Lite sent men kan ju inte fly från den årliga recensionslistan:
Trädgården såg ut som ett slagfält efterråt:
http://sv.tinypic.com/r/28s8zkn/8
Produkt och Märke: Woodstock (Extreme fireworks)
Pris: 699 kr
Betyg: 4/5
Kommentar: Denna smälldes upp som tårta nummer två och mitt upp i all stress råkade jag tända på reservstubinen så fick se hela baklänges..

Feta smällar, bra tempo, men inget man kommer ihåg så länge och jag tycker endå 700 kr är rätt dyrt för en pjäs. Skulle dock rekommendera den då jag inte ser någon annan tårta som är mer prisvärd än denna på marknaden.
Produkt och Märke: Byggarboxen Bolist (Hanssons)
Pris: 1995 kr (900 kr för mig)
Betyg: 5/5
Kommentar: Sjukaste jag sett. Galet tempo (vilket jag inte trodde om hansson). Höll på i kanske 1,5 minut och hade höga smällar, annorlunda färger, tillsammans med asfeta eldbägare och kometer som var samtidigt som resten. Underbart. Men anser att ingen konsumenttårta är värd 2000 kr men för 900 skulle jag lätt köpa den igen. Sköt denna före woodstock så kanske därför woodstock blev lite sådär.
Bild när denna var skjuten:
http://sv.tinypic.com/r/rbjgr9/8
Produkt och Märke: Nostromos (Hammargrens)
Pris: 395 kr
Betyg: 2/5
Kommentar: Vinklad tårta med fina effekter men de small inte speciellt högt. Uppskattades dock av publiken då det var en vinkeltårta med lite tjut och grejer som är lite annorlunda. Inte alls värd pengarna dock. Max 199 kr. Hade mycket hellre köpt en Avantgarde eller Balder
Produkt och Märke: 3" bomb (Extreme fireworks)
Pris: 169 kr
Betyg: 100000/5
Kommentar: Så ledsen att jag aldrig fått chansen att köpa 4" bomber för nu är jag fast. Så jääävla fet. Stoor, rund och fyllig ROSA krevad med silverpistill i. Hög höjd men trots det hög smäll och stor krevad. Skulle vilja ha typ 1000 av dessa och nästa år blir det att prova lite andra färger. Det trista är väl priset men man kommer över det
Produkt och märke: Balder (Svea fireworks)
Pris: 499 kr
Kommentar: Köpte inte denna men grannen hade den. Blev faktiskt förvånad hur bra den var. Blev avskräckt av 20 mm men den hade stora fina krevader, bra knallar och tempo. Nästa år blir det denna! Inge jävla Nostromos haha
Produkt och märke: Victory Superstar (Hammargrens)
Pris: 79 kr
Kommentar: För det priset jag fick den för är den mer än prisvärd. Hade högre knallar än nostromos, fina färger och bra tempo.
Produkt och märke: Shining Stars (Hanssons)
Pris: 129 kr
Betyg: 1/5
Kommentar: Skit rakt igenom tyvärr. 3/16 smällar hade okej ljudvolym. Resten var mesigt, litet och tråkigt. Allt var bättre än denna.
Produkt och märke: Diablo (Hammargrens)
Pris: 120 kr
Betyg: 3/5
Kommentar: Bara 12 skott och lite dyr, men faktiskt förvånandsvärt fin och slog absolut shining stars med hästlängder.
Produkt och märke: Mega rocket assortment (Svea fireworks)
Pris: 599 kr (Köpta förra året så 499 kr då)
Betyg: 4/5
Kommentar: Sköt dessa 2 och 2. Provade skjuta små och stora tsm (25g krut och 65 g krut) och märkte ingen skillnad på krevaderna eller smällarna. Men de var bra! snygga raketer med stora smällar rakt igenom men man blir lurad av storlekten. Därav betyget.
Produkt och märke: Striker rakter 4-pack (Svea)
Pris: 95 kr
Betyg: 2/5
Kommentar: En saknade stubin, den andra flög svinhögt men exploderade inte och de två andra var likvärdiga med rakterna från mega rocket assortment. Inget speciellt.
Produkt och märke: .50 monster 6-pack (Svea fireworks)
Pris: 299 kr
Betyg: 2,5/5
Kommentar: På tok för dyra, halvkass smäll, men vissa effekter var snygga. Det som är roligt med dessa är variationen, men kommer inte köpa dessa igen.
Produkt och märke: Monster airbomb 12-pack (Svea fireworks)
Pris: 49 kr
Betyg: 3/5
Kommentar: Tycker airbombs är rätt tråkigt nuförtiden. Ingen skillnad på dessa å blaze tycker jag. Rätt tråkig effekt men antar att de är rätt prisvärt endå för 49 kr.
Produkt och märke: Salute (Extreme fireworks)
Pris: 99 kr
Kommentar: Dessa slutar aldrig leverera. Tung smäll, stor och fin krevad. Inget att klaga på.
Produkt och märke: Thunder flash (Extreme fireworks)
Pris: 79 kr
Kommentar: Dessa var också feta. Mer crackling å så, inte speciellt lik Salute vilket jag gillar. Kul med variation och bra tryck.
Produkt och märke: Hawk (Extreme Fireworks)
Pris: Gratis
Kommentar: Riktigt cool liten raket. Flög snabbt som fan upp hur högt som helst och hade en snygg runt och guldig krevad.
UTLÄNDSKA
I år provade jag för första gången lite polska saker.
http://sv.tinypic.com/r/2wbvkhe/8
Fp3 small : Aj mina öron. Bra smäll, kul att få prova på
DumBum airbombs: Köpte ett paket för 70 kr. Det var dyrt och small inte speciellt mkt högre än monster airbombs.
Smatterbanden var rätt roliga och Color Salut extra laut vågade jag inte prova