2014-12-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llimaJ
Misstänkte du skulle få en viss hjälp av trammen. Va bra!
Förlänger kommer den inte göra, tänk på att Suben har en halveringstid på 37 timmar. Du kommer kanske behöva ta tram i en vecka fram. En halv gram säger du, de bra. Börja jobba dig ner med milligrammen dag för dag och känn efter. Om du ändå fick i dig en halv gram idag, kanske du inte behöver mer än 200mg imorgon natt? Så kan du känna hur det känns tredje dagen? Då kanske du bara behöver 300mg? Testa dig fram!

Sen tycker jag också du inte ska vara för snäll mot dig själv "Ne känner jag har lite ont idag, kan lika gärna ta tram" Nej, det ska inte vara lätt som en plätt att sluta. Man måste få lida lite iaf för att veta vilken skit det här är och då blir det även lättare för psyket att hålla sig i schack efter missbruket.

Tycker absolut inte du ska fixa lyrica då gör du detta mycket mycket svårare för dig själv. Då blir det som att du ska förvänta dig 2-3 avtändningar. Trappa ner dig med tramen istället dag för dag. Detta kan hålla på i 2 veckor för dig. Tar du lyrica så börjar du skapa mer problem.

Nu vill jag inte börja predika eller så men om du väljer att sluta (sluta me alla droger) så borde du ju inte heller använda lyrican som substitut. Men om du valt att enbart sluta med Subutex så förstår jag om du vill ha lyrica. Alla vet att lyrica också är en helvetes drog att sluta med. Håll dig så nära receptfria preparat som möjligt.

Alvedon, Ipren, Imodium och lite tram dom här dagarna fram, javisst.

Håller med om att man får acceptera visst lidande, försöker inte få bort alla symptom helt och hållet, tänkte mest att om jag ändå har möjlighet kan jag lika gärna ta udden av det värsta under tiden när ATn är som starkast.

Ska göra som du föreslår och minska trammen gradvis och ganska snabbt, tänkte köra i drygt en vecka innan jag skippar den helt. Lyrican funderade jag mest på för jag vet av erfarenhet att den fungerar väldigt bra mot AT och jag har aldrig haft några problem med den. Har heller inga planer på att sluta helt och hållet med droger, har accepterat dom som en del av mitt liv, vill bara undvika fysiska beroenden så bestämde mig för att kicka suben medan jag fortfarande fixar det på egen hand.

Är en bit in på andra veckan av ATn, så får bli till att köra på tram några dagar till, sen nån vecka imodium (blev förvånad hur väl dom funkar för att vara receptfria) och lite weed för att förhoppningsvis få lite mer sömn och därefter några helt vita veckor från droger

Tack för råden!
Citera
2014-12-28, 11:00
Medlem
J.Boozes avatar
Tja
Hur funkar sub med att döda baksmälla?
Citera
2014-12-28, 11:20
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
Tja

Bra! fast man kan bli lite illamående emellanåt
Citera
2014-12-28, 11:21
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Tack
Citera
2014-12-28, 11:49
Medlem
Citat:
Tja

Jag personligen tycker det funkar helt suveränt. Men var försiktig, alkohol och opiater kan ju som bekant vara en farlig kombination och har man supit riktigt hårt dagen innan kan det finnas alkohol kvar i systemet. Tror knappast det är nån fara ändå, men man ska åtminstone vara medveten om att risken finns.

Du känner antagligen din kropp tillräckligt väl för att avgöra själv om du vågar ta. Men det funkar som sagt bra (enligt mig iaf), den enda nackdelen är väl möjligen att eventuellt illamående skulle kunna förvärras. Dock värt det imo
Citera
2014-12-28, 12:38
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyWalker.
Jag personligen tycker det funkar helt suveränt. Men var försiktig, alkohol och opiater kan ju som bekant vara en farlig kombination och har man supit riktigt hårt dagen innan kan det finnas alkohol kvar i systemet. Tror knappast det är nån fara ändå, men man ska åtminstone vara medveten om att risken finns.

