Citat:
Ursprungligen postat av
Moll-E
Fast det där är ju bara skitsnack. Sopranos är en bra serie men det är inte den bästa serien som någonsin skapats. Har svårt att ens komma på en sådan serien. Jag har sett Sopranos, jag uppskattar Sopranos, jag har fastnat för Sopranos och jag har fastnat för ett gäng andra serier. Det går lika bra att säga att när man en gång har fastnat för Lost kan man inte fastna för andra serier. Eller Game of Thrones. Eller Breaking Bad. Eller Deadwood, Oz, Entourage osv.
Så kan du se det om du vill, personligen upplever jag att jag förr hade lätt att fastna för nya serier och helt gick in i serie efter serie- men att det inte riktigt gått sedan första avsnittet av Sopranos släpptes, utan det slutar ofta med att jag ser om den instället, när jag vill grotta ner mig i något.
Jag kan så klart fastna för filmer, böcker, sport, comics etc, men för mig är detta
Tv-seriernas Tv-serie. Det är inte skitsnack, utan en åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dicken96
Såg klart serien igår för första gången, känns lite tomt. Vad skulle ni säga att T har för personlighet? Narcissist?
Livia är ju en klockren narcissist, och T är mycket en produkt av sin uppväxt med henne som mamma. Han har iaf höga tankar om sin betydelse, stort ego och bekräftelsebehov. Samtidigt har han ju en soft spot hans mamma, och många narcissister, saknar.