2015-01-04, 15:13
Medlem
Pappersnesduks avatar
Bekräftat nu med Johnsson. Helt klart en annan typ av ledare. Får se vad det leder till.

http://modohockey.se/artikel/62014/
Citera
2015-01-04, 15:16
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Bekräftat nu med Johnsson. Helt klart en annan typ av ledare. Får se vad det leder till.

http://modohockey.se/artikel/62014/
Intressant. Kan ju knappast bli sämre än det varit i alla fall.
Citera
2015-01-04, 15:33
Medlem
B-Dawks avatar
Vet inte om jag vill säga att Perra är rätt man att rädda Modo. Han kanske kan få igång en bättre harmoni i truppen men frågan är hur mycket bättre spelet på isen blir av det.

Njae, det här är ingen klockren anställning av tränare.
Citera
2015-01-04, 15:35
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Perra Johnsson till Modo

Nähä, nu passar det inte längre. Du har väl skrikigt efter en ny tränare sen oktober?

Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
ÖA
Per-Erik "Perra" Johnsson ska tydligen ta över som tränare för MoDo. Det är i och för sig att lyckas sämre än Forsberg. Men laget har dom spelare det har.

Kommer Perra att lyckas med att lyfta laget?

Knappast. Det är som att byta ratt på en bil utan däck i hopp om att den ska rulla bättre.
Senast redigerad av EnOmogenBanan 2015-01-04 kl. 15:41.
Citera
2015-01-04, 15:37
Medlem
Mest förundrad över hur Svartvadet gång på gång säger att man tycker man har en bättre trupp än vad tabellen visar. Undra hur många av övriga sportchefer som håller med?
Citera
2015-01-04, 15:41
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Nähä, nu passar det inte längre. Du har väl skrikigt efter en ny tränare sen oktober?
Nä, jag har inte kommenterat mycket över huvud taget. Personligen tror jag att det är dags att byta ut alla gamla NHL-proffs som sitter i ledningen. Dom har visserligen bra kontakter i NHL, men värvningarna har väldigt ofta kostat mer än dom smakat. Sedan är det inte så att man blir en bra GM eller biträdande GM bara för att man är en duktig hockeyspelare. Det krävs en del andra kvaliteter också.
Citera
2015-01-04, 15:51
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Mest förundrad över hur Svartvadet gång på gång säger att man tycker man har en bättre trupp än vad tabellen visar. Undra hur många av övriga sportchefer som håller med?
Jag tycker Modo har bättre trupp än att ligga klart sist.
Citera
2015-01-04, 15:52
Medlem
.-.-.s avatar
Perra och Foppa är ju samma sorts tränartyp, dom är mysfarbröder båda två som kan funka bra om dom är i ett lag med spelare som är av toppklass och sköter sig själva utan instruktioner, men dom är inga tränare som kan få ett bottenlag att höja sig.

Nu kan väl ändå ni modoiter bekräfta att Skeå gjorde rätt som kickade foppa? Han är en bromskloss för alla lag, man vinner aldrig något med honom som tränare. Vi ska va glada att Modo ville ha honom, annars hade vi inte vunnit två raka guld.
Citera
2015-01-04, 16:00
Medlem
Mikojans avatar
Bra val av Perra. Han gjorde bra i från sig en av gångerna som Färjestad krisade, svensk mästercoach och etablerade Skellefteå AIK i Elitserien.

Han och Särkijärvi är väl dom aktiva i dag som är som gjorda för att vara hjälpgummor i kris.
Senast redigerad av Mikojan 2015-01-04 kl. 16:08.
Citera
2015-01-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jag tycker Modo har bättre trupp än att ligga klart sist.

Men fortfarande sist? Svårtolkat inlägg. Själv ser jag inte vilket lag man borde ligga före, och framförallt inte nu under JVM. Därför är det lite märkligt att kicken kommer nu imo.

Sen vet jag inte om fyra poäng bakom elvan är "klart sist".
Citera
2015-01-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Nä, jag har inte kommenterat mycket över huvud taget. Personligen tror jag att det är dags att byta ut alla gamla NHL-proffs som sitter i ledningen. Dom har visserligen bra kontakter i NHL, men värvningarna har väldigt ofta kostat mer än dom smakat. Sedan är det inte så att man blir en bra GM eller biträdande GM bara för att man är en duktig hockeyspelare. Det krävs en del andra kvaliteter också.

Och vad har deras kontakter i NHL gett Modo?
Donald Brashear har väl inte gjort någon lycklig. Stackars Forsberg att få sådan skräp till sitt lag.
Citera
2015-01-04, 16:09
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det är det jag vill komma med är att det är ord mot ord i OKT historien.

Och det gör du genom att börja yla om Osten? Hur fan är du funtad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in