2015-01-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Mycket svensk avundsjuka i den här tråden. Arnstad är en av Sveriges främsta historiker och kan mycket väl vara med i diskussionen om Nobels fredspris i framtiden för sin outtröttliga kamp mot fascismen.

I din sjuka värld kanske. På vilka grunder är han, som du uttrycker det, "är en av Sveriges främsta historiker"? På vilka grunder skulle han vara aktuell för Nobels fredspris?

Jag är som flashbackmedlemmar beskriver det "fullblodsarabsvartskalle", men tillochmed jag (utan agenda) förstår att den mannen är journalistikens motsvarighet till svenska tonårstjejers bilder med utåtstående mun. Jag blir provocerad när bluffkroppar som han låtsas att kämpa för oss "invandrare". Han jagar bara poäng i karriären och och få klappar på ryggen.

/SD-röstare
Citera
2015-01-05, 16:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Men precis som du antyder så är det här me #jagärmuslim på allvar. Farraj antyder att twitterkontot just enbart ska vara till för muslimer och inte dess hang arounds.
Först nu ser jag att det inte står Jägarmuslim.

På allvar alltså, man är så van vid alla sinnessjuka twitterkampanjer att jag helt enkelt trodde att det var en hashtag för folk som var jägare & muslimer, och att att Arnstad hade försökt nästla sig in i värmen.
Citera
2015-01-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Först nu ser jag att det inte står Jägarmuslim.

På allvar alltså, man är så van vid alla sinnessjuka twitterkampanjer att jag helt enkelt trodde att det var en hashtag för folk som var jägare & muslimer, och att att Arnstad hade försökt nästla sig in i värmen.
Inte så konstigt att du läste fel med tanke på att Arnstad ständigt och jämt lägger ut sådana här bilder:

https://twitter.com/wallstam/status/552060203211194368
Senast redigerad av Nebeltag 2015-01-05 kl. 17:14.
Citera
2015-01-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag

Börjar det inte bli dags för Henrik att fördjupa sig lite i kommunismens historia också?

Har han inte dessutom blandat ihop nationalism och nazism? Det är mycket få länder på den här planeten, utöver Sverige, vars invånare ej hyser nationalistiska sympatier.
Citera
2015-01-05, 17:38
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Hashtaggen fick minimalt med uppmärksamhet, dog ut snabbt. Finns inte så många muslimer på twitter, och av dessa ett fåtal som vill liera sig med Farraj. Konvertiten Farraj är, för att uttrycka sig diplomatiskt, lite speciell.

Ha ha, ja andra twittrare driver hej vilt med Arnstad och Farraj.

Kanske dags för en ny hashtag #jagärsannmuslim, så att rikliga muslimer kan distansera sig från den västerländska, tillika HBT-vurmande konvertiten Farraj...
Citera
2015-01-05, 17:45
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A. Elkins
I din sjuka värld kanske. På vilka grunder är han, som du uttrycker det, "är en av Sveriges främsta historiker"? På vilka grunder skulle han vara aktuell för Nobels fredspris?

Jag är som flashbackmedlemmar beskriver det "fullblodsarabsvartskalle", men tillochmed jag (utan agenda) förstår att den mannen är journalistikens motsvarighet till svenska tonårstjejers bilder med utåtstående mun. Jag blir provocerad när bluffkroppar som han låtsas att kämpa för oss "invandrare". Han jagar bara poäng i karriären och och få klappar på ryggen.

/SD-röstare

Finns nog ingen med större kunskap och objektiv forskning inom fascismen i Sverige idag och genom att synliggöra nyfascismens framväxt i Europa kan han mycket väl vara med och förhindra ett tredje världskrig då nya Mussolinis verkar ploppa upp i var och varannat europeiskt land nu. Har även hört ryktas om att han kan vara aktuell för framsidan på Time under våren.
Citera
2015-01-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Har han inte dessutom blandat ihop nationalism och nazism? Det är mycket få länder på den här planeten, utöver Sverige, vars invånare ej hyser nationalistiska sympatier.
Etnocentrism är ju något som ligger i människans natur. Krig och konflikter mellan olika stammar och folk har alltid förekommit. Även om nationalstaten som sådan är ett relativt sent historiskt fenomen så betyder ju inte det att människor inte identifierat sig som tillhöriga olika folk under alla tider.

