Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-04, 17:39
  #2353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloxie
Precis som alla andra banker!

Siffror på skärmen utan någon om helst garanti.

Se på alla klagomål hos FI på de fyra svenska storbankerna!
SEB, SWEDBANK, HANDELSBANKEN och NORDEA
Hundratals ärenden mot bankerna registrerade hos FI.

Jo, jag har testat att ta ut pengarna men valt att sätt tillbaka dem. De gör större nytta där än att ha dem på et bankkonto.

Det börjar bli tydligare och tydligare att du antingen är ett troll eller anställd på TB.

Jo, du har garanti hos storbankerna.
Citera
2014-12-04, 17:48
  #2354
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Det börjar bli tydligare och tydligare att du antingen är ett troll eller anställd på TB.

Jo, du har garanti hos storbankerna.

Håller med, TB-anställd som desperat försöker hålla skenet uppe. Jämföra TB med storbanker? patetiskt.

TB har inte svarat på mina frågor, jag kommer att fortsätta redovisa min dåliga avkastning här, och uppmanar andra att göra likadant.

Innan årskiftet måste TB få godkänt av FI, och det lär de inte få med tanke på den totalsågning de fick vid sin senaste ansökan. Därmed får dom inte bedriva sin verksamhet i Sverige längre. Vad händer då med insatta pengar?? Jag råder alla att snabbt som fan ta ut de pengar som går ta ut. TB börjar likna Loanland som dom köpte för några år sen.

.
Citera
2014-12-05, 08:43
  #2355
Medlem
DIN INVESTERING HAR ÖKAT MED
1 %
senaste kvartalet
3 %
senaste halvåret
8 %
senaste året

Och tickar stadigt nedåt(gick jätte bra i början, låg på ca 25%). Om jag räknar på skatten som dras på räntan så har jag en ränta på ca 4.5% förra månaden, det blir 5.5% per år innan skatt. Ganska så patetiskt när de lovar minst 12%.
Citera
2014-12-05, 09:18
  #2356
Medlem
Westridges avatar
Går iaf bättre i Norge än i Sverige

Sverige
0 %
senaste kvartalet

1 %
senaste halvåret

2 %
senaste året


Norge
2 %
senaste kvartalet

4 %
senaste halvåret

9 %
senaste året

Börjar likna ett skämt
Citera
2014-12-05, 22:53
  #2357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej Investeramera.

Har du frågor gällande dina specifika fordringar är du välkommen att höra av dig till sverige@trustbuddy.com så ska vi återkoppla med mer utförlig statistik och status.

/TB

Testade trustbuddy vilja/förmåga att leverera grundläggande fakta om mitt konto som de lovar ovan, se nedan

"Som ni skriver idag på ert forum på Flashback önskar jag en fullständig
redogörelse för hur statusen ser ut på de lån som finns på mitt konto.

dvs
Hur stor del av de lån jag har givit ut har förfallit?

Hur stor del av de lån jag givit ut har ingen betalt på 3,6,9,12
månader?

Hur stor del av mina lån av avskrivits så att jag har fått
återbetalningar? allmänna kostnader har jag sett men aldrig kunnat se
att det kommit in några pengar i samband med detta"

Direkt fick jag svar som sa att de förväntade sig kunna svara på mina frågor inom 1 vecka. När 2 veckor hade gått skickade jag påminnelse mail fick återigen ett svar som sa att de hade mycket att göra men att de skulle följa upp mitt ärende under måndagen. Nu har det gått ytterligare en vecka

Jag tycker inte att jag har ställt några svåra frågor utan denna absolut grundläggande information borde jag kunna läsa ut direkt på mitt konto. Ett seriöst företag borde kunna besvara dem inom 24 timmar åtminstånde med delar av informationen.

Kan nu efter 3 veckor konstatera att trustbuddy har förbättrat sin kundservice då mail faktiskt besvaras, tyvärr verkar det fortfarande vara helt omöjligt att få ut grundläggande information
Citera
2014-12-05, 23:06
  #2358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Enligt punkt 6 i "allmänna villkor" skriver ni.

"TrustBuddy åtar sig att som kreditförmedlare vidta alla rimliga åtgärder för att Låntagaren återbetalar sitt lån"

Vad är det som är orimligt med att ni säger upp avtalet med VKC om de inte gör sitt jobb?

Skulle kostnader för detta uppstå är det väl att betrakta som lärpengar i konsten att skriva avtal som går att säga upp om motparten inte gör sin del

Ni har "glömt" att besvara detta inlägg.
__________________
Senast redigerad av Repus 2014-12-05 kl. 23:45.
Citera
2014-12-06, 05:37
  #2359
Medlem
TB med LL i bakfickan är inget annat än pure scam företag.
nyttjar du din 90% möjlighet och stoppar utlåning så lägger dom obetalda fordringar på ditt konto för att frigöra medel på konton som inte är stängda för utlåning.
Förändringen på mitt konto ligger på typ 4kr dom senaste 6 månader..min utlåning har vart stoppad i 1 år och 10 månader ca och man kan väl säga att jag fått ut runt 20-25% av det belopp som var kvar efter att jag nyttjat 90% alternativet..så dom 1-1.5år dom snackar om är rent humbug och bara ett sätt att försöka tysta ner hur skitdåligt detta bolag i grunden är.

