2014-12-28, 01:54
  #8605
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Men ändå, den och Oden kostar fan mer än allt jag handlade idag och då har jag ändå pengar över. Finns det verkligen inte liknande alternativ hos andra aktörer?
Jag tycker Oden är en sjukt grym tårta men det priset asså, dom kan kamma sig rejält
Citera
2014-12-28, 01:55
  #8606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jag tycker dom är jättebra. Om du inte vill köpa en av varje så köp 3st kaskadbomber för 69:- och 1 trepack Thunder Flash för 54:-. Värt det! Hur ser din lista ut btw?

För tillfället ser det ut så här
1x tiger
1x 1001 night
2x monster (tända de tillsammans istället för 2''tårta.)
10x 50mm bomb (5 för 95)
6 st 45mm kaskadbomb
1x thunderflash
1x 50mm bomb (rp)

Men jag vet att det kommer ändras flera gånger tills imorgon



Och tjuter sjukt bra. Den där filmen gör den inte rättvis dock

För tillfället ser det ut så här
1x tiger
1x 1001 night
2x monster (tända de tillsammans istället för 2''tårta.)
10x 50mm bomb (5 för 95)
6 st 45mm kaskadbomb
1x thunderflash
1x 50mm bomb (rp)

Men jag vet att det kommer ändras flera gånger tills imorgon
Haha.. aa jag vet
Citera
2014-12-28, 01:56
  #8607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Men ändå, den och Oden kostar fan mer än allt jag handlade idag och då har jag ändå pengar över. Finns det verkligen inte liknande alternativ hos andra aktörer?

Klart det finns men beror ju på vad man gillar...

Ska själv ha en Ragnarök på nyårsafton
Citera
2014-12-28, 01:57
  #8608
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beastmaniak
För tillfället ser det ut så här
1x tiger
1x 1001 night
2x monster (tända de tillsammans istället för 2''tårta.)
10x 50mm bomb (5 för 95)
6 st 45mm kaskadbomb
1x thunderflash
1x 50mm bomb (rp)

Men jag vet att det kommer ändras flera gånger tills imorgon
Haha.. aa jag vet

Det ser bra ut, vad är budgeten?
Citera
2014-12-28, 01:59
  #8609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det ser bra ut, vad är budgeten?

De sakerna jag tänkte köpa kostar ca 1530kr men jag kan tänka mig lägga några hundralappar till.
Citera
2014-12-28, 02:01
  #8610
Medlem
pyro860s avatar
Så.. Jag öppnade pappret i toppen på en Coba..

Har ni något tips på hur man ska göra för att seriekoppla denna till en nästkommande tårta? För den slutar ju någonstans i mitten. Ska man ta loss hela skiten och göra sig en liten fyrkantig tårta av den istället? Blir ju jättefördröjning om man ska dra från sista skottet i mitten ut till kanten och sedan vidare till nästa pjäs?
Citera
2014-12-28, 02:05
  #8611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noggerlen
Är fyrverkerimästarna och hanssons samma företag?
Ja/nej. De ÄGS av samma företag, men drivs som två olika.
Anledningen är sannolikt samma som när bilar säljs under flera märken. Man hoppas på merförsäljning genom att kapa åt sig en större bit av marknaden då man äger en större procentuell del av det totala antalet varumärken. Alltså, trots att man konkurrerar med "sig själv" så hoppas man på ökad vinst.
B!
Citera
2014-12-28, 02:11
  #8612
Medlem
Hej! Läst denna tråden nu i 2 år och tänkte att det var dags att skaffa sig en användare och börja skriva!

Inleder direkt med en fråga.. jag har köpt:
1 st Tiger (bonnen)
1 st Flower power (bonnen)
1 st Scorpion (bonnen)

och ska till billesholm imorgon. jag har en budget på 500 kr till och vill ha lite skjutpunkter.
Vad rekomenderas? är möjligtvis sugen på lite raketer..

Billig o bra tårta + något annat?
Någon stor familjesats?
Någon riktigt prisvärd raketsats?
Är bondens Bombpaket prisvärt? - där är ju lite tändpunkter, dock tyckte jag det såg väldigt litet ut själva paketet sist jag var där.

Eller något annat?
Även andra återförsäljare går bra då jag har de flesta runt om kring..

