2015-12-19, 01:35
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Tycker inte den är bra i skedet där dom flesta andra skjuter upp sin fyrverkerier, behövs mer adrenalinpumpande.
Sveas och Hanssons pjäser verkar som gjorde för det med massa skott och mycket crackling/tjut .

Men ska du ett längre arrangemang så kan ju Magnum kanske funka som du säger i mitten av skjutningen .

Brukar alltid köra min skjutning efter jag kollat på alla andras pjäser Då får man åskådare också. Kan vara kul att stämma in bland alla andra, men det är rätt trevligt att först chilla och sen sätta igång efter 15-30 minuter, det är verkligen helt dött då Men tänker du så så förstår jag dig. Blev allt sugen på en nu, speciellt när 4verkeri inte verkar få in mer nyheter än detta.
Citera
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Vad säger ni. Är den nya rp60 tårtan samma som den gamla fast med vinkel form på kartongen?

Hmm kan det vara så att Sven bara lyft ur den från den fyrkantiga yttre kartongen ? : https://youtu.be/D9NKd74ISoY?t=38s

Märkligt att den inte finns med på Royal Party:s sida om det är en ny version. Mer troligt är nog att det är en tårta som sjunger på sista versen.
Citera
Medlem
tigerrakets avatar
När dem flesta andra skjuter sina fyrverkerier?

Jag gör som så att jag skålar in det nya året, kollar på alla andras fyrverkerier. Sen drar jag på med mitt.
Då har grannarna skjutit slut, och grannskapet får beskåda ett riktigt fyrverkeri
Citera
2015-12-19, 01:39
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
När dem flesta andra skjuter sina fyrverkerier?

Jag gör som så att jag skålar in det nya året, kollar på alla andras fyrverkerier. Sen drar jag på med mitt.
Då har grannarna skjutit slut, och grannskapet får beskåda ett riktigt fyrverkeri

Precis!

Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Hmm kan det vara så att Sven bara lyft ur den från den fyrkantiga yttre kartongen ? : https://youtu.be/D9NKd74ISoY?t=38s

Märkligt att den inte finns med på Royal Party:s sida om det är en ny version. Mer troligt är nog att det är en tårta som sjunger på sista versen.

Could be, could be

Men samtidigt.. Varför skulle dom göra det egentligen? Måste vara lättare att stapla rektangulära tårtor?
Citera
2015-12-19, 02:08
Medlem
Ni får skriva ut era listor nu tycker jag

Kan skriva lite jag har so far

Raptor X 4

Two in one X 2

Svea ink X 1

Thors Hammer X 1

Bomb Extreme X 1

Displaycake 225X30 X 1

Och Show Time från GFF...

Sen en 100 skots vinkel tårta med saluter.

Ca 50 3" Ca 50 4" några 5" Ca 10 6" och några 8"

Får vi se vad man råkar ta med sig mer efter Jul
Citera
2015-12-19, 02:37
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Möjligen... Men så tas det in Bombrör 6, Quattro och Jubileumsbomb hos Sven...

Möjligheten finns ju att Sven köpt en del av rest lagret
Citera
2015-12-19, 02:40
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Möjligheten finns ju att Sven köpt en del av rest lagret

Någon förstod min hint..
Citera
2015-12-19, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Ingen bonfire hos bahaous får hoppas på hornbach öob.

Annars finns en butik som säljer FM får bli där.
om inte så kör vi på Hades från svea

Visst var du från Södertälje?
Vilken butik säljer FM?
Förra året såg jag att Autoexperten i Weda hade en skylt med FM så de kanske säljer?
Kollade även nu på en annons från förra året i Södertälje posten och hittade fina priser på Hammargrens bla.
v44 329kr
Allstars 59kr
Celebration bomber 69kr
Diablo 99kr

Om de har samma priser på Hammargrens i år igen så blir det nog en tur till Robbans trading för min del också 😀
Citera
2015-12-19, 10:56
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajkon
Visst var du från Södertälje?
Vilken butik säljer FM?
Förra året såg jag att Autoexperten i Weda hade en skylt med FM så de kanske säljer?
Kollade även nu på en annons från förra året i Södertälje posten och hittade fina priser på Hammargrens bla.
v44 329kr
Allstars 59kr
Celebration bomber 69kr
Diablo 99kr

Om de har samma priser på Hammargrens i år igen så blir det nog en tur till Robbans trading för min del också 😀
Bor inte långt ifrån bor i södra Stockholm.
Jag vet att förra året sålde en liten tobaksaffär i skärholmen FM/Hansons, dem brukar oftast börja försäljningen 20 dagar innan nyår, men har inte sett något hos dem än.
Synd att hammargrens inte lockar mig längre annars hade jag vart hos autoexperten.

Inte mycket kvar nu, men har inte den nyårskänslan
Tror det är pga jag inte är nöjd med mina tårtor.
Har utländskatårtor.
Jag har inne 1 dumbum 49 skott.
3st jw5002 som ska tändas samtidigt.
Inga mer tårtor.
Därför känns det väldigt tomt.

Ni får önska mig lycka till

Måste köpa in mer annars kommer det inte funka tyvärr.
Citera
2015-12-19, 11:41
Medlem
Raxxorzs avatar
Okej. Är bara helt ute efter det som smäller mest. Vad ska jag kolla på att köpa? Har redan en del egengjorda pjäser, men vill ha något att ha som referens.
Citera
2015-12-19, 12:49
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxxorz
Okej. Är bara helt ute efter det som smäller mest. Vad ska jag kolla på att köpa? Har redan en del egengjorda pjäser, men vill ha något att ha som referens.
Bra referens Cobra 8 Annars smäller RP's 50mm på rätt bra med 80g krut
Citera
2015-12-19, 13:47
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Bor inte långt ifrån bor i södra Stockholm.
Jag vet att förra året sålde en liten tobaksaffär i skärholmen FM/Hansons, dem brukar oftast börja försäljningen 20 dagar innan nyår, men har inte sett något hos dem än.
Synd att hammargrens inte lockar mig längre annars hade jag vart hos autoexperten.

Inte mycket kvar nu, men har inte den nyårskänslan
Tror det är pga jag inte är nöjd med mina tårtor.
Har utländskatårtor.
Jag har inne 1 dumbum 49 skott.
3st jw5002 som ska tändas samtidigt.
Inga mer tårtor.
Därför känns det väldigt tomt.

Ni får önska mig lycka till

Måste köpa in mer annars kommer det inte funka tyvärr.

Kan förstå att det känns "tomt". Blir så om man handlat det man ska långt innan nyårsafton. Samma sak när jag tittat på en massa tårtor, då tappar jag känslan. Gäller att inte tänka så mycket på det.

Men du har väl bara köpt dom där fyra tårtorna, vad kan dom legat på? 1500 + frakt? Minns att du körde på Sleipner, Balder, Akilles och Woodstock förra året och kör du på samma budget i år så har du ju fortfarande pengar kvar

Dom där tre samtidigt lär ju vara väldigt fett, men försök hitta nån lite grovkalibrig som avslut också, och kanske lite bomber eller raketer. Blir alltid roligare om man får tända lite fler gånger. Har du bara tillgång till Svea och Extreme eller finns det andra leverantörer?

Hade ju hoppats på fler nyheter hos 4verkeri. Måste börja planera listan nu men det känns som det är ett rätt torrt utbud på nyheter där i år. Men det blir nog bra ändå.

RP60 Fancake är prisnedsatt till 675 kr i år såg jag också Är sugen på den, lite över budget för vad jag har för gräns för enstaka tårtor, men den verkar fin.

Inga andra som börjat med sina listor för i år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in