Du känner antagligen din kropp tillräckligt väl för att avgöra själv om du vågar ta. Men det funkar som sagt bra (enligt mig iaf), den enda nackdelen är väl möjligen att eventuellt illamående skulle kunna förvärras. Dock värt det imo
Jodå efter 15+ år som bland/hobby missbrukare känner jag min kropp väl och är väl medveten om riskerna.
Det var mer om jag skulle köpa lite benso samtidigt eller om sub räcker
Benso tar jag helst inte då jag vet att det sabbar mitt omdöme rejält och har jobb imorgon.
Citera
2014-12-28, 17:33
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Tog kodein nyss. Kan jag ta sub nu utan att åka på at eller att ruset blir cp?
är inte opiatberoende

Vänta några timmar helst tills kodeinet slutat verka.
Citera
2014-12-28, 17:45
Medlem
J.Boozes avatar
börjar tröttna lite på sub.. redan..
ruset känns lite ensamt. inte så euforiskt.. lite klent också.. ingen RUSH..
hur är det att blanda med tramadol?
vad gillar ni att blanda med sub?
övriga tips som kan boosta subben lite?

edit: kan det vara min SSRI som gör att jag tycker subben känns lite klen? Borde ju inte spela någon roll tycker jag.. har dessutom en liten dos ssri.
Citera
2014-12-28, 17:55
Medlem
orrecrists avatar
Citat:

Ja, men man mår ju illa på ett skönt sett om du förstår mig

Citat:
börjar tröttna lite på sub.. redan..
ruset känns lite ensamt. inte så euforiskt.. lite klent också.. ingen RUSH..
hur är det att blanda med tramadol?
vad gillar ni att blanda med sub?
övriga tips som kan boosta subben lite?

edit: kan det vara min SSRI som gör att jag tycker subben känns lite klen? Borde ju inte spela någon roll tycker jag.. har dessutom en liten dos ssri.

Jag tog båda i sommras & jag tyckte ssri helt klart tog udden utav subb ruset. tyvärr.
Citera
2014-12-28, 18:00
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Ja, men man mår ju illa på ett skönt sett om du förstår mig

Jag tog båda i sommras & jag tyckte ssri helt klart tog udden utav subb ruset. tyvärr.
ajfan.
nåja. tänker inte lägga ner ssri till fördel för sub, får så jäkliga utsättningssymptom om jag lägger ner ssri..
då får jag leva med halvklent subrus då. tack för svaret.
i övrigt, några tips att få upp sub ruset lite?
hur skulle det funka att käka 5htp?
l-tyrosin?
någon speciell vitamin?
någon frukt? (grapefrukt?)

med mera!

ps. ställer frågan igen, skillnad i styrka på ruset: Subutex vs Suboxone? (nasalt)
Citera
2014-12-28, 18:04
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
ajfan.
nåja. tänker inte lägga ner ssri till fördel för sub, får så jäkliga utsättningssymptom om jag lägger ner ssri..
då får jag leva med halvklent subrus då. tack för svaret.
i övrigt, några tips att få upp sub ruset lite?
hur skulle det funka att käka 5htp?
l-tyrosin?
någon speciell vitamin?
någon frukt? (grapefrukt?)

med mera!

ps. ställer frågan igen, skillnad i styrka på ruset: Subutex vs Suboxone? (nasalt)

Grapefrukt funkar, ta en halvliter en halvtimme innan intag, ska vara rent fruktkött o inte ifrån koncentrat, annars boostar pregabalin o gabapentin mkt, annars några bira o någon benso till, tar själv aldrig sub ensamt utan måste ha benso o några öl till.

Sub ensamt är inte mkt att hänga i granen när man vant sig vid det, i början funkar det bra men snabbt försvinner den känslan tyvärr.
Citera
2014-12-28, 18:10
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Grapefrukt funkar, ta en halvliter en halvtimme innan intag, ska vara rent fruktkött o inte ifrån koncentrat, annars boostar pregabalin o gabapentin mkt, annars några bira o någon benso till, tar själv aldrig sub ensamt utan måste ha benso o några öl till.

Sub ensamt är inte mkt att hänga i granen när man vant sig vid det, i början funkar det bra men snabbt försvinner den känslan tyvärr.

hur är det att mixa sub och tram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in