Känner att jag får lämna över detta till proffsen... Tack på förhand!
Citera
2014-12-28, 02:20
  #8613
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohlinas
Hej! Läst denna tråden nu i 2 år och tänkte att det var dags att skaffa sig en användare och börja skriva!

Inleder direkt med en fråga.. jag har köpt:
1 st Tiger (bonnen)
1 st Flower power (bonnen)
1 st Scorpion (bonnen)

och ska till billesholm imorgon. jag har en budget på 500 kr till och vill ha lite skjutpunkter.
Vad rekomenderas? är möjligtvis sugen på lite raketer..

Billig o bra tårta + något annat?
Någon stor familjesats?
Någon riktigt prisvärd raketsats?
Är bondens Bombpaket prisvärt? - där är ju lite tändpunkter, dock tyckte jag det såg väldigt litet ut själva paketet sist jag var där.

Eller något annat?
Även andra återförsäljare går bra då jag har de flesta runt om kring..

Känner att jag får lämna över detta till proffsen... Tack på förhand!

Du kan få mycket för en femhundring. Finns nog fortfarande kvar thunderkings för en tia paketet.
I raketväg rekommenderar jag lösa 42mm för 18 kr styck (dom ser ut såhär: https://www.youtube.com/watch?v=BqhHzKoHJ8Q&t=1m53s , i klippet finns även andra lösa raketer han saluför om du vill kika).

Jag föreslår lite blandat, det blir så enformigt med bara en produkt
Av bomber rekommenderar jag varmt 50mm Bomb (Royal Party) med 85g krut, Thunder Flash, 50mm Bomb (Extreme) och Kaskadbomb 45mm (Royal Party).
Citera
2014-12-28, 02:20
  #8614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohlinas
Hej! Läst denna tråden nu i 2 år och tänkte att det var dags att skaffa sig en användare och börja skriva!

Inleder direkt med en fråga.. jag har köpt:
1 st Tiger (bonnen)
1 st Flower power (bonnen)
1 st Scorpion (bonnen)

och ska till billesholm imorgon. jag har en budget på 500 kr till och vill ha lite skjutpunkter.
Vad rekomenderas? är möjligtvis sugen på lite raketer..

Billig o bra tårta + något annat?
Någon stor familjesats?
Någon riktigt prisvärd raketsats?
Är bondens Bombpaket prisvärt? - där är ju lite tändpunkter, dock tyckte jag det såg väldigt litet ut själva paketet sist jag var där.

Eller något annat?
Även andra återförsäljare går bra då jag har de flesta runt om kring..

Känner att jag får lämna över detta till proffsen... Tack på förhand!


Monster 19skott 45mm 249kr
Merkurius racketsats 6st racketer 79kr
5st 50mm bomber 95kr
2pack 50mm bomm från royalparty 59kr
2 st thunder king 20kr
=502kr

Där har du några tändpunkter
Citera
2014-12-28, 02:25
  #8615
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beastmaniak
Monster 19skott 45mm 249kr
Merkurius racketsats 6st racketer 79kr
5st 50mm bomber 95kr
2pack 50mm bomm från royalparty 59kr
2 st thunder king 20kr
=502kr

Där har du några tändpunkter

Tänk bara på att där är 4 Vega och 2 Delta och inte 6 Delta i Merkurius (well, kan finnas den gamla versionen om man har tur iofs). Hade kört på några lösa istället. Knallraketerna från Linders är jävligt bra med förresten!

Så en annan variant är
3x Knallraket Linders
2x 42mm

Eller bara 5x Knallraket.

Knallraket finns i två sorter. Denna som är röd i både hölje och krevad: https://www.youtube.com/watch?v=9-CqaNSy9PE samt den svarta som är multicolor
__________________
Senast redigerad av pyro860 2014-12-28 kl. 02:29.
Citera
2014-12-28, 02:28
  #8616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Tänk bara på att där är 4 Vega och 2 Delta och inte 6 Delta i Merkurius (well, kan finnas den gamla versionen om man har tur iofs). Hade kört på några lösa istället. Knallraketerna från Linders är jävligt bra med förresten!

Så en annan variant är
3x Knallraket Linders
2x 42mm

Eller bara 5x Knallraket.

Knallraket finns i två sorter. Denna som är röd och "trist" (eller askalas om man gillar röd): https://www.youtube.com/watch?v=9-CqaNSy9PE samt den svarta som är multicolor

Ohh juste Bäst att köra med några lösa raketer istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in