2015-01-03, 14:19
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Fast det där är ju bara skitsnack. Sopranos är en bra serie men det är inte den bästa serien som någonsin skapats. Har svårt att ens komma på en sådan serien. Jag har sett Sopranos, jag uppskattar Sopranos, jag har fastnat för Sopranos och jag har fastnat för ett gäng andra serier. Det går lika bra att säga att när man en gång har fastnat för Lost kan man inte fastna för andra serier. Eller Game of Thrones. Eller Breaking Bad. Eller Deadwood, Oz, Entourage osv.
Så kan du se det om du vill, personligen upplever jag att jag förr hade lätt att fastna för nya serier och helt gick in i serie efter serie- men att det inte riktigt gått sedan första avsnittet av Sopranos släpptes, utan det slutar ofta med att jag ser om den instället, när jag vill grotta ner mig i något.
Jag kan så klart fastna för filmer, böcker, sport, comics etc, men för mig är detta Tv-seriernas Tv-serie. Det är inte skitsnack, utan en åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dicken96
Såg klart serien igår för första gången, känns lite tomt. Vad skulle ni säga att T har för personlighet? Narcissist?
Livia är ju en klockren narcissist, och T är mycket en produkt av sin uppväxt med henne som mamma. Han har iaf höga tankar om sin betydelse, stort ego och bekräftelsebehov. Samtidigt har han ju en soft spot hans mamma, och många narcissister, saknar.
Citera
2015-01-03, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Så kan du se det om du vill, personligen upplever jag att jag förr hade lätt att fastna för nya serier och helt gick in i serie efter serie- men att det inte riktigt gått sedan första avsnittet av Sopranos släpptes, utan det slutar ofta med att jag ser om den instället, när jag vill grotta ner mig i något.
Jag kan så klart fastna för filmer, böcker, sport, comics etc, men för mig är detta Tv-seriernas Tv-serie. Det är inte skitsnack, utan en åsikt.
Då kanske du skulle framföra det som en åsikt och inte som obestridlig fakta. Sopranos är bra men jag har då inga problem att fatta tycke för andra tv-serier efter att ha sett den. Det kändes tomt när serien slutade. Precis som med Lost och Breaking Bad. Men det kommer alltid nya serier som tar deras platser.
Citera
2015-01-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Det har hänt igen.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article20105202.ab

Furio hade vart mannen i detta läge.
Gissar på att det var Georgie den här gången.

Citat:
Då kanske du skulle framföra det som en åsikt och inte som obestridlig fakta. Sopranos är bra men jag har då inga problem att fatta tycke för andra tv-serier efter att ha sett den. Det kändes tomt när serien slutade. Precis som med Lost och Breaking Bad. Men det kommer alltid nya serier som tar deras platser.
Håller med, tomt blir det alltid - vare sig det gäller en serie som Breaking Bad, Lost, The Wire, Oz eller någon helt annan typ som man trots allt har investerat tid och känslor i. The Sopranos är däremot den serien som för mig har varit något som man alltid kan gå tillbaka till. För andra kanske den typen av serie är just Breaking Bad, Lost, The Wire, Oz eller någon helt annan - och det är helt okej för min del.
Citera
2015-01-04, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Håller med, tomt blir det alltid - vare sig det gäller en serie som Breaking Bad, Lost, The Wire, Oz eller någon helt annan typ som man trots allt har investerat tid och känslor i. The Sopranos är däremot den serien som för mig har varit något som man alltid kan gå tillbaka till. För andra kanske den typen av serie är just Breaking Bad, Lost, The Wire, Oz eller någon helt annan - och det är helt okej för min del.

Håller med, Sopranos är en serie jag gärna går tillbaka och ser om. Vänner lika så. Lost hade sin charm när diskussionerna gick heta här på forumet. Det härliga med Lost var inte själva serien utan mystiken kring den och alla teorier som folk hade. Det får man inte tillbaka om man ser om serien (även om jag ibland gör det). Breaking Bad var intressant att försöka lista ut hur det slutade, men nu går den att se om för att hitta symbolik i avsnitten osv.
Det jag menade var dock att det inte är en sanning att Sopranos utklassar alla andra serier och ingen kan mäta sig med den. Det är en subjektiv åsikt som inte skall säljas in som en sanning från alla Sopranos-fans.
Citera
2015-01-06, 01:11
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Håller med, Sopranos är en serie jag gärna går tillbaka och ser om. Vänner lika så. Lost hade sin charm när diskussionerna gick heta här på forumet. Det härliga med Lost var inte själva serien utan mystiken kring den och alla teorier som folk hade. Det får man inte tillbaka om man ser om serien (även om jag ibland gör det). Breaking Bad var intressant att försöka lista ut hur det slutade, men nu går den att se om för att hitta symbolik i avsnitten osv.
Det jag menade var dock att det inte är en sanning att Sopranos utklassar alla andra serier och ingen kan mäta sig med den. Det är en subjektiv åsikt som inte skall säljas in som en sanning från alla Sopranos-fans.
Jag tyckte att det var en helt okej grej att påstå i en tråd för Sopranos-fans Förstår liksom inte vad som var provocerande med det. Men fint att du hittat många serier att älska! 😁
Citera
2015-01-06, 12:04
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Ang mordet på Jackie Aprile, Jr.

Så vill ju Ralph ge ungen en pass och Tony säger att han förstår om han skulle göra det
& det var drf Tony gjorde gjorde han till kapten så han kan ta sina egna beslut.

