Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Har du levt i ett helvete någon gång? Gjort saker som j....i mig bränner hett? Ångrat dig fruktansvärt? Det är helvetet Gud pratar om i BIBELN är jag helt övertygad om.
Jag har varit där och bränt mig många gånger.
Varenda gång man sagt aldrig mer och verkligen lärt sig allt av vad helvetet runt saken är, så har man klarat av helvetet.
varför skulle GUD finna något intresse av att någon brinner i evigheters evigheter? Man kan brinna på många sätt och göra andras liv till helvete eller sitt eget liv.
Det helvetet tror jag att GUD pratar om.
Det låter som ett hemsnickrat helvete!
En modern tolkning är att helvetet består i att för
evigt vara avskuren från Gud,alltså att dömas till att hamna i ett tillstånd där allt som Gud är och står för lyser med sin frånvaro och inte som ditt "hell-light" där man kan återkomma till den rätta läran precis som när man slutar äta godis under en pågående diet.
Det står tydligt i Bibeln att den som inte vill leva i Guds son Jesus kristus gemenskap enbart har eld att hämta.Eller som det står i uppenbarelseboken: ”de fega och otrogna och skändliga, mördare, horkarlar, trollkarlar, avgudadyrkare och alla lögnare, deras plats är i sjön som brinner av eld och svavel, och det är den andra döden”. Kan det bli tydligare?
Kommer kanske dessa Bibelord inte från Gud fader själv? Vad mer kan vi bortse ifrån när det gäller Bibelns texter nu när den yttersta domen enligt dig är oviktig?