Citat:
Ursprungligen postat av
TrotsTrollet
Jag spontanköpte ett paket tapioca idag. Eftersom jag gillar att prova nya råvaror. Nu är frågan bara vad jag ska göra/laga av dem?
Så om någon flashbackare har ett bra recept/tips vore det jättebra. Är det något som man bör tänka på vid tillagningen? Typ svällning eller dyligt.
//Bästa hälsningar trollet
Är väl nån typ av stärkelse som maizena eller liknande, pudding och omelett är vad jag kan påminna mig att jag hört den användas till. Du får ge dig på receptjakt.
Du gör som jag och köper nåt som ser spännande ut, kliade mig lite i skallen första gången jag köpte fryst bläckfisk. Trodde ju den skulle vara rensad och färdig - nähädu ett isblock med infrysta "tomteluvor" och inte stod det nåt i mina kokböcker heller om bläckfisk. Detta var innan Internet var poppis så jag fick liksom läsa och gissa från paketet. Chansa och faktiskt så blev det inte så tokigt.
Men nu har jag lärt mig, tänk en extra gång innan... Det är ju synd att förstöra mat åxå, fast nog köpte jag ju en burk ajvar åxå för nåt år sen utan att ha en plan. Passade jäkligt bra på varma mackor märkte jag - om det sen är vad jag skulle haft den till vetefan.
Men du får nog sikta in dig på en efterrätt, eller nånstans där gelatin skulle använts.