2015-01-04, 16:09
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Men fortfarande sist? Svårtolkat inlägg. Själv ser jag inte vilket lag man borde ligga före, och framförallt inte nu under JVM. Därför är det lite märkligt att kicken kommer nu imo.

Sen vet jag inte om fyra poäng bakom elvan är "klart sist".
Exakt vilken placering de borde ligga på är väl svårt att säga men deras trupp är inte sämre än Leksand enligt mig.
Citera
2015-01-04, 16:12
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Nä, jag har inte kommenterat mycket över huvud taget. Personligen tror jag att det är dags att byta ut alla gamla NHL-proffs som sitter i ledningen. Dom har visserligen bra kontakter i NHL, men värvningarna har väldigt ofta kostat mer än dom smakat. Sedan är det inte så att man blir en bra GM eller biträdande GM bara för att man är en duktig hockeyspelare. Det krävs en del andra kvaliteter också.

Jag misstänker att både Svartvadet och Foppa har underskattad vilket hästjobb som krävs för att vara en bra sportchef. Precis som det sades att Jörgen Jönsson inte var beredd på arbetsinsatsen när han provade på i Färjestad.

Hela köret om att Foppa styr från Las Vegas låter ju så pajasaktigt.
Citera
2015-01-04, 16:26
Medlem
Vad ska man tro om straffet för Ersberg?
Är det relevant att jämföra händelserna?
http://youtu.be/6CVfkhsJPWI
Citera
2015-01-04, 16:27
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Engagemanget verkar inte vara på topp om man uttrycker sig diplomatiskt.
Han borde inse att det är bäst för alla parter om han ägnar sig åt sin familj och sina affärer.
Citera
2015-01-04, 16:29
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Vad ska man tro om straffet för Ersberg?
Är det relevant att jämföra händelserna?
http://youtu.be/6CVfkhsJPWI
10+ matcher enligt mig. Så där får du absolut inte göra. Föga överraskande att det är en HV spelare som gör något sådant, deras lag är fullt av psykfall och annat löst folk. Motbjudande.
Citera
2015-01-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag misstänker att både Svartvadet och Foppa har underskattad vilket hästjobb som krävs för att vara en bra sportchef. Precis som det sades att Jörgen Jönsson inte var beredd på arbetsinsatsen när han provade på i Färjestad.

Jag ifrågasatte Svartvadet redan när det blev klart att han tog över efter Näslund. De flesta Modoiter var överens om att han skulle bli en bra ersättare och argumenten gick ungefär så här: "Han har ett stort Modo-hjärta" och "Han har sett och lärt av Markus".

Säga vad man vill om Näslund, som gjorde en del misstag, men under hans ledning kändes det åtminstone som att man hade någorlunda koll på vad man gjorde och att man försökte förändra hela mentaliteten som finns i föreningen.

Per har misslyckats enormt med detta lagbygge och jag undrar varför någon hade förväntat sig annorlunda. Så många konstiga beslut. Han har det inte i sig.

Ser intervjun med Anders Forsberg. En stor människa. Synd att han skulle behöva dras med Modos sämsta trupp någonsin. Det var inte särskilt vältajmat med tanke på den ishockey han propagerar för. I Skellefteå var det perfekt tajming, inte i Modo.
Citera
2015-01-04, 16:31
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jag tycker Modo har bättre trupp än att ligga klart sist.
Vilka borde ligga sist menar du?

Bra av Modo att agera... Undrar vad man förväntar sig dock, truppen är tunn och Forsberg har nog gjort vad han kunnat. Men fan vad skönt vi slipper Perra i Brynäs.
Citera
2015-01-04, 16:33
Medlem
slirrefirres avatar
Hört av en ganska säker källa att Rödin inte kommer att gå till Skellefteå nästa säsong, men Frölunda finns i tankarna
Senast redigerad av slirrefirre 2015-01-04 kl. 16:40.
Citera
2015-01-04, 16:39
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferris
Säga vad man vill om Näslund, som gjorde en del misstag, men under hans ledning kändes det åtminstone som att man hade någorlunda koll på vad man gjorde och att man försökte förändra hela mentaliteten som finns i föreningen.

Samtidigt är ju just förändring något som ska komma från styrelse och Klubbdirektör/VD i första hand. När vi talar mentalitet i föreningen. Det en bra sportchef kan tillföra är ordning och reda i den sportsliga verksamheten. Att Sporten tar ett rationellt grepp om allting. Det gäller i hur du scoutar, hur du värvar, hur du hjälper tränarna att ta fram en plan och så vidare. Det krävs en jävla massa jobb och när du inte har erfarenheten krävs det ännu mera jobb till en början.
Citera
2015-01-04, 16:40
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Hört av en ganska säker källa att Rödin inte kommer att gå till Skellefteå nästa säsong, men Frölunda fanns i tankarna

Fanns? Dom tankarna finns inte heller längre, eller vad menar du?
Citera
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Vilka borde ligga sist menar du?

Bra av Modo att agera... Undrar vad man förväntar sig dock, truppen är tunn och Forsberg har nog gjort vad han kunnat. Men fan vad skönt vi slipper Perra i Brynäs.

Det fanns väl ingen given jumbo på förhand den här säsongen?
Citera
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Fanns? Dom tankarna finns inte heller längre, eller vad menar du?
finns*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in