2014-12-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
hur är det att mixa sub och tram?

Det funkar och är inget problem om du är försiktig och inte tar onödigt höga doser.
Citera
2014-12-28, 19:17
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenomorph85
Det funkar och är inget problem om du är försiktig och inte tar onödigt höga doser.

vad betyder funkar i detta sammanhang?
är det trevligt och njutbart mer än sub ensamt, eller tramadol ensamt?
Citera
2014-12-28, 20:51
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
ajfan.
nåja. tänker inte lägga ner ssri till fördel för sub, får så jäkliga utsättningssymptom om jag lägger ner ssri..
då får jag leva med halvklent subrus då. tack för svaret.
i övrigt, några tips att få upp sub ruset lite?
hur skulle det funka att käka 5htp?
l-tyrosin?
någon speciell vitamin?
någon frukt? (grapefrukt?)

med mera!

ps. ställer frågan igen, skillnad i styrka på ruset: Subutex vs Suboxone? (nasalt)

Det enda i medicin/drog väg som på riktigt boostar har jag hört är lyrica, nåja lyrica tycks boosta allt.
Citera
2014-12-28, 22:36
Medlem
Jag tycker det är stor skillnad mellan subuxone och subutex! Går nästan inte att jämföra, subutex är så sjuukt mycket bättre! Synd dem är så svåra att få tag på., ;(

Hört dem inte tillverkas mer? Att allt är ersatt att subuxone. Kan det stämma? Hur är det i era län?
Citera
2014-12-28, 23:17
Medlem
Citat:
ajfan.
nåja. tänker inte lägga ner ssri till fördel för sub, får så jäkliga utsättningssymptom om jag lägger ner ssri..
då får jag leva med halvklent subrus då. tack för svaret.
i övrigt, några tips att få upp sub ruset lite?
hur skulle det funka att käka 5htp?
l-tyrosin?
någon speciell vitamin?
någon frukt? (grapefrukt?)

med mera!

ps. ställer frågan igen, skillnad i styrka på ruset: Subutex vs Suboxone? (nasalt)

Citat:
börjar tröttna lite på sub.. redan..
ruset känns lite ensamt. inte så euforiskt.. lite klent också.. ingen RUSH..
hur är det att blanda med tramadol?
vad gillar ni att blanda med sub?
övriga tips som kan boosta subben lite?

edit: kan det vara min SSRI som gör att jag tycker subben känns lite klen? Borde ju inte spela någon roll tycker jag.. har dessutom en liten dos ssri.

Från en hobby "pundare" till en annan.. Jag skulle nog vilja påstå att sub med nån benzo är bästa mixen om bara sub känns klent! Tram har ingen effekt på mig oavsett dos,, tyvärr! Blir bara trött..
Citera
2014-12-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Tog kodein nyss. Kan jag ta sub nu utan att åka på at eller att ruset blir cp?
är inte opiatberoende

Suben tar över. Om du inte tar mer lär du inte får någon at om inte du använt Kodein ett tag. Tycker dock inte du ska blanda. Inte bra för hjärtat har jag hört och känt då jag blandat. Ta sub imorn istället om inte du är inne på låga doser.
Citera
2014-12-29, 12:10
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
vad betyder funkar i detta sammanhang?
är det trevligt och njutbart mer än sub ensamt, eller tramadol ensamt?
Sub blockerar inga effekter av tram vad jag märkt, dom kompletterar varandra rätt bra.

Citat:
Bars1975 Jag tycker det är stor skillnad mellan subuxone och subutex! Går nästan inte att jämföra, subutex är så sjuukt mycket bättre! Synd dem är så svåra att få tag på., ;(

Hört dem inte tillverkas mer? Att allt är ersatt att subuxone. Kan det stämma? Hur är det i era län?
Subutex har ersatts av Buprenorfin 8mg. Dvs inget naloxon i som Subuxone. Dom ska teoretiskt sett vara identiska med Subutex, men det vet jag ingen som kan hålla med om effektmässigt (precis som med Rohypnol/Flunitrazepam.)
Citera
2014-12-29, 14:35
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
hur är det att mixa sub och tram?

En riktigt soft kombo, sub blockerar ju inte tramadol heller så.
Citera
2014-12-29, 16:32
Medlem
rhymenoceross avatar
Hej kära vänner!

