Citat:
Ursprungligen postat av
Kaaspeer
När du skriver relativt hög nivå menar du på en regional, nationell eller internationell nivå? Ifall det är på regional nivå ser jag dina chanser som obefintliga. Är det på nationell nivå finns det en viss chans att du tar dig in. Är det på internationell nivå du spelar är dina chanser att ta dig in väldigt goda.
Första året hamnade jag i ett grupparbete med en som berättade att han tog sig in tack vare att han var lagkapten i fotboll för länslaget i ett mindre län, dock hade han betydligt bättre betyg än dig.
Hoppas vi syns till hösten!
Jag har sedan jag var 12-13 år tävlat på nationell nivå, är nu rankad som en av de bästa i Stockholm i min ålder. Internationellt har jag även tävlat, dock inte lika mycket. Inte för att jag inte skulle klara av det, mest pga. att det är kostsamt och det kändes inte värt att lägga ner stora summor då jag alltid blivit pushad till att plugga och inte till att bli proffs.
Den preliminära planen för våren är att jag ska tävla lite internationellt och om detta går bra kan även det skrivas in som merit. En vinst i en huvudtävling internationellt skulle få mig att avancera på svenska rankingen.
Sen om detta räcker återstår att se.
Är det någon som har koll på min tidigare fråga angående antagna och reserver? Var det enbart 33 som sökte till HHS via särskild merit? Kanske tar och drar iväg ett mail till HHS med frågan.
Vill veta vad jag har för chanser, ju färre som söker desto bättre för mig!
Hoppas absolut att vi ses!