2015-01-03, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
Kan vara för att han har förstockat ditt hjärta. Det är faktiskt något han lovat ska hända människorna i framtiden. Står i bibeln.

Har du testat be en bön, i Jesu namn. Om att han ska hjälpa dig?

Jaså, ska han försöka krypa för den som hotar honom och som dessutom ljuger som en borstbindare och inte håller ett skit som han lovar? Han finner bara en orm som besätter honom och viskar lögn till honom resten av livet.
Citera
2015-01-03, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Jaså, ska han försöka krypa för den som hotar honom och som dessutom ljuger som en borstbindare och inte håller ett skit som han lovar? Han finner bara en orm som besätter honom och viskar lögn till honom resten av livet.
Menar du löftet som Jesus gav om EVIGT liv så sade han ju i andemeningen att de som INTE tror på honom är dömda till domen. Men det är inget hot som jag ser det utan så var det ju innan du fick reda på det också.

Nej, Jesus vill inte umgås med Satan. Det har jag erfarit själv. Jesus är Herre över ALLT, inkl dumma andar.
Citera
2015-01-03, 00:07
Bannlyst
Citat:
För att du inte behöver tro. Bara bedragare som har vinning av att utöva kontroll över dig skulle avkräva nåt sånt av dig.
och så undantaget med Gud fadern som vill ge människor som TROR på sanningen, evigt liv.
Citera
2015-01-03, 00:41
Medlem
Citat:
Menar du löftet som Jesus gav om EVIGT liv så sade han ju i andemeningen att de som INTE tror på honom är dömda till domen. Men det är inget hot som jag ser det utan så var det ju innan du fick reda på det också.

Det finns ingen "Jesus". Men det finns ett mörker som består av det som är okänt för människornas medvetanden, där finns det en jätteorm av lögn som makar på sig en aning så fort mänskligheten uppdagar nya sanningar om livet och existensen. Den ormen har sitt enda livsuppehälle i lögnen och tål inte sanningen, där i mörkret kan den utge sig att vara Gud (utan bevis) tills Gud har visat sig i verkligheten. När sanningen kommer fram om den yttersta verkligheten så kommer det inte finnas plats för den ormen längre och den förgås. Men som det är nu kan du få höra den viska i dina öron om du rituellt tar emot Jesus eller någon annan religionsfigur.

Citat:
Nej, Jesus vill inte umgås med Satan. Det har jag erfarit själv. Jesus är Herre över ALLT, inkl dumma andar.

Klart han vill att du ska tro det.
Citera
2015-01-03, 00:48
Bannlyst
Jesus ÄR sanningen. Den från ovan sänt som gör oss fria.

Att ta emot han i mitt hjärta är det bästa jag gjort i hela mitt liv.
Citera
2015-01-03, 01:00
Medlem
Citat:
Jesus ÄR sanningen. Den från ovan sänt som gör oss fria.

Att ta emot han i mitt hjärta är det bästa jag gjort i hela mitt liv.

Nej, du har tagit emot en lögn-orm, men du tror att det är bra för han lovar dig massa saker i utbyte mot din underkastelse, saker som du skulle fått ändå, utan att tillbe någon.
Citera
2015-01-03, 01:06
Bannlyst
Citat:
Nej, du har tagit emot en lögn-orm, men du tror att det är bra för han lovar dig massa saker i utbyte mot din underkastelse, saker som du skulle fått ändå, utan att tillbe någon.
Lustigt att du nämner det.

jag har blivit befriad från Satan faktiskt. Skriver om det på min blogg b.la savedfromsatan.wordpress.com
Citera
2015-01-03, 01:08
Medlem
Citat:
och så undantaget med Gud fadern som vill ge människor som TROR på sanningen, evigt liv.

Nej, finns inget undantag. Krav på tro = avsikt att ta kontroll över någons liv.
Citera
2015-01-03, 01:10
Bannlyst
Citat:
Det finns ingen "Jesus". Men det finns ett mörker som består av det som är okänt för människornas medvetanden
allt okänt är inte mörkt.

Citat:
, där finns det en jätteorm
och Gud (som råkar vara skaparen till ormen också..)
Citera
2015-01-03, 01:11
Bannlyst
Citat:
Nej, finns inget undantag. Krav på tro = avsikt att ta kontroll över någons liv.
Gud kontrollerar redan ALLT. Löftet är om EVIGT liv.
Citera
2015-01-03, 01:19
Medlem
Citat:
Lustigt att du nämner det.

jag har blivit befriad från Satan faktiskt. Skriver om det på min blogg b.la savedfromsatan.wordpress.com

Han vill att du ska tro att lögnen är sanning och tvärtom, det bygger upp honom. Vad vore Jesus utan anhängare? Han kan säga att de troende är Guds kropp eftersom han falskeligen menar sig vara Gud, men hade det varit sant hade han inte kunnat säga det för han är ormen och ormen kan inte (fysisk omöjlighet) säga sanningen. Ni bygger upp ormens kropp, inte Guds. Gud har sin egen kropp. Ni är inte Gud.
Citera
2015-01-03, 01:22
Bannlyst
Citat:
Han vill att du ska tro att lögnen är sanning och tvärtom, det bygger upp honom. Vad vore Jesus utan anhängare? Han kan säga att de troende är Guds kropp eftersom han falskeligen menar sig vara Gud, men hade det varit sant hade han inte kunnat säga det för han är ormen och ormen kan inte (fysisk omöjlighet) säga sanningen. Ni bygger upp ormens kropp, inte Guds.
Menar du att du hellre tror på koranen (muhammad och sin ande)?

eller kanske Martinus "tredje testamte", varför inte "mormonernas bok"?

Citat:
Gud har sin egen kropp.
jasså?

Citat:
Ni är inte Gud.
Sant. Jag är pånyttfödd av fadern. Jag är inte Jesus men vi lever i Gud. Gud är allsmäktig och bryr sig om sina barn.

Kyrkan är kroppen. Kroppen är Guds hus för att hans ande finns i oss. Jag har inte varit i nån människotillverkad kyrka på tjugo år.
Men kroppen ska ju dö och är inte mycket att hoppas på. Världen och t.om himlen ska förändras och bara det som tror på sanningen kommer överleva en dag, tror jag.

Men det är sant att det finns onda andar som kommer med lögner. Jag har blivit befriad från en sån Satans ande. Det kan du med bli, om du är drabbad. Jesus räddar dig
Senast redigerad av hoppalagom 2015-01-03 kl. 01:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in