2015-01-04, 14:01
Medlem
Jag har helt slutat följa debatten, men jag fattar inte vad den öht kan handla om längre.
Det var flera dagar sedan scottwalter erkände sig besegrad.
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
kan mycket möjligt vara så att kvinnors sexdrift är mindre av rent biologiska skäl. Helt enkelt för att risken för henne är betydligt större än att hon kan sprida runt sex lite hur som helst. Då är det väl så eller hur? Detta får ju faktiskt män som grupp bara vackert stå ut med eller hur? Som sagt det finns den mängden kvinnlig sexuell lust där ute som där finns, och inte ens kvinnor kan styra över detta.

Således, det sexuella spelet män och kvinnor emellan ger kvinnor ett övertag rent biologiskt.
Allting annat är OffTopic, vad mer kan diskuteras??
Citera
2015-01-04, 14:05
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Just, och vilka är då dessa om inte män, eller hur? Istället för att sitta på div. forum och gnöla över kvinnors "sexuella makt" borde ni kanske gnöla över vissa av era manliga vänners outsinnliga behov av sex och behov av att sitta med räknesticka och räkna antal knull/ kvinnor. Någonsin slagit dig?
För så klart att kvinnor vill ligga med de bästa, vad trodde ni? Vore ju avsevärt mer effektivt att istället för att gnälla om kvinnliga horor, slampor etc (säger inte att du gör det, men stora delar av det manliga forumet) kanske gnälla över manliga dito, som faktiskt gör skäl för namnet för övrigt, för vad kan vara mer slampigt än att knulla med 4 nya kvinnor per vecka. Dessa män stjäl gosakerna för er, ni borde gå på dem och bemöta deras skryt över antal kvinnor i sin loggbok med det förakt det faktiskt är värt.
Tips! i alla välmening.

Intressant. Annars brukar det ju heta att det är ett sätt att begränsa kvinnors sexualitet när "enkom" ett kön stigmatiseras när båda har sex. Tänka sig, att det kunde vara något bra också när det råkar passa dina syften

Du är bara en förvirrad idiot som inte ens själv vet vad du står för utan ändrar dig hipp som happ beroende på vilken utgångspunkt som passar kvinnor bäst för stunden.
Citera
2015-01-05, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madamehussein
Förstår inte hur detta kan vara ett mysterium?

På dejtingsajten jag är medlem på får jag ett spontant mail i halvåret. Ungefär samma gäller alla killar jag pratat med. En genomsnittlig tjej på samma sajt, får kanske fem mail om dagen. Du påstår att det "inte" skulle ge mig, och alla andra killar en sämre hand att jobba med?

Du kan ju läsa den här, om du inte tror på anekdotiska bevis?
Jo, jag behöver inte ens registrera mig på en dejtingsida för att få uppmärksamhet från män som jag inte alls är intresserad av, men hur är det en form av makt? Det är inte som att jag har några stora möjligheter att påverka de här männens beteende i någon önskvärd riktning. Jag har ju absolut inte en "bättre hand" än den man som valt att ta kontakt för att han bevisligen är intresserad av mig. Man kan möjligtvis hävda att det krävs mer energi från mannens sida i själva kontaktsökandet, men ärligt talat är jag tveksam. Och i vilket fall så måste ju båda parter gå igenom den verkligt energikrävande sörjan att lära känna varandra på riktigt innan ett eventuellt förhållande kan bli till.

Citat:
De förverkligar sin sexualitet med män(niskor) de är attraherade av, som tycker om saker de också gör, be that rep, maktlekar eller vanligt vanlijsex.

