2015-01-02, 17:10
  #9193
Medlem
Pyronostalgis avatar
Lite lustigt med alla som tror Shockwave skulle vara någon dundrade saluttårta. Den har klarat alla tester för att få säljas i Sverige...det säger allt
Citera
2015-01-02, 17:43
  #9194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileBack
Filmad med Iphone 6, den var en stor besvikelse, knallarna var för fasen större i Thunder kings!

Filmade en del med tjejens Iphone6 nu på nyår och blev ganska besviken på färg och ljud återgivelsen..

Har bara hört ifrån andra att just den tårtan skall vara en bra SVENSK salut tårta, men som en del andra skrev så ser det ut som om dom fjuttar.. 10 paket thunderking á 6st, blir en 60skotts tårta för 100lapp... just saying..
Citera
2015-01-02, 17:44
  #9195
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Går det att handla av honom då och hur tror ni sortimentet är?

Ja, det går bra året om. Jag föreslår dock att du ringer och pratar med Sven och har dom inte dom grejorna du har i själva butiken finns det säkert på huvudlagret. Så om det är någon du verkligen vill ha kan du ju be honom ta ner dom pjäserna för reservation om det är möjligt

Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Lite lustigt med alla som tror Shockwave skulle vara någon dundrade saluttårta. Den har klarat alla tester för att få säljas i Sverige...det säger allt

Eller hur! Men den knallar ändå på bra liksom. Det är inga Thunderking-knallar men för att vara en svensk pjäs är den bra.
Citera
2015-01-02, 17:46
  #9196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Lite lustigt med alla som tror Shockwave skulle vara någon dundrade saluttårta. Den har klarat alla tester för att få säljas i Sverige...det säger allt

Dock är det ju så om du mäter ljudnivån på den och sedan tex en tårta som loke eller vissa 2 tums shells så smäller dom bra mycket högre..

Ingen här tror nog att du skall få samma tryck som polska tårtor vilket du verkar syfta på..
Citera
2015-01-02, 17:53
  #9197
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead

Ingen här tror nog att du skall få samma tryck som polska tårtor vilket du verkar syfta på..

de som inte hört en polsk tårta verkar ha väl höga förväntningar och besvikelsen över ljudnivån läste vi nyss...

Men apropå smäll vill jag varmt rekommendera Joker 2. De höll nästan zink 901-nivå och kostar 2 euro styck.
Citera
2015-01-02, 20:53
  #9198
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Tjejen fyller år om 2 veckor och ska ha fest så tänkte sätta ihop ett litet mini arrangemang. Har en svea året runt säljare och kan förmodligen få tag på extreme fireworks också. Får inte bli speciellt dyrt dock (max 1000-1200 kanske).

Har funderat på att antingen köra någon tårta (Typ woodstock, akilles, balder) och sen avsluta med en 4" mine, eller 2 stycken 3" bomber eller liknande. Eller helt enkelt köra två tårtor på rad. Inte så välplanerat än så kom med förslag.

Sedan så ska jag eventuellt åka ner till ystad och jobba över påsk och tänkte att då ÄNTLIGEN kan jag säkert svänga förbi bonden påvägen. Går det att handla av honom då och hur tror ni sortimentet är?

Härligt! Blir avundsjuk på att du har något så närma på att se fram emot

3" bomberna är nog väldigt bra och beroendeframkallande! Skulle varit varningstext som på snus/cigaretter Har dagdrömt/funderat hit och dit om att jag ska importera lösa 3" och skjuta (fast det tar vi i en annan tråd isåfall

Några 2" och 3" från EF samt en 4" mine och tårta från Svea skulle nog smaka?
Citera
2015-01-02, 20:56
  #9199
Medlem
Japp 3" shells är riktigt häftigt. Körde förbi en butik jag aldrig sett innan och så såg jag att de sålde royal partys 75mm för 169. Så blev en för mig med i sista sekunden på nyårsaftons kväll. Riktigt fin röd krevad med fin stighöjd och bra knall. Flera nästa år!
Citera
2015-01-02, 20:58
  #9200
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Härligt! Blir avundsjuk på att du har något så närma på att se fram emot

3" bomberna är nog väldigt bra och beroendeframkallande! Skulle varit varningstext som på snus/cigaretter Har dagdrömt/funderat hit och dit om att jag ska importera lösa 3" och skjuta (fast det tar vi i en annan tråd isåfall

Några 2" och 3" från EF samt en 4" mine och tårta från Svea skulle nog smaka?

Haha tanken har slagit mig oxå...

Tror du inte 4" mine kommer se mesig ut efter 3"?
Citera
2015-01-02, 20:59
  #9201
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
Japp 3" shells är riktigt häftigt. Körde förbi en butik jag aldrig sett innan och så såg jag att de sålde royal partys 75mm för 169. Så blev en för mig med i sista sekunden på nyårsaftons kväll. Riktigt fin röd krevad med fin stighöjd och bra knall. Flera nästa år!


Säker att det har royal party? Någon bild på den?
Citera
2015-01-02, 21:06
  #9202
Medlem
QUOTE=Jubileumsbomben|51713034]Säker att det har royal party? Någon bild på den?[/quote]

Tog ingen själv men denna var det.

http://www.fyrverkeriimport.se/jpeg/375_bomb.jpg
Citera
2015-01-02, 21:08
  #9203
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
QUOTE=Jubileumsbomben|51713034]Säker att det har royal party? Någon bild på den?

Tog ingen själv men denna var det.

http://www.fyrverkeriimport.se/jpeg/375_bomb.jpg[/quote]

Cool trodde inte de fanns! Vad kostade dem? Krutvikt? Vilken butik?
Citera
2015-01-02, 21:14
  #9204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Tog ingen själv men denna var det.

http://www.fyrverkeriimport.se/jpeg/375_bomb.jpg

Cool trodde inte de fanns! Vad kostade dem? Krutvikt? Vilken butik?[/quote]

140 gram tror jag det var, 169 eller 179kr. Fyrverkeri fabriken butik, halmstad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in