Jag har idag (kl 11) intagit 40mg oxykodon (krossad oxycontintablett). Nu håller jag på att dala och har ingen mer oxykodon. Dock har jag en suboxone 8mg (obs: ej subutex utan suboxone, med naloxon).

Jag har läst typ sex trådar, två Wikipedia-artiklar och en tråd på Bluelight med. Jag är visare vad gäller opiater/opioider, naloxon och interaktioner men dessvärre är jag också mer förvirrad.

Kan jag börja ta suboxonen ikväll? Typ 1mg nasalt tänker jag då. Eller kommer jag bli sjuk? Jag kommer ju runt kl 18 ikväll vara nykter från oxykodonen, så kommer suboxonen då att fungera?

Jag har noll tolerans mot allt. Senaste gången jag tog oxykodon var för ungefär ett år sedan exakt och senaste gången jag tog suboxone var i juli detta året.

Jag ursäktar min dumhet men om jag har förstått det rätt så kommer naloxonen i suboxonen att blockera resterande oxykodon i mitt system. Dock så kommer jag att bli hög på buprenorfinet. Har jag rätt?

Jag har också tagit 2g Lyrica idag och har tillgång till Postafen för illamåendet.
Citera
2014-12-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Sub blockerar inga effekter av tram vad jag märkt, dom kompletterar varandra rätt bra.

Subutex har ersatts av Buprenorfin 8mg. Dvs inget naloxon i som Subuxone. Dom ska teoretiskt sett vara identiska med Subutex, men det vet jag ingen som kan hålla med om effektmässigt (precis som med Rohypnol/Flunitrazepam.)

Jaha, det visste jag inte! Har inte vart i gamet på ett tag. Går väl finna nån och testa, men sub 8orna är nog oslagbara. Att det ska vara så svårt att få tag i är ett elände utan like!
Citera
2014-12-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Hej kära vänner!

Jag har idag (kl 11) intagit 40mg oxykodon (krossad oxycontintablett). Nu håller jag på att dala och har ingen mer oxykodon. Dock har jag en suboxone 8mg (obs: ej subutex utan suboxone, med naloxon).

Jag har läst typ sex trådar, två Wikipedia-artiklar och en tråd på Bluelight med. Jag är visare vad gäller opiater/opioider, naloxon och interaktioner men dessvärre är jag också mer förvirrad.

Kan jag börja ta suboxonen ikväll? Typ 1mg nasalt tänker jag då. Eller kommer jag bli sjuk? Jag kommer ju runt kl 18 ikväll vara nykter från oxykodonen, så kommer suboxonen då att fungera?

Jag har noll tolerans mot allt. Senaste gången jag tog oxykodon var för ungefär ett år sedan exakt och senaste gången jag tog suboxone var i juli detta året.

Jag ursäktar min dumhet men om jag har förstått det rätt så kommer naloxonen i suboxonen att blockera resterande oxykodon i mitt system. Dock så kommer jag att bli hög på buprenorfinet. Har jag rätt?

Jag har också tagit 2g Lyrica idag och har tillgång till Postafen för illamåendet.

Så länge du väntar 6 timmar innan du tar sub så har det alltid varit lugna puckar för min del, dock kan du inte förvänta dig ett rus om du inte väntar längre men alla är vi olika jag skulle vänta så länge så möjligt innan du går på suben även om jag vet hur svårt det är att hålla sig, jag har tagit sub 2-3 timmar efter oxy också utan problem men 6 är säkrast. sen ska du nog testa lite sub i taget hoppas detta hjälpte
Senast redigerad av Coroner90 2014-12-29 kl. 19:23.
Citera
2014-12-29, 19:26
Medlem
limE86s avatar
Citat:
börjar tröttna lite på sub.. redan..
ruset känns lite ensamt. inte så euforiskt.. lite klent också.. ingen RUSH..
hur är det att blanda med tramadol?
vad gillar ni att blanda med sub?
övriga tips som kan boosta subben lite?

edit: kan det vara min SSRI som gör att jag tycker subben känns lite klen? Borde ju inte spela någon roll tycker jag.. har dessutom en liten dos ssri.

sub och tram går fint att blanda !

jag gillar att blanda sub med ikto eller stesolid blir en bra boost och bättre rus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in