Citat:
Ursprungligen postat av
PrinceMeandor
Är det någon som vet hur matchmakingen i normals fungerar? Är uppe i 10 förluster i rad och möter fortfarande folk som är rankade 5-10 divisioner högre än mig. Alla matcher har slutat på precis samma sätt alltså att alla våra lanes blir totalkrossade och fienderna vinner med 20-30 kills marginal

Det är inte ens roligt att spela när man möter fiender som är så överlägsna.
Matchmakingen fungerar likadant som i ranked. Men det uppstår ändå många problem som gör att du i princip aldrig kommer få ett jämnt normal gejm.
1. Folk som aldrig spelar normal.
Ta mig exempelvis, jag har kanske spelat max 10 normals det senaste året, min normal MMR ligger fortfarande på den MMR:en jag spelade upp innan jag var lvl 30, och jag kan ju säga att jag var avsevärt mycket sämre då än nu.
De flesta i Master/Challenger/D1 Spelar aldrig normal utan enbart ranked, ifall dessa då köar upp i normal så möter de då väldigt mycket sämre personer.
2. Duo-Que. Eftersom man kan duoköa (bronze+diamond) så förstör det hela konceptet med matchmaking. Räkna inte med att få möta lika bra spelare som du i Normal. Trist men så ser det ut.