jag har nu på 2 månader gjort mer i vinst med mindre kapital på fonder än jag gjort under nu 3 år med LL och TB.

aldrig att jag hoppar på sån här skit en gång till.
jag ser det återstående kapitalet på LL och TB som pure förlust som jag inte räknar med att få tillbaka och jag hoppas innerligt att nya folk inte hoppar på erbjudandet med 10% extra från dessa brottslingar.
Rent krasst så snor dom dina pengar från dig och du lär aldrig se dom igen.
Citera
2014-12-06, 16:51
  #2360
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloxie
Tack Trustbuddy för ett fantastiskt 2014!

Avkastningen har till skillnad från en del andra varit fantastisk även i år.
Den sammanlagda avkastningen är nu över 17% för 2014.

Jag måste tacka även er som har skapat denna turbulens kring Trustbuddy.
Utan er hade det inte varit möjligt att roffa åt sig billiga aktier.

Nu ser vi framemot ett stabilt 2015 med nya 100 000 tals kronor i ränta och en femdubbling av aktiekursen!


God Jul och Gott Nytt År!
//CSB
hahaha vilken loser du är, aktien är på väg ner mot 10 öre. Ett bolag som går med förlust år efter år och påstår att pengar går till att utveckla i nya länder. Spanien Polen Danmark Finland har man knappt någon avkastning alls, noll eller nära noll per år. TB måste verkligen tjäna storkovan i dessa länder.

Och lyckat till med dina aktier när TB vid årskiftet blir förbjudna av FI att bedriva sin verksamhet i Sverige.

.
__________________
Senast redigerad av tgv23000 2014-12-06 kl. 17:13.
Citera
2014-12-06, 17:21
  #2361
Medlem
Har trustbuddy gjort en förnyad. Ansökan till FI? Om det är gjort när väntas svar? Eller finns det ett godkännande?

Om inte vad händer den 1/1 2015?


http://www.svd.se/naringsliv/pengar/...nd_4163725.svd
Citera
2014-12-08, 08:19
  #2362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Nej tack det kommer jag inte att göra. Jag vill ha en offentlig förklaring. Ni har självklart fullständig statistik på hur mycket sämre avkastningen blivit senaste 3-6 månaderna för ALLA utlånare, ni vet också varför. Ni tjänar på att ge en ärlig förklaring och har samtidigt chansen att argumentera för vilka åtgärder som vidtagits för att avkastningen återigen ska nå minst 12% på årsbasis.

Om du inte förklarar här i tråden kommer jag att fortsätta att sänka förtroendet för er verksamhet i denna tråd. Anledningen till att ni kommit tillbaka till tråden efter efter ett års frånvaro är att ni insett att denna tråd dyker upp bland de första på en googlesökning på ert företag och läses av väldigt många.

Försök nu reparera ert skadeskjutna anseende genom att ärligt förklara läget.

Hei tgv23000.

Dessverre motstrider dette mot retningslinjer for personvern.

Samtidig må jeg vite hvem du er. Jeg kan ikke finne din konto basert på et brukernavn på et forum.

Mvh
Jesper
Citera
2014-12-08, 08:22
  #2363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Hur kommer det sig då att jag endast fått tillbaka 10% av mina pengar på 15månader sen jag stoppa utlåningen? Det är ju runt 450 dagar.

Även innan jag stoppa var det väldigt dåligt med transaktioner på mitt konto vilket bör innebära att skulderna inte betalades tillbaka som man kunde hoppas på?

Hei AcesinExile.

Et lån hos TrustBuddy kan ha en varighet på 6 måneder. Om et lån sendes til inkasso og kronefogden etter at maksimalt antall fornyelser har blitt benyttet av, ender du opp på ca 1 år fra utbetaling til tapsføringer.
I ditt tilfelle, kan dette være nedbetalingsplaner hos inkasso, men for at jeg skal se nærmere på dette, ber jeg deg om å kontakte meg på Lenders@trustbuddy.com

Mvh
Jesper
Citera
2014-12-08, 08:28
  #2364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
DIN INVESTERING HAR ÖKAT MED
1 %
senaste kvartalet
3 %
senaste halvåret
8 %
senaste året

Och tickar stadigt nedåt(gick jätte bra i början, låg på ca 25%). Om jag räknar på skatten som dras på räntan så har jag en ränta på ca 4.5% förra månaden, det blir 5.5% per år innan skatt. Ganska så patetiskt när de lovar minst 12%.

Hei tarumbar.

Du kan ikke ta med skatt i betraktningen for renten du har fått hos oss.

Du får en rente på 12% per tilbakebetalte lån hos oss. Vi lover ikke en årlig rente på 12%, MEN dette er målet vårt for alle långivere.
Rentenivået for långivere varierer på et individuelt nivå, basert på hvilke låntakere du har knyttet til deg.

Mhv
Jesper
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback