2015-01-02, 15:47
  #9181
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qa12123
Då slänger även jag in några betyg här.

Namn: Galaxy
Typ: Raketsats
Importör: Extreme
Pris: 999 kr
Betyg: 4.5/5
Motivering: Sveriges bästa raketsats? Fantastiska raketer med grymt häng. Det något höga priset kostar fempoängaren.

Namn: Striker
Typ: Raket
Importör: Svea
Pris: 99 kr (4-pack)
Betyg: 4/5
Motivering: Ett par riktigt snygga, ett par halvdana. Hade förväntat mig lite större krevader överlag. Ok pris.

Namn: Rollercoaster
Typ: Fyrverkerisats
Importör: Hammargrens
Pris: 350 kr (ÖoB's restlager)
Betyg: 5/5
Motivering: Vansinnigt bra ”tårtsats” för det priset. Kan vara mitt bästa köp någonsin. Massor av variation med vinkelskott överallt.

Namn: Bombrör 6
Typ: Romljus/Bombrör
Importör: Hammargrens
Pris: 30 kr (ÖoB's restlager)
Betyg: 4.5/5
Motivering: Small rätt bra, inga extraordinära effekter men trevligt. Grymt bra för priset.

Namn: Pyrostar
Typ: Fyrverkerisats
Importör: Hammargrens
Pris: 70 kr (ÖoB's restlager)
Betyg: 5/5
Motivering: Går inte att klaga för det priset.

Namn: Supercone
Typ: Fontän
Importör: Hammargrens
Pris: 75 kr (2-pack, ÖoB's restlager)
Betyg: 4/5
Motivering: Imponerande med massor av färger. Lite för kortlivade för att få ett högre betyg.

Namn: .50 Super Monster
Typ: Bomb
Importör: Svea
Pris: 299 kr (6-pack)
Betyg: 3.5/5
Motivering: Ett par som höjer snittet, en del som sänker det... Beror mest på tycke och smak för effekterna dock. Känns en aning för dyra för vad man får.

Namn: Monster Airbomb
Typ: Airbomb
Importör: Svea
Pris: 49 kr (12-pack)
Betyg: 4/5
Motivering: Två riktigt snygga, två tråkiga. Bra pris.

Namn: Multicolor Bomb
Typ: Tårta
Importör: Hanssons
Pris: 179 kr
Betyg: 2/5
Motivering: Stora breaks men riktigt tråkiga effekter. Inte alls värt pengarna.

Namn: Gold Bar
Typ: Tårta
Importör: Svea
Pris: 99 kr
Betyg: 4/5
Motivering: Bra för priset.

Namn: Sleipner
Typ: Tårta
Importör: Svea
Pris: 299 kr
Betyg: 4.5/5
Motivering: Riktigt snygg, stora krevader för att vara 18mm, dock lite ojämna. Mycket lägre tempo än i Sveas film, ca 90 sekunder. Mycket prisvärd.

Namn: Avantgarde
Typ: Tårta
Importör: Hanssons
Pris: 399 kr (+Apollo Sky på köpet)
Betyg: 4/5
Motivering: Riktigt snyggt på sina ställen, småtråkigt på andra. Alldeles för lågt tempo.

Namn: Apollo Sky
Typ: Raketsats
Importör: Hanssons
Pris: 0 kr (med på köpet av Avantgarde)
Betyg: 3/5
Motivering: Bra för en raketsats man får med på köpet, förvånansvärt stora effekter och hyfsat snygga. Lite tråkigt med endast en effekt dock och knappast värt de 80kr de påstår vara ord. Pris.

Namn: Happy New Year (aka Familjeväskan)
Typ: Fyrverkerisats
Importör: Fyrverkerimästarna
Pris: 499 kr
Betyg: 4/5
Motivering: Helt okej för priset men inget som direkt imponerade.

Namn: New Centery
Typ: Tårta
Importör: Fyrverkerimästarna
Pris: ingick i Happy New Year
Betyg: 3.5/5
Motivering: Helt okej tårta, lite taskig spridning på vissa skott.

Namn: Thunder Cat
Typ: Tårta
Importör: Fyrverkerimästarna
Pris: ingick i Happy New Year
Betyg: 2.5/5
Motivering: Några snygga effekter och kul med lite snurror som omväxling men på det hela en rätt seg och tråkig tårta.

Namn: Magnum
Typ: Tårta
Importör: Fyrverkerimästarna
Pris: ingick i Happy New Year
Betyg: 4/5
Motivering: Rycks sönder av kometerna som inte var något vidare. Inslag av V-shape livar upp. Bra final.

Namn: Crazy Stars
Typ: Tårta
Importör: Hanssons
Pris: 249 kr
Betyg: 5/5
Motivering: Helt unik tårta på svenska marknaden. Jävligt snygg och perfekt som öppnare. Tycker faktiskt att priset är okej också.

Namn: Night Box
Typ: Tårta
Importör: Hanssons
Pris: 499 kr
Betyg: 4/5
Motivering: Snyggt för det mesta, lite enformigt, lite lågt tempo och halvdan final. Okej pris.

Namn: Woodstock
Typ: Tårta
Importör: Extreme
Pris: 699 kr
Betyg: 4.5/5
Motivering: Bra och varierad tårta med snygga effekter och en final som täcker hela himlen.

Namn: Akilles
Typ: Tårta
Importör: Svea
Pris: 699 kr
Betyg: 4/5
Motivering: Lagom tempo, rätt snyggt utan att sticka ut för mycket. Saluter i finalen gillas.

Namn: Space Inferno
Typ: Tårta
Importör: Svea
Pris: 899 kr
Betyg: 4/5
Motivering: Rejäl final. Lite för upprepande och halvtråkiga effekter på sina ställen.

Namn: Enzo
Typ: Tårta
Importör: Extreme
Pris: 299 kr
Betyg: 4.5/5
Motivering: Massor av strobe. Småtråkig final. Prisvärd.

Namn: Raptor
Typ: Tårta
Importör: Svea
Pris: 299 kr
Betyg: 4.5/5
Motivering: Bra med variation, färgstarka krevader varvas med stora brocades och snurror. Saluterna känns. Fortfarande värd pengarna.

Namn: Tempest
Typ: Tårta
Importör: Extreme
Pris: 499 kr
Betyg: 5/5
Motivering: Perfekt avslutning. (sköt 4st samtidigt)

Faan... Mitt lokala ÖB hade också roller causter men kostade 599 så köpte inte... Kanske att man hade fått rabatt när man väl betalade.
Citera
2015-01-02, 15:49
  #9182
Medlem
SmileBacks avatar
Monster (new)
Plus+ Stora smällar, Fina färger, Rätt varierande effekt,Bra pris
Minus- Dålig final,
Pris: 199:-

Betyg: 6,5/10

Flower Power
Plus+ Olika smällar, Fina färger, kombinerande effekter, Lång brinntid, Mycket bra pris
Minus- De minsta skotten var ibland klena
Pris: 345:-

Betyg: 9/10

Eldorado
Plus+ Olika smällar, Fina färger, kombinerande effekter, Lång brinntid, Extremt prisvärd, Vinkeltårta, Perfekt final
Minus- Inget
Pris: 695:-

Betyg: 11/10, kan inte bli bättre

Shockwave
Plus+ Bra tempo
Minus- Dyr, inga höga smällar, Knappt några effekter, Små skott
Pris: 295:-

Betyg: 2/10

50mm bomb
Plus+ Fina effekter, Varierande effekter, Prisvärd,
Minus- Lite krut
Pris: 5st för 95:-

Betyg: 8/10
60mm starrocket
Plus+ Riktigt stor, Fet smäll, Mycket krut
Minus- Dyr, Ful krevad, Dålig färgeffekt
Pris: 59:-

Betyg: 5/10

Allt köpt från Bonden
Finns filmer på tårtorna mm på youtube
https://m.youtube.com/channel/UC53h7VbJfOfpSNme9I-Ox2Q
Släng gärna en subscribe

Smileback!
Citera
2015-01-02, 15:53
  #9183
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fp3
Tyvärr var det mulet och lite dimma så min 75 grams raket från EF syntes knappt...

Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Tråkigt bara att det var ganska dimmigt här i stockholm

Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Jag bor i södra Stockholm och har en så jävla bra plats där man ser låångt bort, men den här gången var det så dimmigt att man knappt såg kvarteret nedanför Mycket ljud hördes men man såg knappt något..
Inte bara lite dimmigt, utan extremt dimmigt.
Har aldrig varit med om något liknande.
Typ 15 minuter innan tolvslaget rullade en enormt tjock dimma in, och sen strax efter tolvslaget när allt pangande var över så blev det helt plötsligt kristallklart.
Jag kunde fan inte tro mina ögon. Helt sanslöst hur bra dimman tajmade så att den dolde alla fyrverkerier.
Citera
2015-01-02, 15:54
  #9184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileBack
Monster (new)
Plus+ Stora smällar, Fina färger, Rätt varierande effekt,Bra pris
Minus- Dålig final,
Pris: 199:-

Betyg: 6,5/10

Flower Power
Plus+ Olika smällar, Fina färger, kombinerande effekter, Lång brinntid, Mycket bra pris
Minus- De minsta skotten var ibland klena
Pris: 345:-

Betyg: 9/10

Eldorado
Plus+ Olika smällar, Fina färger, kombinerande effekter, Lång brinntid, Extremt prisvärd, Vinkeltårta, Perfekt final
Minus- Inget
Pris: 695:-

Betyg: 11/10, kan inte bli bättre

Shockwave
Plus+ Bra tempo
Minus- Dyr, inga höga smällar, Knappt några effekter, Små skott
Pris: 295:-

Betyg: 2/10

50mm bomb
Plus+ Fina effekter, Varierande effekter, Prisvärd,
Minus- Lite krut
Pris: 5st för 95:-

Betyg: 8/10
60mm starrocket
Plus+ Riktigt stor, Fet smäll, Mycket krut
Minus- Dyr, Ful krevad, Dålig färgeffekt
Pris: 59:-

Betyg: 5/10

Allt köpt från Bonden
Finns filmer på tårtorna mm på youtube
https://m.youtube.com/channel/UC53h7VbJfOfpSNme9I-Ox2Q
Släng gärna en subscribe

Smileback!

Märkte också att din monster drog av saluten (som var finalen) först.. Jag är bombsäker på att jag tände nr 1 stubinen också.. hmm
Citera
2015-01-02, 15:57
  #9185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileBack
Monster (new)
Plus+ Stora smällar, Fina färger, Rätt varierande effekt,Bra pris
Minus- Dålig final,
Pris: 199:-

Betyg: 6,5/10

Flower Power
Plus+ Olika smällar, Fina färger, kombinerande effekter, Lång brinntid, Mycket bra pris
Minus- De minsta skotten var ibland klena
Pris: 345:-

Betyg: 9/10

Eldorado
Plus+ Olika smällar, Fina färger, kombinerande effekter, Lång brinntid, Extremt prisvärd, Vinkeltårta, Perfekt final
Minus- Inget
Pris: 695:-

Betyg: 11/10, kan inte bli bättre

Shockwave
Plus+ Bra tempo
Minus- Dyr, inga höga smällar, Knappt några effekter, Små skott
Pris: 295:-

Betyg: 2/10

50mm bomb
Plus+ Fina effekter, Varierande effekter, Prisvärd,
Minus- Lite krut
Pris: 5st för 95:-

Betyg: 8/10
60mm starrocket
Plus+ Riktigt stor, Fet smäll, Mycket krut
Minus- Dyr, Ful krevad, Dålig färgeffekt
Pris: 59:-

Betyg: 5/10

Allt köpt från Bonden
Finns filmer på tårtorna mm på youtube
https://m.youtube.com/channel/UC53h7VbJfOfpSNme9I-Ox2Q
Släng gärna en subscribe

Smileback!


