2015-03-08, 13:00
  #21169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Är det någon som vet hur matchmakingen i normals fungerar? Är uppe i 10 förluster i rad och möter fortfarande folk som är rankade 5-10 divisioner högre än mig. Alla matcher har slutat på precis samma sätt alltså att alla våra lanes blir totalkrossade och fienderna vinner med 20-30 kills marginal Det är inte ens roligt att spela när man möter fiender som är så överlägsna.

Matchmakingen fungerar likadant som i ranked. Men det uppstår ändå många problem som gör att du i princip aldrig kommer få ett jämnt normal gejm.
1. Folk som aldrig spelar normal.
Ta mig exempelvis, jag har kanske spelat max 10 normals det senaste året, min normal MMR ligger fortfarande på den MMR:en jag spelade upp innan jag var lvl 30, och jag kan ju säga att jag var avsevärt mycket sämre då än nu.
De flesta i Master/Challenger/D1 Spelar aldrig normal utan enbart ranked, ifall dessa då köar upp i normal så möter de då väldigt mycket sämre personer.
2. Duo-Que. Eftersom man kan duoköa (bronze+diamond) så förstör det hela konceptet med matchmaking. Räkna inte med att få möta lika bra spelare som du i Normal. Trist men så ser det ut.
Citera
2015-03-08, 13:30
  #21170
Medlem
Fick nyss en rejäl utskällning av en teammate för att jag lirade AP Fizz i jungle, även fast jag låg på bäst stats i laget Är det verkligen så mycket bättre att lira AD Fizz nuförtiden? Har knappt spelat något sedan reworken.
Citera
2015-03-08, 14:10
  #21171
Medlem
Vilka champs e bäst mid nuförtiden?
Citera
2015-03-08, 14:13
  #21172
Medlem
bosse.gote48s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazymexican
Vilka champs e bäst mid nuförtiden?

Dom man kan spela.
Citera
2015-03-08, 21:24
  #21173
Medlem
Spelade nyss(Lux) mot en Ori som byggde rageblade och hurricane haha
Citera
2015-03-08, 22:22
  #21174
Medlem
Hur håller sig Diana jämfört med resterande Mids just nu? Funderar på att köpa.
Citera
2015-03-08, 22:29
  #21175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Hur håller sig Diana jämfört med resterande Mids just nu? Funderar på att köpa.

Just nu ligger hon nu inte ens i Tier 2. Ahri,Zed,Orianna, Lissandra och Leblanc skulle jag förslå att spela just nu!
Citera
2015-03-09, 15:15
  #21176
Medlem
FelixSotizs avatar
Vilken är den bästa supporten atm? Inte spelat under säsong 5 men närmade mig 1000 matcher med Morgana, Leona och Nami under S4.
Citera
2015-03-09, 16:09
  #21177
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelixSotiz
Vilken är den bästa supporten atm? Inte spelat under säsong 5 men närmade mig 1000 matcher med Morgana, Leona och Nami under S4.

Morg e väl fortfarande stronk, likaså Leona. Annie/tresh spelas en hel del + Janna.

Veigar var instapick tills han blev nerfad.


Hur stoppar man en über-feedad Fiora? Lirade adc och hade 2 hjärndöda personer som gick mid/top.

Citera
2015-03-09, 16:25
  #21178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Hur stoppar man en über-feedad Fiora? Lirade adc och hade 2 hjärndöda personer som gick mid/top.

Stuns.
Citera
2015-03-09, 17:31
  #21179
Medlem
Fargoths avatar
AP Ezreal mid är grejen
Citera
2015-03-09, 17:36
  #21180
Medlem
Kört mycket Hecarim top med tp och ignite nu på sistone.

Jag har dock bara testat i teambuilder, jag hamnade i ett loosing streak och har inte orkat köra rankat på några dagar.

Hur tycker ni att han fungerar i ranked, vad counterar honom egentligen? Det enda jag har märkt som countrar honom är vlad, går liksom inte att tradea med det mongot.

Vad tycker ni om heca top?
__________________
Senast redigerad av fredrikmannen 2015-03-09 kl. 17:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in