Dags för lite betyg då
Zambaskott (Fyrverkerimästarna)
Det var dragon eggs i dessa, men rätt få tyvärr..
Betyg:
4/5
Tiger-Whip (Fyrverkerimästarna)
Här smattrade det på och dom varar länge! Kopplade faktiskt på några på olika raketers stubiner och det blev ganska nice faktiskt. Först smatter och sedan steg raketerna. Billiga också 8:- för 20 stycken.
Betyg:
5/5
Colour Bang (Krevad)
Står att detta skulle vara "romerskt ljus med knall", men det är såna där "smatterskott" sa en här på forumet. Men dom var väldigt tjusiga faktiskt! När dom smäller är det ungefär som en titansalut i effekten, fast guldfärgad. Minuset är att vissa gick lågt, å andra sidan gick vissa väldigt högt. Ett halvt poängs avdrag för att dom var så väldans varierande på stighöjderna, annars full pott.
Betyg:
4,5/5
Dynamite Rocket (Krevad)
Haha, alla år vi haft dessa har dom bara "poffat" ut stjärnor när dom stigit. Jag ville ha sånna och visa min mor innan tolvslaget för hon gillar lite tysta effekter. Men dessa fungerade faktiskt, haha. Röda och gröna stjärnor som lös bra och knallen var helt okej.
Betyg:
5/5
Knallraket (Extreme Fireworks)
Dessa känns mycket tamare än 2010/2011 tyvärr... Papphylsan är inte lika tjock och tjutet samt knallen är inte lika hög som då. Det är synd för dom var underbara för några år sedan

Dom får lite minus i år.
Betyg:
3,5/5
Big Bang Knallraket (Linders)
Verkar som att knallsatskompositionen ändrats här. Testade först en som hade en smal orange stubinhållare och den small på finfint, men alla efteråt med tjock orange stubinhållare hade inte lika bra knall vilket bidrog till mindre spridning på krevaden. Lite trist för dessa var en klar favorit förra året... Dock helt okej, men jag saknar fjolårets knall på dessa. Avdrag för att krevaden är mycket mindre än tidigare...
Betyg:
2,5/5
42mm Raket (Fyrverkerigården)
Wow.. 18:- för en sån här. Bra spridning på stjärnorna och god knall!
Betyg:
5/5
Merkurius (Extreme Fireworks)
Var ju lite missnöjd på att den innehöll Vega raketer istället för sex stycken Delta raketer som den hade förra året, vilket jag upptäckte när jag kom hem eftersom 4verkeri haft den gamla raketsatsen på sin hemsida. Jag minns tyvärr inte Deltan i detalj, men den var helt okej. Drog denna tyvärr efter mina tårtor så jag kan varit lite immun just när jag drog iväg denna. Men pluspoäng för Vega raketerna. Bra spridning på krevaden även om den var lite liten. Bra knall och bra stighöjd för att vara så pass liten. Lite minus för jag trodde det skulle vara Delta raketer i den..
Betyg:
4/5
Coba (Linders)
För att bara kostat 39:- så är den väldigt prisvärd. Ljusa fina romerska ljus, bra knallar och bra tjut. Rätt långsam, men det var tanken i början av fyrverkeriet och således ingen nackdel.
Betyg:
5/5
Scorpion (Fyrverkerigården)
Rapp liten tårta det här! Bra knallar vilket såklart kompenserades med lite för få stjärnor. Saluterna var bra!
Betyg:
5/5
1001 Nights (Royal Party)
Minns denna inte riktigt efter rörsprängningen av mitt arrangemang som gjorde mig lite chockad. Men den var trevlig. Var lite immun för finalen efter arrangemangets också, men prisvärd tårta! Jag minns den som ganska kort dock. Lite avdrag just för jag inte minns den riktigt.
Betyg:
4/5
Top Fuel (Extreme Fireworks)
Den här var jag inte så jättenöjd med faktiskt.. Kändes som ganska små krevader och chrysantemum såg jag inte röken av i ett enda skott, vilket känns trist eftersom jag kompenserade Kick On med denna, en extra Scorpion och en äldre Monster för att få några fler stubinpunkter.
Betyg:
2,5/5
Monster (Extreme Fireworks)
Jag minns denna faktiskt som bättre. Men den var iallafall bättre än Top Fuel. Prisvärd, men den lät inte så högt som jag hade i minnet. Minns faktiskt finalen bara vagt just nu, men jag har för mig den var bra.
Betyg:
4/5
Flower Power (Extreme Fireworks)
Oj, oj, oj vilket tryck i dessa 45or! Snygg blandad tårta som varade längre. Ska man gnälla på något så är det att den inte avslutas med 45or utan dom mindre skotten. Men det är fortfarande en bra final, men 45or här hade varit kronan på verket. Den får trots detta full pott för den varade länge och det var väldigt härligt tryck i den!
Betyg:
5/5
Tiger (Extreme Fireworks)
Jävlar vad rapp den var! Sjukt bra finaltårta. Nackdelen är dom få sekunderna det går efter den skickat upp en rad skott om man ska gnälla på något. Överjävligt bra annars och saluterna på slutet kändes! Jag jublade faktiskt under denna, något som är ovanligt. Den var väldigt intensiv och härlig! Tyvärr kom det massa rök från den och det blåste något och vi stod i vindens riktning vilket gjorde att vi fick detta mot oss. Det gjorde inte så mycket eftersom den var så kort, men trots detta; vilken tårta alltså!
Betyg:
5/5
Ska lätt sätta ihop fler tårtor 2 och 2 nästa år, det blir så sjukt mycket mäktigare!