Citat:
Ursprungligen postat av
Fallman
Vad tror ni om smite på lane???
- Det var idiotiskt tidigare kanske, men nu när smiten är omgjord, så man kan stunna/slowa osv så kanske den är mer värdefull än någon annan för tillfället?
Åsikter? Har ni provat? Prova!
Support, mid, adc, top? Vart kan den hamna bäst?
Ska själv prova.. Men de kommer nog dröja några dagar...
Beror väl lite på ens lane men att ersätta typ Heal/barrier på en AD med smite är dumt IMO, AD's har inte spelat med Ignite på länge för dem vill i lane överleva bara till lategame - dåligt val alltså.
På support kan det fungera om man spelar med en all-in support som typ Leona eller annan support så det blir lite som en kill-lane, dock så kräver det ju faktiskt att man börjar med machete vilket är värdelöst som support i lane enbart.
Och så långt tycker jag vi bara behöver diskutera, det fungerar inte att lägga 400 guld direkt för att börja med machete, då du dels tappar combat stats i level 1-6 (eller när du går b) och kommer alltså förlora alla fighter du tar, dels så hjälper det absolut ingenting i lane direkt, visst kanske det hjälper att lasthitta om du suger på det men då är det bättre att träna på lasthitta istället.
Fungerar väl kanske om proffslagen börjar spela 1v2 toplane igen och så går toplanern och junglar med sin machete men då förlorar man ju TP'n eller flashen .. Nja, jag tycker det känns si så där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegiz
Inte för att vara dum, men jag tror verkligen att matchpratstråden är mera rätt forum för att posta dem här och att du faktiskt skriver något själv med.