2bdodici%26sortfield%3 dDefault%26sortdirection%3dAsc ending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3d All%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dsea rchquery%252c

Och har redan öppnat en Cannonau:
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=cannonau&sortfield=Default&sortdirect ion=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&v arugrupp=R%c3%b6tt+vin&produkttyp=Kryddigt+%26+Mus tigt&groupfiltersheader=Default&artikelId=810367&v aruNr=2162&filters=searchquery%2cvarugrupp%2cprodu kttyp%2c

Vinet är billigare och godare...

På tok för mycket skadeglädje bland alltför många av de som känner ett behov av att uttala sig på diverse ställen på internet. Skämmer tyvärr ut Juventus, lite i onödan...

Jag kan känna en viss kluvenhet. Zeman står för oändligt mycket gott inom il Calcio. Och de som anställer honom vet att det normalt inte ger utdelning första säsongen. Men på sikt kan det vara värt hur mycket som helst för de som vågar drömma. Spelet och talangerna behöver en säsong.

Men samtidigt är la Salvezza jävligt viktigt. Inte minst för Cagliari som nästan uteslutande levt på TV-pengar som fördelas mellan Serie A-lagen. Cagliari har inte ett tillräckligt bra lag att kunna klara ett dåligt år. Många klagar på att det inte görs tillräckligt många mål, men den enda riktiga målskytten i laget är Sau, och han har varit skadad på sistone. Ibarbo och Cossu är fantastiska, men är inga utpräglade målskyttar.

Och jag var lite skeptisk till Zeman just i Cagliari. Laget från den vackra ön är känt för att kriga sig till poäng. Cyniskt och fult om så behövs. Så det är två ytterligheter som möts, men som trots allt skulle kunnat ha blivit bra.

Men jag tycker inte att det är tränaren som ska bytas ut, utan truppen som ska förstärkas. Det har uppenbart varit många och ingående diskussioner mellan Zeman och Giulini om framtiden. Att det slutar med att Zeman får gå kan tyvärr innebära att de nödvändiga förstärkningarna inte kommer i januari.

Har inte följt hur fansen ställer sig till Zeman. Men jag har inte hört några direkta hårda ord om honom, men däremot en växande oro över situationen i tabellen.

https://pbs.twimg.com/media/B4ZrbmaCIAAjYlU.jpg

https://pbs.twimg.com/media/B5U_y_kCMAI4cPv.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/B5eAzo3IMAIKH7O.jpg
Senast redigerad av Brille68 2014-12-22 kl. 16:38.
Citera
2014-12-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
...

Cragno (född 1994 och spelat 14 av 16 matcher denna säsong) och Crisetig (f 1993, 13 m) är väl de talanger som kom under sommaren som fått mest speltid. Italienare som spelar i U21 precis som Longo, som är född 1992, men som inte riktigt fått den utväxling som man hoppats på och som där fanns utrymme till i, frånvaro av etablerade målskyttar.

Andra som kom under sommaren var Joao Pedro (f 1992, 9 m), Donsah (f 1996, 7 m) samt Caio Rangel (f 1996, 4 m) m fl. (Obs förkortar brasilianska namn lite hur som helst eftersom jag har noll koll). Lägg till egna talanger, likt Murru som är född 1994, så har du ett talangfullt lag.

Tror att problemet var att man inte behöll någon etablerad klippa framåt (typ Pinilla) som gör mål, samt att man var för tunna bakåt (Astori). Mittfältet är strålande (trots att Nainggolan såklart saknas) med en fin balans, Crisitig, Conti och Ekdal!
Citera
2014-12-22, 21:57
Medlem
Spinnacers avatar
Grattis Napoli till cupvinsten.. De förtjänade en liten moralboost. Hoppas det går bra för dem i Europa League. Tror de kan gå långt.
Citera
2014-12-22, 22:51
Medlem
tjenaretjenares avatar
Jag funderar på att vara lite kreativ och göra en kalkyl/krönika där jag åker runt i Juventuslägret för att försöka få svar på hur det är att hålla på en Europeisk storklubb av den högre digniteten men får se lag som Southampton, At. Madrid, PSG mfl värva spelare för mycket högre summor. Juventus och dess supportrar har idag en identitetskris då det är en storklubb men med en småklubbsaura numera sett ur Europeiskt perspektiv..

Fast att Conte stod och skrek på sidlinjen så blev inte motståndarna i CL rädda, fast att de såg Vidal vara kung i Serie A så blev de inte rädda. Läste Arsenalsupportrar om mercatonyheter där juventus var ute efter spelare som Alexis Sanchez, Aguero, Willian etc så blev de inte rädda då de visste att de aldrig skulle kunna värva någon spelare av denna dignitet.

Jag ska gå ner till botten om Juventus och deras identitetskris som de faktiskt har och jag tror att den är här för att stanna för en långt tid framöver.
Citera
2014-12-22, 23:17
Medlem
JayGatsbys avatar
Har man en spelare som Carlos Tevez så är man ingen småklubb.
Citera
2014-12-22, 23:39
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, jag tycker det är trist att Zeman verkar ha fått gå.

Genoa sägs ha gjort klart med förvärvet av den 29-årige argentinske mittfältaren "Tino" Costa från Spartak Moskva. Såg honom en del under åren i Valencia, Wikiartikeln sammanfattar hans egenskaper:

"He is known for his technical skill, penalty-taking, his free kick ability and his pin-point passing."
Följde honom också noga i Valencia, såklart, och håller med om att han är en bra spelare. Han hade egentligen bara ett problem som jag särskilt minns, och det var att hans förstatouch inte alltid var vad den borde. Han tenderade liksom att försätta sig själv i tidsnöd. Lite Kim Källström över det hela. Fortfarande en av de bättre distans/frisparksskyttar jag sett.
Citera
2014-12-23, 00:53
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Har man en spelare som Carlos Tevez så är man ingen småklubb.

Tevez är duktig men han är ändå inte så högt aktad i fotbollsvärlden längre jämfört med ett par tre år tillbaka i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in