2015-01-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Mycket bra, den här teorin tror jag på allt stämmer..
Men om vi fråga Pablo Escobar aka Dimak som tidgare upp i tråden så är det så enkelt, jag citerar

Att vi inte har tänkt på de innan Dimak din original G mobster, Du ska be mig
och alla andra i tråden om ursäkt för din efterblivna kommentar, capish!!...

Jo sådana är ju reglerna, men Tony är en complex man som mest använder sej av reglerna när det passar honom bäst själv.
Citera
2015-01-07, 00:17
Medlem
Tony är ändå rätt svår att tolka när han anstränger sig, speciellt för Ralph. Om man går igenom dialogen bitvis så ser man lite återkommande syftningar. Han gillar uppenbarligen att göra det svårt för Ralph.

Tony: How you doing?
Ralph: It's terrible, huh?
Tony: Yeah.
Ralph: Ro's going nuts over this. She knows he hangs around with this punk Dino and the other one.
Tony: Any word from her son?
Ralph: No.
Tony: Alright, come on.
Ralph: This kid, he did a terrible thing. (säger vad han måste)
Tony: Terrible. Your fucking card game. (håller med)
Ralph: I know how close you are to the family. (försöker spela på Tonys känslor för Aprile-familjen)
Tony: Nah, I feel for you. You're living under the same roof. (ger tillbaka med samma mynt och anser att Ralph borde vara den som är upprörd)
Ralph: And it was my card game. But, what happened to Sunshine, it's a disgrace. (väger nackdelarna) But, tell you the truth Tony, I wanna give the kid a pass. (säger vad han egentligen tycker)
Tony: Yeah? (ifrågasätter)
Ralph: That's just me, though. (backar) I know you got bigger the concerns, you're the boss. I'll make sure your orders are done, whatever they may be. (försöker lägga över det på Tony)
Tony: I think you should go with your instincts on this, Ralph. (lägger över ansvaret på Ralph)
Ralph: You do? But Furio took a hit and Chris. These are made men. (visar att han är införstådd med vad som faktiskt gäller, försöker samla pluspoäng)
Tony: I'll make sure they respect your decision. (vilket Ralph vet att Tony inte kan) Cause I'm sure you're gonna do the right thing. (tyder på vad som borde göras) That's why I made you captain. (sätter press)
Ralph: This is Rosalie's kid. (försöker en sista gång att spela på Tonys känslor)
Tony: That's why I'll understand if you wanna give him a pass and I'm sure everybody else will too. (Tony visar vad han tycker, samtidigt som han är sarkastisk) And who cares about shit they say they don't have the balls to say to your face? (Tony är med största sannolikhet lurig) The kid disrespected you. (återigen vag med åt vilket håll han lutar) But they don't have to live with your commitments. (backar upp Ralphs förslag) And hey, your decision goes the other way, the one thing you cannot do, Ralph, you cannot do, is blame yourself. You took this kid under your wing. You schooled him as best you could. Didn't you? (lägger stor press på Ralph återigen, då han vet hur Ralph var en bidragande faktor till att Jackie Jr. kom in på fel stig)
Ralph: Jack spoiled him. (kommer med en ursäkt istället för att spinna vidare eller ge respons på det Tony just sa och inser sina misstag)
Tony: I think this is yours [ger honom pistolen som han gav till Jackie Jr.]. Stupid kid was carrying it around during the holidays. (Tony siktade på att sätta spiken i kistan och få Ralph att framstå som en fuck-up. Hade det om hans inspiration till rånet kommit fram så hade det varit ännu värre, därav tror jag Ralph gjorde det lätt för sig själv genom att inte ge Jackie Jr. "the pass")

Det är möjligt att jag har misstolkat något, men lite så ser jag det.
Citera
2015-01-07, 00:29
Medlem
Andra snacket:

Tony: Jackie Jr. call you?
Ralph: No, why?
Tony: He called me.
Ralph: I'm sorry.
Tony: Nah, don't apologize. Anyway, I told him to take it up with you.
Ralph: Tone, what do you want me to do? You're the boss of the...
Tony: Whoa, whoa, whoa, we talked about this. You were gonna give him a pass. But he should know. You don't want to create confusion, insubordination. But more important than the particular decision is that it happen in a timely fashion. But, fuck, why am I telling you? You know all this, you're a captain. Chain of command is very important in our thing.
Ralph: I'm sorry he called your house.
Tony: Don't apologize.

Kommentarer är överflödiga.
Senast redigerad av cay 2015-01-07 kl. 00:32.
Citera
2015-01-08, 22:55
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Tony är ändå rätt svår att tolka när han anstränger sig, speciellt för Ralph. Om man går igenom dialogen bitvis så ser man lite återkommande syftningar. Han gillar uppenbarligen att göra det svårt för Ralph.

Bra redovisat och det är just dom här bitarna jag började tänkta på denna omgången jag kör.

Jag har en liten knepig quizfråga som inte är så enkel jag är inte hundra på svaret själv
men vem har flest sexpartner`s i serien Tony eller hans syster Janice ?
Citera
2015-01-08, 23:21
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Bra redovisat och det är just dom här bitarna jag började tänkta på denna omgången jag kör.

Jag har en liten knepig quizfråga som inte är så enkel jag är inte hundra på svaret själv
men vem har flest sexpartner`s i serien Tony eller hans syster Janice ?

Det stör jag mig på, hur kan hon ens ha så många? Hon har inget utseende, eller personlighet.
Citera
2015-01-08, 23:47
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Det stör jag mig på, hur kan hon ens ha så många? Hon har inget utseende, eller personlighet.

Hon har ett efternamn & en bror som folk vill vara nära...
Citera
2015-01-08, 23:51
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Hon har ett efternamn & en bror som folk vill vara nära...
Och hon går med på betydligt sjukare grejor sexuellt än många andra skulle gjort...vilket tilltalar galningar som Richie.
Citera
2015-01-08, 23:59
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Och hon går med på betydligt sjukare grejor sexuellt än många andra skulle gjort...vilket tilltalar galningar som Richie.

Sant, Men åter till frågan, vem har flest sexpartners i serien Tony eller hans syster Janice?
Citera
2015-01-09, 00:33
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Sant, Men åter till frågan, vem har flest sexpartners i serien Tony eller hans syster Janice?
Tony kör ju rätt regelbundet med samma sexpartners, men sen går han ju på bordeller med, och där kan antalet öka en del.
På den här ganska kassa sidan listas några av hans snedsprång
http://mrsockmonkey.hubpages.com/hub/tonysoprano
Citera
2015-01-09, 00:58
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Tony kör ju rätt regelbundet med samma sexpartners, men sen går han ju på bordeller med, och där kan antalet öka en del.
På den här ganska kassa sidan listas några av hans snedsprång
http://mrsockmonkey.hubpages.com/hub/tonysoprano

Okej 6 stycken har Tony då tror jag,
då Charmaine Bucco inte bör räckans för det skedde innan serien börja
Citera
2015-01-12, 10:38
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Johnny Sack asks Carmine to sanction a hit on Ralph
https://www.youtube.com/watch?v=Vl77IyWcbWU

Det här är för jävla kul
Citera
2015-01-12, 22:55
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag kollar om Sopranos och jag tycker att Jackie Junior (Jason Cerbone) låter väldigt mycket som Patrick Fischler från tidiga Mad Men och sena Californication. Enligt wiki är han dock från cali. Hursomhelst är accenten och fraseringen väldigt lika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in