Sen möts Ralph & Tony igen och Ralph drar upp det då säger Tony vi har redan diskuterat det
och du skulle ge honom ett " pass" Men ändå bestämmer sig Ralph som är ihop med hans mamma
etc att döda Jackie Aprile, det måste vara nått själv klart som jag missar varje gång.

Att Tony givetvis vill ha ungen död eller? Jag vet att David Chase vill att allt inte ska vara självklart
och man får gissa en del själv men vad tror ni? Ville Tony ha Jackie Aprile, Jr död?
Citera
2015-01-06, 12:44
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN

Så vill ju Ralph ge ungen en pass och Tony säger att han förstår om han skulle göra det
& det var drf Tony gjorde gjorde han till kapten så han kan ta sina egna beslut.

Sen möts Ralph & Tony igen och Ralph drar upp det då säger Tony vi har redan diskuterat det
och du skulle ge honom ett " pass" Men ändå bestämmer sig Ralph som är ihop med hans mamma
etc att döda Jackie Aprile, det måste vara nått själv klart som jag missar varje gång.

Att Tony givetvis vill ha ungen död eller? Jag vet att David Chase vill att allt inte ska vara självklart
och man får gissa en del själv men vad tror ni? Ville Tony ha Jackie Aprile, Jr död?
Skjuter man mot en invigd medlem i en mafia familj så dör man så enkelt är det. Christopher Moltisanti och Furior (heter han så?) var invigda ju!
Citera
2015-01-06, 13:43
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Skjuter man mot en invigd medlem i en mafia familj så dör man så enkelt är det. Christopher Moltisanti och Furior (heter han så?) var invigda ju!

NOOO SHIT sherlock holmes!!! MEN VA FAN ÄR EN PASS DÅ?? om det nu är så jävla självklart att man dör om man skjuter emot en invigd varför ber då Ralphie & diskuterar dom ens de. Men du vet la bättre än Ralphie själv..

vrf säger Tony det med dom orden att det är okej att han ger han ett pass vid två tillfällen??!!
det är det jag vill veta!!! mafia regler & hur allt fungerar vet jag har sett serien 20-30 gånger!!
så plz förstå min fråga ist...
Senast redigerad av Michael-ScarN 2015-01-06 kl. 13:49.
Citera
2015-01-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN

Mina tankar går lite kring att Ralph är den som berättar för Jackie Jr. om rånet de själva gjorde när de var unga och var ett stort skäl till att de skedde. Tony sätter press på Ralph då han låter honom själv bestämma om han skall ta det, enligt reglerna, rätta beslutet eller om han skall göra det som känns lättast för honom rent känslomässigt då han vet att det delvis var hans eget fel.
Citera
2015-01-06, 14:09
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Mina tankar går lite kring att Ralph är den som berättar för Jackie Jr. om rånet de själva gjorde när de var unga och var ett stort skäl till att de skedde. Tony sätter press på Ralph då han låter honom själv bestämma om han skall ta det, enligt reglerna, rätta beslutet eller om han skall göra det som känns lättast för honom rent känslomässigt då han vet att det delvis var hans eget fel.

Lite så jag tänker med , det var Ralph`s beslut & hans misstag...Och att Tony satte han på test
direkt som nybliven kapten att göra det rätta utan att Tony ska behöva rikta han i rätt riktning...

Så drf säger nog Tony som han gör för att helt enkelt testa Ralph dirr ..
Men det är svår tolkat för det var ju Tony`s bästa väns son+att
Tony låter så säker och seriös när vid de två tillfällen pratar med Ralph och ger ungen en pass..
Senast redigerad av Michael-ScarN 2015-01-06 kl. 14:18.
Citera
2015-01-06, 14:56
Medlem
Det skulle kunna vara så att Tony testar Ralph, men jag får mer känslan av att Tony ville låta Jackie leva. Men han vet att om han själv skulle ge honom ett "pass" så skulle han få många mot sej, då fler ansåg att Jackie gjort bort sej och borde väck.

Därför ger han ansvaret till Ralphie då han tror och hoppas att Ralphie kommer get honom ett pass pga att det är Roses son.
Ralphie tror jag dock inte bryr sej ett skit om Jackie. Inte speciellt mycket om Rose heller. Han är en sann psykopat och gör ingenting han själv inte får ut något utav. Han vinner mer på att döda jackie, respekt av andra etc.
Citera
2015-01-06, 18:30
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Det skulle kunna vara så att Tony testar Ralph, men jag får mer känslan av att Tony ville låta Jackie leva. Men han vet att om han själv skulle ge honom ett "pass" så skulle han få många mot sej, då fler ansåg att Jackie gjort bort sej och borde väck.

Därför ger han ansvaret till Ralphie då han tror och hoppas att Ralphie kommer get honom ett pass pga att det är Roses son.
Ralphie tror jag dock inte bryr sej ett skit om Jackie. Inte speciellt mycket om Rose heller. Han är en sann psykopat och gör ingenting han själv inte får ut något utav. Han vinner mer på att döda jackie, respekt av andra etc.

Mycket bra, den här teorin tror jag på allt stämmer..
Men om vi fråga Pablo Escobar aka Dimak som tidgare upp i tråden så är det så enkelt, jag citerar

Citat:
Ursprungligen postat av Dimak

Att vi inte har tänkt på de innan Dimak din original G mobster, Du ska be mig
och alla andra i tråden om ursäkt för din efterblivna kommentar, capish!!...
Senast redigerad av Michael-ScarN 2015-01-06 kl. 18:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in