Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-30, 13:28
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag är väldigt kräsen att ge filmer 5or helt enkelt.

Hel rätt
Citera
2014-12-30, 13:30
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Nämnde jag att jag skulle se bioaktuella filmer? Brukar vänta tills filmen släpps via Netflix, Viaplay eller DVD-släpp på nätet.

Som Gone Girl då eller?
Citera
2014-12-30, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Skoj att se att den gick hem hos dig, en av de bättre filmerna som jag sett under december faktiskt.

En fin liten film, men ingen fyra.
Citera
2014-12-30, 14:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karpol
En fin liten film, men ingen fyra.

Min fyra kommer nog eventuellt att sänkas vid en omtitt, men jag gillade den väldigt mycket, som den sucker för vinter och ishockey som jag är.
Citera
2014-12-30, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Min fyra kommer nog eventuellt att sänkas vid en omtitt, men jag gillade den väldigt mycket, som den sucker för vinter och ishockey som jag är.

Igenkänning? Spelade du själv på naturis?
Själv gjorde jag det många gånger. Vi gjorde upp egna mål och lirade några stycken. Tyvärr fick jag alltid ont i fötterna och kunde inte lira mer än 10 minuter åt gången...
Men vad kul det var....
Tycker filmen fångar den där kamratskapen ganska bra.....
Citera
2014-12-30, 16:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karpol
Igenkänning? Spelade du själv på naturis?
Själv gjorde jag det många gånger. Vi gjorde upp egna mål och lirade några stycken. Tyvärr fick jag alltid ont i fötterna och kunde inte lira mer än 10 minuter åt gången...
Men vad kul det var....
Tycker filmen fångar den där kamratskapen ganska bra.....

Japp, jag bor ganska nära en sjö där man spelat en hel del, sen spelade jag utomhus på sjöar i Finland då jag var där och firade jul som barn, sen har jag landstället nära Mälaren och där har man spelat en hel del i sin ungdom. Spelade ishockey i kanske fem-sex år som barn och på fritiden spelade jag mycket på skoj med polarna, så visst känner man igen sig i karaktärerna i filmen.
Citera
2014-12-30, 21:30
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaSteffe
En stor överraskning för min del. Bra film.

Cape Fear (1991)
Ett kanske mindre känt De Niro - Scorsese samarbete, men levererar som andra. Handlar om psykopaten Max Cady som ska hämnas på hans advokat som gjorde att han fick sitt inne längre än vad han enligt lag skulle sitta inne.
Nick Nolte är ju duktig, men De Niro var ju riktigt bra. Riktigt jävla läskig. Jag tycker också att Juliette Lewis var duktig.
Filmen sista del är den bästa delen. Riktigt spännande.

Stark 3/5

Detta är en 4 i min bok, älskar denna thriller, och jag är ju svag för Juliette Lewis 90-tals prestationer, även för Scorsese och De Niro!
Citera
2014-12-30, 21:37
Medlem
Gosifs avatar
Citat:

Cape Fear (1991)
Ett kanske mindre känt De Niro - Scorsese samarbete, men levererar som andra. Handlar om psykopaten Max Cady som ska hämnas på hans advokat som gjorde att han fick sitt inne längre än vad han enligt lag skulle sitta inne.
Nick Nolte är ju duktig, men De Niro var ju riktigt bra. Riktigt jävla läskig. Jag tycker också att Juliette Lewis var duktig.

Stark 3/5

Bara sätt lite av. Tänkte bli en film imorgon eftermiddag för mig. Tack för tipset!
Citera
2014-12-30, 21:37
Medlem
Citat:

Cape Fear (1991)

Stark 3/5

Ja, De Niro gör nog en av hans främsta framträdande i Cape Fear. Gillade den filmen starkt!
Citera
2014-12-30, 22:32
Medlem
MasterBaits avatar
In the Mood for Love. För typ 10:e ggn. Älskar den filmen, stämningen, bilderna, musiken osv. 5/5.
Citera
2014-12-30, 22:33
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
In the Mood for Love. För typ 10:e ggn. Älskar den filmen, stämningen, bilderna, musiken osv. 5/5.

Ruskigt vacker.
Citera
2014-12-30, 23:25
Medlem
Filmen är stundtals väldigt rolig. Det är dock svårt att förstå vad Joseph Gordon-Levitt vill säga med filmen. Scarlett är dock så förbannat snygg, så det är lite ögongodis i alla fall. Kanske inte rekommenderat att se den med tjejen.

Don Jon (2013)
Joseph Gordon-Levitt spelar rollen som en modern Don Juan som inte riktigt kan stå emot porrens frestelser. Scarlett Johansson spelar den kvinnliga huvudrollen Barbara.

Betyg: 3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in