Aldrig provat shockwave, men det låter inte direkt som några monster knallar? (Kass kamera, eller var det dåligt tryck i produkten?)
Citera
2015-01-02, 15:59
  #9186
Medlem
SmileBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
Märkte också att din monster drog av saluten (som var finalen) först.. Jag är bombsäker på att jag tände nr 1 stubinen också.. hmm
Exakt, jag tände nr 1 stubinen först fast tårtan startade med finalen. Trodde jag hade tänt fel men nu när det inte bara är jag förstår jag att det var fel på tårtan. Dock var den fortfarande helt okej!
Citera
2015-01-02, 16:00
  #9187
Medlem
SmileBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead
Aldrig provat shockwave, men det låter inte direkt som några monster knallar? (Kass kamera, eller var det dåligt tryck i produkten?)
Filmad med Iphone 6, den var en stor besvikelse, knallarna var för fasen större i Thunder kings!
Citera
2015-01-02, 16:22
  #9188
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileBack
Monster (new)
Plus+ Stora smällar, Fina färger, Rätt varierande effekt,Bra pris
Minus- Dålig final,
Pris: 199:-

Betyg: 6,5/10

Det var väl sjukt väntat från filmerna som dök upp på den? Det kan du inte klaga över

Citat:
Ursprungligen postat av SmileBack
Flower Power
Plus+ Olika smällar, Fina färger, kombinerande effekter, Lång brinntid, Mycket bra pris
Minus- De minsta skotten var ibland klena
Pris: 345:-

Betyg: 9/10

Mina var då helt okej rakt igenom


Citat:
Ursprungligen postat av SmileBack
Shockwave
Plus+ Bra tempo
Minus- Dyr, inga höga smällar, Knappt några effekter, Små skott
Pris: 295:-

Betyg: 2/10

Vadå knappt några effekter, förväntade du dig det i en saluttårta? Dom små stjärnorna som är i är ju bara för att komma undan lagen.. Knallarna är för övrigt bra i denna tårtan. Nackdelen är att den är dyr.. Knallarna är å andra sidan liksom dova och inte sådär "skarpa" iofs.


Citat:
Ursprungligen postat av SmileBack
50mm bomb
Plus+ Fina effekter, Varierande effekter, Prisvärd,
Minus- Lite krut
Pris: 5st för 95:-

Betyg: 8/10

Lite krut? Den gör sitt jobb. Bra knall och bra häng på skotten ju?


Lite inputs bara, no hard feelings


EDIT: Ang. nya monster så har dom väl råkat sätta stubinskydden på fel stubiner och det är fan kasst...
__________________
Senast redigerad av pyro860 2015-01-02 kl. 16:26.
Citera
2015-01-02, 16:38
  #9189
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Tjejen fyller år om 2 veckor och ska ha fest så tänkte sätta ihop ett litet mini arrangemang. Har en svea året runt säljare och kan förmodligen få tag på extreme fireworks också. Får inte bli speciellt dyrt dock (max 1000-1200 kanske).

Har funderat på att antingen köra någon tårta (Typ woodstock, akilles, balder) och sen avsluta med en 4" mine, eller 2 stycken 3" bomber eller liknande. Eller helt enkelt köra två tårtor på rad. Inte så välplanerat än så kom med förslag.

Sedan så ska jag eventuellt åka ner till ystad och jobba över påsk och tänkte att då ÄNTLIGEN kan jag säkert svänga förbi bonden påvägen. Går det att handla av honom då och hur tror ni sortimentet är?
Citera
2015-01-02, 16:42
  #9190
Medlem
SmileBacks avatar
Hade dock förväntat mig feta smällar, denna tårta var ju knappt värd en hundring.
I denna tårta förväntade man sig iaf feta smällar...
Citera
2015-01-02, 17:03
  #9191
Medlem
tigerrakets avatar
Får säga att även om Svea är dyrast, så är dem bra på sina licenstårtor, och det verkar ta ett större ansvar för hundar, genom att erbjuda hundägare skivor och papper för att vänja dem av med att vara rädda.
Citera
2015-01-02, 17:08
  #9192
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Sedan så ska jag eventuellt åka ner till ystad och jobba över påsk och tänkte att då ÄNTLIGEN kan jag säkert svänga förbi bonden påvägen. Går det att handla av honom då och hur tror ni sortimentet är?

Inga problem att handla och sortimentet är samma som nu men inte påfyllt och en del grejer kan du räkna med är slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in