Citat:
Harrisson har nu skrivit en replik på Tinos text trots att den delen av replikskiftet inte har publicerats i SvD. Han svarar med löst tyckande utan källhänvisningar. Resonemanget är ungefär i nivå med "Oss alla nu" och deras bemötande av "myter" om invandring där logiken haltade betänkligt. (Påstående: Invandring kostar pengar. Svar: Fel. Invandring är lönsam på sikt tycker vi).
http://blog.svd.se/historia/2015/01/...dringsdebatten
Jag tvivlar på att särskilt många har hävdat att det är "idel analfabeter" som kommer, men han satsar järnet på den halmgubben ändå och kontrar med att "långt ifrån alla" är "obildade analfabeter". Vad fint, då har vi rett ut en fråga som aldrig fanns genom att ge ett ingentingsvar utan källhänvisning eller siffror. Jag förstår att man tycker att argument är lätta att bemöta när man anstränger sig så lite.
http://blog.svd.se/historia/2015/01/...dringsdebatten
Jag tvivlar på att särskilt många har hävdat att det är "idel analfabeter" som kommer, men han satsar järnet på den halmgubben ändå och kontrar med att "långt ifrån alla" är "obildade analfabeter". Vad fint, då har vi rett ut en fråga som aldrig fanns genom att ge ett ingentingsvar utan källhänvisning eller siffror. Jag förstår att man tycker att argument är lätta att bemöta när man anstränger sig så lite.
Extra urlöjlig är denna passage:
.... tvärtemot Sanandajis påstående – bosatte sig i vad som idag skulle betecknas som landsorten. I synnerhet vid de mellansvenska mineralfyndigheterna bla bla etc... (Jag ger gärna fler exempel på felaktigheter i Sanandajis text, men de får vänta till separata bloggposter.)
Som om Harrison frivilligt skulle utelämna "fler exempel på felaktigheter" i Tinos text (utöver den krystade anmärkningen om antalet tyskar i städer/landsbygd). Hade han haft något på hand hade han självfallet stolt visat upp det. Det kan ju knappast handla om platsbrist -- Harrisons desperata bludder är ju en kaskad av textmassor med ett minimum av klokhet.
Doktor Führer är enligt egen utsaga knuten till Södertörns högskola, vilket säkerligen inte förvånar någon.