Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-17, 20:15
Medlem
Halvvägs igenom fjärde säsongen och det är kanske 7-8 avsnitt som är direkt "dåliga". Sjukt hög kvalité på serien och avsnittet som kom idag var inget undantag. Jävla cliffhangers alltså.
Citera
2014-12-20, 09:13
Medlem
protagonisten-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vergatario
Halvvägs igenom fjärde säsongen och det är kanske 7-8 avsnitt som är direkt "dåliga". Sjukt hög kvalité på serien och avsnittet som kom idag var inget undantag. Jävla cliffhangers alltså.

Vad menar du med direkt "dåliga" avsnitt för att sedan gå över till högkvalité. Tycker 4an har levererat bäst då man fått se machines ursprung, samaritan och senast nu varför Greer är som han är. Greer känns lite som en god man med onda avsikter, dvs - han vill att Samaritan ska förbli gynnsam, men att få den approved - ändamålen helgar alla medlen. Såsom han dödade sin f.d boss. Riktigt bra serie !!

MVH
Citera
2014-12-20, 13:54
Medlem
Hans före chef förtjänade det dock, jobbade för ryssarna

Men helt klart en kvalitativ serie som man håller högt
Citera
2014-12-20, 18:51
Medlem
"Amy Acker has teased the second and third episodes of the Person Of Interest Season 4 trilogy event, “If-Then-Else” and “Control Alt Delete,” in an interview with io9.

Quotables follow:"

http://seriable.com/person-interest-season-4b-amy-acker-teases-deadly-trilogy-conclusion/
Citera
2014-12-22, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protagonisten-
Vad menar du med direkt "dåliga" avsnitt för att sedan gå över till högkvalité. Tycker 4an har levererat bäst då man fått se machines ursprung, samaritan och senast nu varför Greer är som han är. Greer känns lite som en god man med onda avsikter, dvs - han vill att Samaritan ska förbli gynnsam, men att få den approved - ändamålen helgar alla medlen. Såsom han dödade sin f.d boss. Riktigt bra serie !!

MVH

Jag menar att det är 7-8 avsnitt som jag tyckt varit dåliga men att resten av avsnitten (och serien som allt) är riktigt bra. Inte många serier som bara har 7-8 dåliga avsnitt.

EDIT: Läste om mitt inlägg, får det att låta som om majoriteten av avsnitt i säsong 4 är dåliga, jag menade 7-8 avsnitt totalt sett!
Citera
2014-12-22, 10:17
Medlem
pyttefnaxs avatar
Imponerande att en serie som håller skapligt hög klass kan drämma till med en sådan grym fjärdesäsong, då brukar serier stagnera och tappa tempo. Trodde jag skulle tröttna på Johns väsande stil men han funkar fortfarande. De enda avsnitten jag tyckt varit dåliga var efter Joss död, tur det inte var Fusco bara.

Det är mycket med serien som gör den så bra, jag tycker Harolds röst och musiken gör en stor del av känslan man känner igen i varje avsnitt, och filmstilen så klart.
Citera
2015-01-07, 11:38
Medlem
pyttefnaxs avatar
Wow, vilket avsnitt, jobbigt med hela fyra avsnitt kvar av säsongen. Om det inte blir någon femte säsong så har dom åtminstone gått out with a bang.

Lite oväntat med fyra avsnitt kvar att
dog. Inte fullt lika oväntat men hakan droppade när
kysste
. Däremot kändes bara obehag när
kysste
för då insåg man att något illa skulle hända, riktigt illa. Och värsta farhågorna visade sig stämma när
såg ut att bli skjuten till döds, jag skriver såg ut för man fick inte se sista skottet så hoppet finns kvar, hon är den jag gillar mest.

Det enda som fått serien att droppa var när Josie dog, risken finns att det blir en drop nu också, får hålla tummarna att det inte sorgearbetet får en så stor roll under de sista avsnitten.

edit: Fan, hon dog antagligen. Kollade kommentarer och tydligen är
gravid och skrivs ur serien.
Senast redigerad av pyttefnax 2015-01-07 kl. 11:49.
Citera
2015-01-07, 12:25
Medlem
Konstigt om det bara är 4 avsnitt kvar, brukar vara runt 20-23 per säsong

Sedan dog väl inte harold? Var väl bara en simulation?
Citera
2015-01-07, 12:38
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Konstigt om det bara är 4 avsnitt kvar, brukar vara runt 20-23 per säsong

Sedan dog väl inte harold? Var väl bara en simulation?
Han dog i första simulationen men jag var inte lika smart som dig som förstod att det var en simulation redan då, jag lade det i spoiler för att jag inte ville förstöra "upplevelsen" för andra. Samma med Fuscos kyss.

Det är listat 15 avsnitt den här säsongen, har inte sett något annat.

Och eftersom spoilers inte verkar vara nödvändiga, Shaw som blir skjuten utan att det är en simulation och man inte får se dö är gravid irl och därför blir utskriven, det kan dock vara temporärt och att hon återvänder som Samaritans interface.
Citera
2015-01-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Han dog i första simulationen men jag var inte lika smart som dig som förstod att det var en simulation redan då, jag lade det i spoiler för att jag inte ville förstöra "upplevelsen" för andra. Samma med Fuscos kyss.

Det är listat 15 avsnitt den här säsongen, har inte sett något annat.

Och eftersom spoilers inte verkar vara nödvändiga, Shaw som blir skjuten utan att det är en simulation och man inte får se dö är gravid irl och därför blir utskriven, det kan dock vara temporärt och att hon återvänder som Samaritans interface.

Tycker inte man behöver kladda med spoilertagg när avsnittet väl sänts

Får kolla upp det med avsnitten ikväll, hade förvånat mig om de inte har en full säsong
Citera
2015-01-07, 17:38
Medlem
Wittgensteins avatar
OT raderad. Ta metadiskussioner via PM eller i där för avsedda trådar i forumdelen Flashback. Använd RP för att anmäla vad ni anser bryter mot reglerna. För regel 0.07 i den här forumdelen är det följande som gäller: (FB) Regel 0.07 i Tv-serier och tv-program

/Mod.
Citera
2015-01-07, 18:13
Medlem
Gällande senaste avsnittet och hur det kan komma att bli i kommande, intervju :

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in