Men det mest upprörande är hur Arnstad försöker frikänna kommunismen från ansvar genom att antyda att dess brott i själva verket varit nationalistiska, t.ex. när han retweetar detta:

Citat:
Den som fördjupar sig i kommunistiska staters brott inser snart att nationalism spelat stor roll.
https://twitter.com/Mister_Idling/status/552111362810597376

Det är sant att det fanns tydliga etniska dimensioner i exempelvis 30-talets sovjetiska terror, både vad gäller offer och förövare. Men den kommunistiska ideologin i sig är fruktansvärt mordisk och bygger på proletariatets diktatur och utplåning av klassfiender. Det är väldigt osmakligt av Arnstad att försöka sopa detta under mattan. För det är ju det han gör när han skriver så här:

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
"Frågan är om någon -ism ställt till med så mycket lidande som nationalismen." @OlaLarsmo levererar. Som alltid.
https://twitter.com/arnstad/status/551829673739825152
Senast redigerad av Nebeltag 2015-01-05 kl. 18:02.
Citera
2015-01-05, 17:54
Medlem
Citat:
Finns nog ingen med större kunskap och objektiv forskning inom fascismen i Sverige idag och genom att synliggöra nyfascismens framväxt i Europa kan han mycket väl vara med och förhindra ett tredje världskrig då nya Mussolinis verkar ploppa upp i var och varannat europeiskt land nu. Har även hört ryktas om att han kan vara aktuell för framsidan på Time under våren.

Ursäkta om jag var trög, men nu fattat tom jag. "forskning".
Senast redigerad av A. Elkins 2015-01-05 kl. 17:57.
Citera
2015-01-05, 17:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A. Elkins
Ursäkta om jag var trög, men nu fattat tom jag. "forskning".
Det tog en stund dock.
Citera
2015-01-05, 18:07
Medlem
Citat:
Finns nog ingen med större kunskap och objektiv forskning inom fascismen i Sverige idag...
Du måste förstå att börja svänga sig med att någon är forskare är inte detsamma
som att snacka skit med polarna på puben eller skriva några inlägg på internet utan
nu är det på riktigt i en värld med mycket hög seriositet.

En värld där 100,000-tals mycket begåvade människor har detta som yrke och dessutom
i många fall dedikerat sina liv till denna forskning. Att då komma dragandes med en supernolla
som Arnstad är ren och skär lyteskomik.
Senast redigerad av Epikantus 2015-01-05 kl. 18:14.
Citera
2015-01-05, 18:30
Medlem
Citat:
Har även hört ryktas om att han kan vara aktuell för framsidan på Time under våren.
Time känns ju aningen överdrivet men titeln årets svensk kan han gott ha.

1985 - Refaat El-Sayed, finansman
1986 - Hans Holmér, länspolismästare
1988 - Ebbe Carlsson, förlagsredaktör
2015 - Henrik Arnstad, fil.arn
Citera
2015-01-05, 19:23
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epikantus
Du måste förstå att börja svänga sig med att någon är forskare är inte detsamma
som att snacka skit med polarna på puben eller skriva några inlägg på internet utan
nu är det på riktigt i en värld med mycket hög seriositet.

En värld där 100,000-tals mycket begåvade människor har detta som yrke och dessutom
i många fall dedikerat sina liv till denna forskning. Att då komma dragandes med en supernolla
som Arnstad är ren och skär lyteskomik.

Men att Sveriges landsfader just nu, Stefan Löfvén, angett just Arnstad som främsta källa i fascismfrågan, visar ju med all tydlighet seriositeten hos Arnstad och hur oviktigt det är med högskolepoäng och andra meriter. Vilken nolla som helst kan ju bli forskare, men för att bli statsmininsterns rådgivare i fascismfrågor krävs en helt annan typ av intelligens!
Senast redigerad av DeadLikeMe 2015-01-05 kl. 19:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in