Det finns en teori, som säger att 80% av singelkvinnorna, ligger med 20% av singelmännen, alltså de allra mest attraktiva. Det brukar kallas för paretoprincipen. Mina minions håller på och letar oantastliga bevis, under tiden får du nöja dig med lite siffror från CDC:

http://www.hookingupsmart.com/2010/09/14/hookinguprealities/sex-and-the-pareto-principle/
Har du övervägt att inte grunda dina tankar på analyser från PUA-bloggar när det finns välgjorda statistiska analyser som bygger på data från det egna ladnet? (Kolla särskilt in distributionsdiagrammet på den sista sidan som uppvisar närmast identiska kurvor.) Den bygger alltså på folkhälsoinstitutets undersökning "Sex i Sverige". Det är ett välkänt faktum att män oftast överdriver sin sexuella historik i undersökningar, medan kvinnor gör det motsatta, men distributionerna som beskrivs är väldigt snarlika.
Citera
2015-01-05, 00:45
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragprov
Feminister vill omfördela ekonomisk status och social status från män till kvinnor. De anser att män har för mycket makt jämfört med kvinnor, något de grundar på bland annat löneskillnader mellan män och kvinnor. Feminister menar att detta är ojämställdhet. Mäns patriarkat och förtryckande av kvinnor. Men kvinnors sexuella makt förbises.
Var finns denna makt?

Vill inte kvinnan ligga med dig är det väl något fundamentalt fel i förhållandet?
Då reder man ut det, går inte det så går man vidare och söker lycka någon annanstans.
Vips så var all makt borta.
Citera
2015-01-05, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Jo, jag behöver inte ens registrera mig på en dejtingsida för att få uppmärksamhet från män som jag inte alls är intresserad av, men hur är det en form av makt? Det är inte som att jag har några stora möjligheter att påverka de här männens beteende i någon önskvärd riktning. Jag har ju absolut inte en "bättre hand" än den man som valt att ta kontakt för att han bevisligen är intresserad...

Skulle inte vilja påstå att makt automatisk är något som innebär enbart fördelar. Är jag på väg hem en sen kväll och en kvinna jag möter byter trottoar till andra sidan gatan, då skulle jag vilja påstå att det är ett tecken på min fysiska makt. Det betyder inte att jag får något ut av det där och då. Tvärtemot är det ju snarare förolämpande.
Citera
2015-01-05, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Var finns denna makt?

Vill inte kvinnan ligga med dig är det väl något fundamentalt fel i förhållandet?
Då reder man ut det, går inte det så går man vidare och söker lycka någon annanstans.
Vips så var all makt borta.

Läs lite förhandlingsteknik om BATNA (best alternative to negotiated agreement) och fundera sedan på hur den extremt obalanserade dejtingmarknaden kan påverka relationer.

(Självklart finns det män som har gott om alternativ också. Har man en relation med en av dem så har man förstås inte det här övertaget som kvinna.)
Citera
2015-01-05, 08:49
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus
Läs lite förhandlingsteknik om BATNA (best alternative to negotiated agreement) och fundera sedan på hur den extremt obalanserade dejtingmarknaden kan påverka relationer.

(Självklart finns det män som har gott om alternativ också. Har man en relation med en av dem så har man förstås inte det här övertaget som kvinna.)
Har väl inget med det att göra över huvud taget?

Det handlar om ens självkänsla och egenbild.
Man skall väl inte stanna i ett osunt förhållande man som kvinna?

Kan man inte lösa det så måste man ju gå vidare oavsett.
Annars riskerar man ju att bli knäpp på riktigt.
Det är ju alla gånger bättre att leva ensam än i ett dåligt förhållande.
Sedan kan ju "dejtingmarknaden" se ut hur den vill eller hur?
Citera
2015-01-05, 09:33
Medlem
Citat:
Kan man inte lösa det så måste man ju gå vidare oavsett.
Annars riskerar man ju att bli knäpp på riktigt.
Det är ju alla gånger bättre att leva ensam än i ett dåligt förhållande.

Ja, om det är uppenbart att det är sämre att ha förhållandet än inget alls är det förstås så. Men det finns ju gott om spelrum mellan den gränsen och det perfekta förhållandet.

Citat:
Sedan kan ju "dejtingmarknaden" se ut hur den vill eller hur?

