Citat:
Ursprungligen postat av
pluggisenn
Jag tror bestämt att BIEX kommer sjunka generellt. BIEX-kvoten kommer få fler platser. För att BIEX ska öka krävs att 96ornas betyg är avsevärt bättre än 95ornas. Detta verkar osannolikt. Men sen kan det nog också vara olika på olika program. Men just för HHS är söktrycket så högt så det försvårar gissningar.
Önsketänk. Rekordhögt söktryck. Snittet kan öka utan att betygen är "avsevärt bättre". Fler med bättre betyg bara. Tror inte platserna kommer inte kompensera för ökningen. 900 sökande i BiEx är ej orimligt. Att 20% av dessa (som förra året) har <19.4 inte heller orimligt. Simpel men fortfarande ganska solid uträkning imo.
Jag satsar en Astra Zeneca på 19.47 i urval 1.
Resonemanget jag har några sidor tillbaks om "tröskeln" är fortfarande giltigt, och det står jag fast vid, men faktumet att söktrycket är så högt tror jag ruckar på saker och ting. Det kommer inte höjas med brutala mängder tho, iom att fördelningen är bottentung. Ligger man över 19.4 är man safe i andra urvalet, tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
danthepancake
Tänk också på att 96orna är en liten årskull samt att det totala söktrycket för alla utbildningar i Sverige minskat i år.
Röv-irrelevant hur söktrycket ser ut på andra utbildningar. 10% ökning bland förstahandssökanden på HHS. Flesta av dessa får vi väl gissa är BiEx? Gamblers eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av
anonped
lol.. Gör dig själv (och ditt framtida liv) en tjänst genom att sluta noja över det du inte kan påverka..
Solid advice i teorin, gl i praktiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
twc.
Är så himla nervös.
Hur är det för er? Några sista minuten spekulationer kring antagningssnittet för BIEX?
Kommer bli en seg natt.
Det är inte natten jag oroar mig för. Det är tiden innan skiten släpps imorgon, precis innan, som kommer tära på nerverna. See u on the other side. Förhoppningsvis över en öl på ett studenthak.
GL hörrni!