Citat:
Ursprungligen postat av
hoppalagom
Vad har [din?] Jesus sagt om jordens ålder?
Jag menar läran om bibelns Gud antingen vrids så den passar in på det vi vet, alternativt förnekar det. Det är så ormen (som bara kan leva i okunskapens mörker) gör, och Jesus-myten är en av dennes medel som f.ö. är rätt kraftfullt i och med dess förklädnad till Guds likhet.
Men den röjer sin ondska och sitt bedrägeri genom att kräva tro och tillbedjan under hot om straff. Dessvärre kan den som tror undfå en andlig övertygelse eftersom andemakten kan övertyga en människa om "synd och bristfällighet" av densamme. Eftersom sånt som vi av naturen vill göra är synd enligt den "icke-mänskliga Guden" så har lögnen getts huggklor som den kan borra in i den som tror på den.
Han är inte att leka med den där, han har sina redskap, kallar oss syndare och erbjuder "en utväg" och den som är mindre kritisk eller är intimiderad/lockad av bibeln blir ett lätt byte. Det kommer inget gott från andevärlden, människor däremot är oftast bra. Det mesta ont jag sett kommer från mörkrets makter (med mörker menar jag området där inte kunskapens ljus nått in och där orm-anden bor) och förstör ofta för människorna. Bäst för en människa är att vara herre över sitt eget liv och inte släppa in någon ande alls.