Så om riktiga kalaspinglor raggade på dig varje dag, så skulle det inte ha någon som helst effekt på dig och skulle inte alls påverka vad du accepterade från din partners sida i er relation? Principfast!
Citera
2015-01-05, 09:45
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ja, om det är uppenbart att det är sämre att ha förhållandet än inget alls är det förstås så. Men det finns ju gott om spelrum mellan den gränsen och det perfekta förhållandet.
Det är sant, allt är ju inte svart eller vitt.
Citat:
Så om riktiga kalaspinglor raggade på dig varje dag, så skulle det inte ha någon som helst effekt på dig och skulle inte alls påverka vad du accepterade från din partners sida i er relation? Principfast!
LOL

Det scenariot finns inte för en gammal gubbe som jag.
Men nej, jag hade inte hoppat över skaklarna för en annan kvinna.
Den har aldrig funnits på kartan.
Citera
2015-01-05, 10:26
Medlem
Citat:
Det scenariot finns inte för en gammal gubbe som jag.
Men nej, jag hade inte hoppat över skaklarna för en annan kvinna.
Den har aldrig funnits på kartan.

Det hade jag inte räknat med heller, och det var inte det jag frågade om. Min hypotes är att medvetenheten om att man har goda alternativ tillgängliga påverkar hur mycket man accepterar av partnern i relationen, och i viss mån även ens eget beteende.

Om ditt alternativ är "evig ensamhet" går din gräns troligen nära "är det bättre med ingen relation alls än den här relationen?" Om ditt alternativ är "en spännande romans med en kalaspingla" kanske du inte nöjer dig med "strax bättre än ingen relation alls"?

För kvinnor upp till familjebildande ålder är utsikterna på marknaden tämligen goda. Vissa media uppmanas de också starkt och ofta att utvärdera sin relation. Är det långsökt att tro att detta kan påverka maktförhållandet i relationer?
Citera
2015-01-05, 11:06
Medlem
dekarons avatar
Påståenden om kvinnors sexuella makt ter sig alltid obegripliga för kvinnor. Komiskt faktiskt. Tror ingen har snackat om att 24/7 styra mäns beteenden utan det handlar om att eftersom kvinnor är självmedvetna om sin resurs, som män vill ha, så påverkar det mäns beteenden.

Jag vet ingen grupp som kan så ofta peka på en sak, utbrista habegäret, göra sig näpen, titta på en man och sen få det önskade föremålet. Just det ja! Barn . . . och kvinnor.

Varför smälter män så jävligt då fruntimren gör till sig? Vagina och neotoni, båda två är något som män ser som mycket begärliga och vår evolutionspsykologi har sett till att vi får starka reaktioner på dessa. Även jag som är medveten om beteendets ursprung har jag svårt att säga nej.

Här kanske man kan finna förklaringen på varför män måste ha hobby för att förbli mentalt friska, även skadliga sådana. Åh, varför är jag nykterist!?
Senast redigerad av dekaron 2015-01-05 kl. 11:34.
Citera
2015-01-05, 11:30
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det hade jag inte räknat med heller, och det var inte det jag frågade om. Min hypotes är att medvetenheten om att man har goda alternativ tillgängliga påverkar hur mycket man accepterar av partnern i relationen, och i viss mån även ens eget beteende.

Om ditt alternativ är "evig ensamhet" går din gräns troligen nära "är det bättre med ingen relation alls än den här relationen?" Om ditt alternativ är "en spännande romans med en kalaspingla" kanske du inte nöjer dig med "strax bättre än ingen relation alls"?

För kvinnor upp till familjebildande ålder är utsikterna på marknaden tämligen goda. Vissa media uppmanas de också starkt och ofta att utvärdera sin relation. Är det långsökt att tro att detta kan påverka maktförhållandet i relationer?
Ok då fattar jag.

För min del, kan inte prata för någon annan, så spelar det ingen roll.
Är förhållandet kasst så går man, vilket jag gjorde innan min nuvarande fru.
Jag fixar inte att leva med en människa som inte man funkar ihop med.
Man stjäl tid av sin partner och slösar bort sin egen tid som man kunde vara lycklig på imho.
Sedan spelar det ingen roll om man lever ensam.

Tycker du att det är bättre att fortsätta, ok, det är ditt val, du har säkert skäl till det.
Jag, fixar det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in