2015-01-06, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maphack
Han har både rätt och fel. Rekkles är en sådan spelare som man vill ha i sitt lag då han verkligen gör det bekvämt att spela medans nukeduck är lite mer " i will 1vs5 you noobs". Tror inte att rekkles riktigt behöver denna stilen då han redan är en världsklass adc.
Yes det kan jag visserligen hålla med om. Tycker Thoorins analyser är bra även om man inte alltid håller med honom om allt.
Citera
2015-01-06, 12:36
Medlem
Biqquss avatar
http://i.gyazo.com/6ce2eb6252e12636e61a58eba318685a.png

Inte lirat särskilt länge alls men det som slår mig är att jag match efter match frågar mig "när blir det svårare?"

Någon som har liknande funderingar?
Citera
2015-01-06, 12:43
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus
http://i.gyazo.com/6ce2eb6252e12636e61a58eba318685a.png

Inte lirat särskilt länge alls men det som slår mig är att jag match efter match frågar mig "när blir det svårare?"

Någon som har liknande funderingar?

Vad är du för rank?
Citera
2015-01-06, 12:57
Medlem
Biqquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Vad är du för rank?

Silver 2 just nu, blev precis av med en jättelång rank restriction..
Citera
2015-01-06, 13:08
Medlem
Citat:

Var ungefär likadant för mig, började möta roligt motstånd runt guld 3-1, i platinum så är det en hel del som har koll på hur man spelar, så länge man tar sig ur plat 5 (väldigt, VÄLDIGT mycket trolls där, eller så har jag bara haft otur/tur).

Så det är bara att demolera games lite till så kommer det gå VÄLDIGT fort att klättra, på mitt smurfkonto så får jag runt 30 LP för varje vinst, och förlorar runt 10 LP när jag väl förlorar. (silver 3).
Citera
2015-01-06, 13:11
Medlem
Repliques avatar
Citat:

Lol. För det första, var tyst när du spelar ranked. Säg inget till folk, det förbättrar din upplevelse i längden.

För det andra, silver 2 är rätt shitty när det kommer till League. Folk kan grunderna någorlunda men saknar aaall större kunskap om mechanics, rotations och objectives. När du tar dig upp i hög guld/hög platinum kommer du få spela med folk som har lite bättre koll. Generellt möter du inte bra spelare för än låg diamond.
Citera
2015-01-06, 13:45
Medlem
Biqquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eirin
Var ungefär likadant för mig, började möta roligt motstånd runt guld 3-1, i platinum så är det en hel del som har koll på hur man spelar, så länge man tar sig ur plat 5 (väldigt, VÄLDIGT mycket trolls där, eller så har jag bara haft otur/tur).

Så det är bara att demolera games lite till så kommer det gå VÄLDIGT fort att klättra, på mitt smurfkonto så får jag runt 30 LP för varje vinst, och förlorar runt 10 LP när jag väl förlorar. (silver 3).

Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Lol. För det första, var tyst när du spelar ranked. Säg inget till folk, det förbättrar din upplevelse i längden.

För det andra, silver 2 är rätt shitty när det kommer till League. Folk kan grunderna någorlunda men saknar aaall större kunskap om mechanics, rotations och objectives. När du tar dig upp i hög guld/hög platinum kommer du få spela med folk som har lite bättre koll. Generellt möter du inte bra spelare för än låg diamond.

Najs, kul att höra!
Jag nötte ju normals istället för normal draft eftersom 35 stycken VINSTER i normal draft var för mig väldigt, väldigt jobbigt att tänka på.. nu möter jag i princip bara high plat/low diamond i normals.. är det den här elon alla pratar om? för i ranked möter jag ju låg guld/hög silver, aldrig plat/diamond.. men eftersom jag lyckats knuddla upp mig till low diamond/highplat i normals så kanske det är där jag ska vara, eller?

Har unbindat min say-knappt föresten, blir för mycket flame annars.. pingar istället, det kommer man rätt långt på.
Citera
2015-01-06, 14:03
Medlem
Citat:
Najs, kul att höra!
Jag nötte ju normals istället för normal draft eftersom 35 stycken VINSTER i normal draft var för mig väldigt, väldigt jobbigt att tänka på.. nu möter jag i princip bara high plat/low diamond i normals.. är det den här elon alla pratar om? för i ranked möter jag ju låg guld/hög silver, aldrig plat/diamond.. men eftersom jag lyckats knuddla upp mig till low diamond/highplat i normals så kanske det är där jag ska vara, eller?

Har unbindat min say-knappt föresten, blir för mycket flame annars.. pingar istället, det kommer man rätt långt på.

Det är VÄLDIGT stor skillnad på hur plats/diamonds kör i normals mot rankat, dom flesta kör normals endast för att ha roligt utan att behöva köra alltför seriöst. (testa nya champs etc).

Fortsätt att köra rankat bara, du kommer förmodligen klättra väldigt fort, och när det avstannar så börjar du närma dig där du hör hemma. (Tills du blivit såpass duktig att du börjar klättra igen).

Kom dock ihåg att det är väldigt positivt det du säger med att du möter low dia/high plat i normals, då det är otroligt bra träning.
Citera
2015-01-06, 16:12
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Najs, kul att höra!

Som han innan sa, de flesta diamond/hög plat trollar runt lite i normals eller spelar med något de aldrig skulle testa i ranked.. Detta är min erfarenhet iaf de gånger jag lirat mot såna.
Citera
2015-01-06, 16:28
Medlem
irkens avatar
Det blir ju också svårare om man faktiskt slutar scripta och spelar själv
Citera
2015-01-06, 19:01
Medlem
Biqquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det blir ju också svårare om man faktiskt slutar scripta och spelar själv

Jag vet inte om det är förmågan att kunna se windowsklockan in-game eller möjligheten att kunna byta låt på spotify utan att tabba ner som gör dig så jävulskt ilsken, för nu är det bekräftat.. du är uppriktigt upprörd över att jag har dessa funktioner.

Men det är ok, jag tar det som ett tecken på att du tycker att det ser ut som jag gjort bra ifrån mig.
Citera
2015-01-06, 20:22
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Jag vet inte om det är förmågan att kunna se windowsklockan in-game eller möjligheten att kunna byta låt på spotify utan att tabba ner som gör dig så jävulskt ilsken, för nu är det bekräftat.. du är uppriktigt upprörd över att jag har dessa funktioner.

Men det är ok, jag tar det som ett tecken på att du tycker att det ser ut som jag gjort bra ifrån mig.

Fast det är ju att du har förlorat kredibilitet och att man är benägen att se ner på dina framgångar för att du i princip erkänt att du fuskar, och så frågar du när det blir svårare. Inget blir svårt om man använder sånt som man egentligen inte ska använda. Lite det som är poängen, skulle jag tro.

Som andra sagt så är silver ren trashnivå och jag som inte ens är en vettig spelare lyckades klättra upp som ADC fastän jag skulle säga att jag är ganska subpar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in