Citat:
Ursprungligen postat av
Agathorn
Jag har skummat igenom deras villkor och ser ingenting om att de ha 30 dagar på sig att betala ut 90 %. Ser dock, grovt översatt: "Om inga andra är villiga att ta över dina lån (eller tja, vi ser helt enkelt till att inget kapitall finns då vi tjänar mera på att direkt låna ut dessa pengarna till andra låntagare helt enkelt), så kommer du inte få några 90 % av pengarna utan får stå ut med att få pengarna insatta på ditt konto i den takt lånen betalas in igen."
Och i mitt fall har jag fått tillbaka knappt 10 000 kr av 110 000 kr på drygt ett halvår.
Har också läst avtalet utan att kunna hitta det, beklagar att jag verkar ha fel i att det står så i avtalet. Jag erkänner iallafall när jag har fel till skillnad från Trustbuddy.
Men jag blev riktigt irriterad på mig själv, jag brukar ha ett osvikligt minne för detaljer så jag började forska lite var kommer egentligen uppgifterna om 30 dagar ifrån.
Här har du ett inlägg där trustbuddy säger att det är så....
(FB) Officiella TrustBuddy-tråden.
Finns också ett antal inlägg på forumet som har haft kontakt med kundtjänst där de blivit hänvisade till 30 dagars regeln...
Utan att säkert veta, tror jag att det ligger en lagstiftning till grund för 30 dagarna. Är många bolag/banker som har den tidsgränsen på maxtid 30 dagar för att få ut sina pengar. Tyvärr så sitter jag i Thailand på värdens sämsta bredband och med enbart en iPad så jag klarar för tillfället inte kolla upp lagspåret. (Ganska trevligt faktiskt men i just det här avseendet är det tyvärr)