Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle-Kotte
Jag misstänker att både Svartvadet och Foppa har underskattad vilket hästjobb som krävs för att vara en bra sportchef. Precis som det sades att Jörgen Jönsson inte var beredd på arbetsinsatsen när han provade på i Färjestad.
Hela köret om att Foppa styr från Las Vegas låter ju så pajasaktigt.
Jag ifrågasatte Svartvadet redan när det blev klart att han tog över efter Näslund. De flesta Modoiter var överens om att han skulle bli en bra ersättare och argumenten gick ungefär så här: "Han har ett stort Modo-hjärta" och "Han har sett och lärt av Markus".
Säga vad man vill om Näslund, som gjorde en del misstag, men under hans ledning kändes det åtminstone som att man hade någorlunda koll på vad man gjorde och att man
försökte förändra hela mentaliteten som finns i föreningen.
Per har misslyckats enormt med detta lagbygge och jag undrar varför någon hade förväntat sig annorlunda. Så många konstiga beslut. Han har det inte i sig.
Ser intervjun med Anders Forsberg. En stor människa. Synd att han skulle behöva dras med Modos sämsta trupp någonsin. Det var inte särskilt vältajmat med tanke på den ishockey han propagerar för. I Skellefteå var det perfekt tajming, inte i Modo.