2014-12-30, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fp3
Undersökte min woodstock lite närmare.
Det är 12 st 45mm skott, 10 st 30mm skott, och 64 st 18-20mm skott.
Alla skotten låg fint på botten. Kollade under locket på de större och det är cylindershells. Är det oftast det i tårtor?

Här har ni ett bildspel:
http://youtu.be/nEcl3AckePI

Ni är så jävla jobbiga på detta forumet. Jag sa att jag inte tänkte köpa någon Woodstock men jag känner att jag måste. Den är verkligen jävligt fet för det priset. Köper nog den imorgon. Någon som vet hur länge Brandworld vid Midhem i Malmö har öppet? Dom säljer ju EF.
Citera
2014-12-30, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkvarn
Ja det är alltid cylindrar. Runda shells förlorar man volym på och det är mycket dyrare/svårare att serietillverka. Symmetri på krevaderna är ju inget som tårtor har.

Kan tillägga att alla tårtskott (har iofs inte kollat i storlekar som 50 mm) jag sett har varit fyllda med stjärnor och sprängladdning ihällt lite hur som helst. Alltså att stjärnorna ligger löst i ett pulver av sprängladdning. Detta i en cylinder (avkapat papprör) med smältlim eller dyl. som plugg och en enkel fördröjningsstubin i ena änden, eller spolette om cylindern har en rising effect. Kan tänka mig att det är en enkel process att tillverka massvis av dessa skott, bara att hälla i och plugga igen.
Senast redigerad av Kulkvarn 2014-12-30 kl. 13:52.
Citera
2014-12-30, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Det där måste du lägga upp bild på!

Det kommer
Citera
2014-12-30, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkvarn
Kan tillägga att alla tårtskott (har iofs inte kollat i storlekar som 50 mm) jag sett har varit fyllda med stjärnor och sprängladdning ihällt lite hur som helst. Alltså att stjärnorna ligger löst i ett pulver av sprängladdning. Detta i en cylinder (avkapat papprör) med smältlim eller dyl. som plugg och en enkel fördröjningsstubin i ena änden, eller spolette om cylindern har en rising effect. Kan tänka mig att det är en enkel process att tillverka massvis av dessa skott, bara att hälla i och plugga igen.

Ja, det är bara att sätta svartkrut eller tjutsats i bottnen och sedan fylla på med en blandning av stjärnor och blixtljuspulver. Den senare metoden går för övrigt utmärkt också i små konstbomber som skjuts en och en, t.o.m. 2" åtminstone, men då ska det vara helt fyllt med stjärnor och bara några få gram BLP emellan, annars krossas de av krevaden.
Citera
2014-12-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Har du sett det här klippet där Goldrush/Golddigger är med ? https://www.youtube.com/watch?v=J5Hu7vv7euI .
Ser krevaderna inte väldigt små ut jämfört med Sveas Bomb Extreme och Golden Explosion ?

Fan vad små krevader, tyckte väl att dem va små!!

Vad tror ni om sveas celebration M?
Citera
2014-12-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Ni är så jävla jobbiga på detta forumet. Jag sa att jag inte tänkte köpa någon Woodstock men jag känner att jag måste. Den är verkligen jävligt fet för det priset. Köper nog den imorgon. Någon som vet hur länge Brandworld vid Midhem i Malmö har öppet? Dom säljer ju EF.

Haha, gör du rätt i.
Citera
2014-12-30, 16:09
Bannlyst
Hammargrens Mosquito kan tyvärr inte rekommenderas. De är sämre än Royal Partys och Linders motsvarigheter både ifråga om flygförmåga och knall. Till på köpet luktar de så att jag är till 95% säker på att tjutsatsen är utspädd med mjölkrut. Riktigt dåligt.
Citera
2014-12-30, 16:27
Medlem
tigerrakets avatar
Får sluta småspringa i fyrverkeributikerna.
Nu har det tillkommit Thunder Flash, Magic Stars och 75mm bomber från EF
Citera
2014-12-30, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Får sluta småspringa i fyrverkeributikerna.
Nu har det tillkommit Thunder Flash, Magic Stars och 75mm bomber från EF

Filma gärna en 75mm bomb
Citera
2014-12-30, 16:41
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
Filma gärna en 75mm bomb

Ja, det måste du, jag vill se dom!
Citera
2014-12-30, 16:44
Medlem
tigerrakets avatar
Ska försöka hinna med det också

Något som gjorde mig konfunderad igår var att när jag stod och tittade i butiken,under provskjutningen, så hade man flera kartonger ståendes utanför "kassan". Alltså stod ute på butiksgolvet utanför disken. När kunder köpte woodstock och några andra så blev de ombedda att gå och ta det i lådorna själva.
Nu betalade man när man gick igenom kassan, så man kunde ju inte smyga ner en låda extra. Men jag undrar lite hur man ser på det rent tillståndsmässigt?
Citera
2014-12-30, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Ska försöka hinna med det också

Något som gjorde mig konfunderad igår var att när jag stod och tittade i butiken,under provskjutningen, så hade man flera kartonger ståendes utanför "kassan". Alltså stod ute på butiksgolvet utanför disken. När kunder köpte woodstock och några andra så blev de ombedda att gå och ta det i lådorna själva.
Nu betalade man när man gick igenom kassan, så man kunde ju inte smyga ner en låda extra. Men jag undrar lite hur man ser på det rent tillståndsmässigt?

Det är olagligt (vad är inte olagligt i Sverige?) men vem orkar bry sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in