2015-01-01, 01:51
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Men iallafall, har jag som konsument rätt till en ny tårta eller pengarna tillbaka eller något i sådana här sammanhang?

Betygsättning kommer lite senare

Låter rimligt, men frågan är hur du ska göra. Gå till närmsta försäljare och hålla upp skiten?

För övrigt blev det knappt några fyrverkerier för mig i år pga vissa omständigheter, men efter inspiration av denna tråd har jag beslutat att storsatsa till i år

Jag bor i södra Stockholm och har en så jävla bra plats där man ser låångt bort, men den här gången var det så dimmigt att man knappt såg kvarteret nedanför Mycket ljud hördes men man såg knappt något..

Hade bland annat ett hoprullat smatterband som jag höll i medan farsan skulle tända på. Stubinen var lång så det skulle inte vara några problem att lägga ner bandet i tid, men dessvärre höll farsan för med handen när han tände på så att jag inte såg något samtidigt som han lyckades tända på någon typ av reservstubin som var svin-kort(!)... börjar smattra efter en hundradels sekund och en hjärtattack från min sida kan inte ha varit långt borta
Citera
2015-01-01, 01:52
Bannlyst
Morsan hade köpt en Zombie Crusher från Hammargrens. För att vara kvinna och egentligen veta noll om pyro har hon väldigt bra instinkt för vad som är prisvärda köpepjäser. Mycket bra drag, särskilt på slutet. Runt 300 spänn tydligen.
Citera
2015-01-01, 01:55
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Låter rimligt, men frågan är hur du ska göra. Gå till närmsta försäljare och hålla upp skiten?

Filmade det hela och har tagit bilder nu efteråt. Visa upp den blir svårt eftersom jag fick hälla vatten över hela altet Nåja, glad att jag har alla fingrar kvar som minst, ska se vad man kan göra med någon reklamation osv.
Citera
2015-01-01, 02:06
Medlem
Koncentrerats avatar
Tre döda av olycka med fyrverkeri i Danmark, och två personer är på sjukhus. Tråd finnes i olyckor och katastrofer

http://ekstrabladet.dk/112/tre-draebt-af-fyrvaerkeri/5379443
Citera
2015-01-01, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
Tre döda av olycka med fyrverkeri i Danmark, och två personer är på sjukhus. Tråd finnes i olyckor och katastrofer

http://ekstrabladet.dk/112/tre-draebt-af-fyrvaerkeri/5379443
Utan att läsa så antar jag att det är fulla idioter som inte fattar bättre.
Citera
2015-01-01, 02:10
Medlem
Gott nytt år alla flashbackare!
Idag såg jag kanske det roligaste jag någonsin sätt. Gubbe, kanske 65 bast var ute själv och smällde Thunderkings. Varje gång han hade tänt på stubinen så sprang han allt vad benen bar honom och gömde sig bakom en vägg. Han verkade tycka att det var det roligaste som finns och jag blev så glad.

Sen när han var klar gick han snabbt därifrån och tittade omkring sig och försäkrade att ingen hade sett han.

Det kändes som om han inte fick uppleva det när han var mindre och tänkte inte missa det.

Gott nytt år!
Citera
2015-01-01, 02:19
Medlem
pyro860s avatar
Herrejävlar, jag har helt glömt bort mitt rack med 5x knallraketer och ett med 9x knallraketer. Och det är jäääävligt tyst ute. Ska man?

Btw, det känns som att Extremes knallraketer blivit svagare Inte lika tjockt hårt papper iallafall...
Citera
2015-01-01, 02:20
Medlem
RIKTIGT jävla besviken på Fyrverkerimästarnas "familjeväska". Värd 500kr? nja. hade hellre lagt det på Flower power när jag tänker efter.

Iaf. KICK OFF eller Magnum som den kallas va KATASTROF! Början var bra, men i mitten av tårtan SLOCKNAR DEN helt plötsligt?! tänkte vafan den är ju inte klar än?! smyger mig fram, ser folie helvetet e ju kvar?!...Jaha..kul? Det var min final, eftersom den passade in. Iaf. tänder reserf stubinen, då avfyras bara SLUTET?! sen slutar helvetet pumpa ut skotten??? vafan är detta. Ville ju hälla bensin o kasta en tändsticka men då hade jag fan inte hunnit springa.

Jävligt besviken, blir fan nog inte fyrverkeri"MÄSTARNA" nästa år.

Kör nog bara på Extremefireworks, indy + daytona igen. Raptor/woodstock + bonnen.

Citera
2015-01-01, 02:23
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidi-Sine
Kör nog bara på Extremefireworks, indy + daytona igen. Raptor/woodstock + bonnen.

Jag fick ju två rörsprängningar i Rio (Blazer) från EF och jag vet att skott slocknat i Raptor. Så är det tyvärr ibland och har nog inte med företagen i sig att göra utan mer att det massproduceras skott utan jättemycket kontroll
Citera
2015-01-01, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jag fick ju två rörsprängningar i Rio (Blazer) från EF och jag vet att skott slocknat i Raptor. Så är det tyvärr ibland och har nog inte med företagen i sig att göra utan mer att det massproduceras skott utan jättemycket kontroll

Trist som fan!! förstår dig. Jag som lovade publiken en show hahaha...aja. Får planera nästa årets nyår redan nu haha.
Citera
2015-01-01, 02:27
Medlem
2st monster blev en fuc*ing succé. Riktigt fint o lätt jävligt bra .
Kommer med mer betyg på mina saker imorgon
Citera
2015-01-01, 02:28
Medlem
Stod på hög punkt i hbg och kan bara säga Danskarna är även mycket bättre på det!
13 minuter va det nästan helt dött i Helsingborg och hela kustremsan på DK höll på starkt dom 50min vi kollade och mer större pjäser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in