2014-12-31, 23:26
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det kan alla ha från alla fyrverkeriaffärer, dom är jätteglada för att ställa tårtor på högkant i tid och otid.

Haha, min arma moder har köpt en keps från Linders som har inbyggd lampa i fronten som en liten överaskning till mig när hon var ute och handlade för några dagar sedan. Tycker inte riktigt om att stoltsera i sånt där vanligtvis, men den är nog jä-ävligt praktisk att ha på tolvslaget iallafall Fummlat med en ficklampa hela kvällen för att spara batterierna i kepsen. Tror den kan vara nice.

Sitter inte batteriet i svettremmen?
Citera
2014-12-31, 23:26
Bannlyst
FINAL SNART ! nu ska grannarna få höra lite , har smullit varje timme från kl 15,40 i dag
Citera
2014-12-31, 23:44
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Sitter inte batteriet i svettremmen?

Jo, men har inga om jag vill kunna byta

Fyfan, drog av stubinskyddet på reserven till Tigern. Sånt jävla nöt är jag! Tänk på det gubbar och gummor! Vill inte ha saluterna i början, hahaha.
Citera
2015-01-01, 00:35
Medlem
Tigerskotts avatar
Gott nytt år käre Pyrovänner!

Är väldigt nöjd och lagom mör i kroppen efter allt kutande och trixande!
Har dragit av allt från små airbombs, 35mm, 45mm, 50mm bomber, knallskott på mellan 0.16-6 gram
Sen när jag gick hem efter min 3:de och sista räd så stannade jag för en kille sköt lite airbombs/raketer och jag tyckte det var skoj att kika (gör nog ni med

Det var som att en ängel från Pyroriket "kallat på mig" eftersom 30 sekunder senare skjuts det kraftiga tårtor ca 50-100 m bort!
Jag står med en ölburk och varje skott skakar burken och känns lite lätt i kroppen. En tårta var en vinklad som sköt rätt så snabbt och med bra knallar och en kan ev varit en Kick On från Royal Party men misstänker att en var en "smuggeltårta" vilken gör en lite varm i hjärtat när man bor i en liten stad
Citera
2015-01-01, 00:46
Medlem
Då var fyrverkeriet över för denna gång.
Woodstock var riktigt nice! Knallarna kändes verkligen i bröstet.
Tyvärr var det mulet och lite dimma så min 75 grams raket från EF syntes knappt...
Får återkomma med lite recensioner + filmer senare idag.
Citera
2015-01-01, 00:59
Medlem
Copterss avatar
Hela min pyrotekniska afton sabbades obönhörligt utav Svea Fireworks stormtändare (modell svart) som la av efter kanske 7-8 raketer, blev ingen låga. Fick använda min reserv som var en sketen jävla enkel 10-kronors tändare, den gjorde att jag kunde slutföra mitt skjutande av dryga 25-30 raketer. Suck.

Lite omdömen om de raketer jag har köpt och skjutit upp.
24 karat för 199 kronor hos Svea Fireworks - Nej det var inte värt pengarna alls, tyvärr, det var verkligen ingenting att hänga i granen. Tycker MRA levererade samma effekt fast bättre.
Mega Rocket Assortment för 599 kronor hos Svea Fireworks - Fortfarande det bästa jag har skjutit i raketväg under tre år. Köper det nästa år också. Brände bara av 15 så jag har 15 kvar tills nästa år.
Family Pac Bronze (pris ???) från Hanssons (enbart riktiga raketer) brände av de åtta som fanns i förpackningen plus några tjutraketer. Jag är väldigt nöjd med de riktiga raketerna, de var faktiskt riktigt fina till det priset, några med glittrande effekt och så vidare.

Det jag INTE ville skjuta eller inte hann skjuta:
Kings Castle 15 shots (pris ???) från Hanssons.
Fler tjutraketer som ingick i Family Pac Bronze.
Någon typ av "humlor" två stycken som ingick i Family Pac Bronze.
Ett antal kulor/småsmällare som ingick i Family Pac Bronze.
12 stycken airbombs från Svea Fireworks, detta ville jag dock skjuta men stubinens längd i kombination med att den enkla tändaren började trilskas mot slutet gjorde att jag inte vågade ta chansen.

Överlag är jag nöjd med mitt inköp. Blir en ordentlig tändare till nästa år och utforska Hanssons sortiment lite närmare. Jag hade ändå kul.
Citera
2015-01-01, 01:01
Medlem
Fyfan riktigt fint blev det i år! http://i.imgur.com/2r9PHqD.jpg

Började med Holy sheep, sedan dubbel raptor, la in lite 50s super monster där sammtidigt som raptor. Golden explosion därefter , (första gången, riktigt schysst! Mkt bättre än film) Sen final med thors hammare sammtidigt med båda 2 gold vad dem ny hette...Något som är planerat för nästa år är definitivt 2 holy sheep samtidigt.

(Ursäkta stavningen!)
Citera
2015-01-01, 01:10
Medlem
familjväskan var riktigt fin, bra värde för pengarna. Tråkigt bara att det var ganska dimmigt här i stockholm
Citera
2015-01-01, 01:26
Medlem
SmileBacks avatar
Nu finns dagens skjutning av fyrverkerier uppe på youtube
http://m.youtube.com/channel/UC53h7VbJfOfpSNme9I-Ox2Q
Imorgon kommer filmer på Eldorado samt Flower power mm
Citera
2015-01-01, 01:26
Medlem
pyro860s avatar
Sådär ja! Nu sitter man med en iskall päroncider och är helt slutkörd!

Tyckte mina tårtor var ganska lika i effekterna, som jag misstänkte lite. Nåja...

Ni som följt tråden vet att jag gjort ett arrangemang (http://i.imgur.com/xTX7Jpt.jpg). Det absolut tristaste idag var att att stubinen slocknade efter den skulle tändts i snabbstubinen på den vinklade thunderkingtårtan Fram tills dess var den bra. Jag smög fram och tände en extrastubin jag satt på utifall att så Rion startade. Den började bra tills ungefär 1/3 in. Då fick jag en rörsprängning Gick lite till och sen tror jag att jag fick en till (kan tänka fel här), hur som haver så fick jag en rörsprängning till innan dom två sista raderna på tårtan och den slocknade Så jag smög fram efter lite väntande och tände på reserven så dom två Thunder + Rion fortsatte och det var jävlar i havet grant! Var ju lite orolig att dom tre sista kaskadbomberna inte skulle synkas, men icke. Visserligen blev det en liten delay men sen matchade dom ganska bra faktiskt!

Så hade snabbstubinen tänt stubinen som gick in i Rion och jag inte fått rörsprängning så hade det verkligen varit snyggt asså. Märkte sen efter jag skjutit allt att den brann och rätt rikligt med, man kunde lätt grillat marshmallows där Så jag hällde på massa vatten och ska kolla läget om en stund.

Filmade dessutom, ska se om det är värt att göra en film på, har inte tittat på råmaterialet själv.

Men iallafall, har jag som konsument rätt till en ny tårta eller pengarna tillbaka eller något i sådana här sammanhang? Jag tog av plast och papper och kontrollerade alla skott 2 gånger dessutom...

Annars har allt gått som det ska, alla fingrar kvar!

Betygsättning kommer lite senare
Senast redigerad av pyro860 2015-01-01 kl. 01:41.
Citera
2015-01-01, 01:32
Medlem
Så har pangat lite tårtor nu
Woodstock va riktigt bra faktiskt
Citera
2015-01-01, 01:49
Medlem
Man blir ju helt genomsvettig av allt springande, vilket träningspass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in