Citat:
Ursprungligen postat av
Elvive
Jag brukar ofta klardrömma som en utveckling av att jag ofta får sömnparalyser. Som yngre upplevde jag alltid paralyserna som väldigt obehagliga, detta händer fortfarande om de inträder på natten, jag får brännande obehagligt kittlande känslor i kroppen (som tortyr) o hallucinerar t.ex om att någon rycker i dörren. Min första fråga är om någon känner igen det där obehagliga brännande kittlande?
Om jag däremot hamnar i en sömnparalys då jag lägger mig på dagen kan jag styra detta till klardrömmande, eller gå direkt från vaket tillstånd till klardröm. Jag har precis läst att det finns nåt som kallas astral projection o ville testa. Jag lägger mig ner blundar o slappnar av o känner efter några minuter hur det börjar gå som varma vågor genom kroppen o får ett välbekant pirrande o starkt brusande i hela kroppen (detta upplever jag alltid innan jag går från vaken till klardröm) När brusandet uppstår försöker jag lyfta händerna men gör helt fel första gången, märker att jag håller andan o pressar som om jag ska lyfta en tung skivstång, känner dock att jag lyfter underarmarna men inte mer, sen försvinner bruset.
Jag testade idag igen, denna gång slappnar jag av o andas o upplever hur jag lyfter mig från underlaget (men ser fortfarande bara insidan av mina ögonlock då jag blundar) sen börjar jag flyga men minns inte nu i efterhand var jag var, jag tittade aldrig tillbaka på min kropp. Jag började klardrömma tror jag för jag flyger runt o träffar olika personer o har en härlig upplevelse o ser massa saker i säkert 20 min, sen upplever jag hur bruset i kroppen blir påtagligt, det suger till i magen som när man faller neråt o jag är tillbaka, är paralyserad en stund med en brusande känsla o halvöppna ögon sen släpper det.
Frågan är vad som hände? Gjorde jag nån sorts astral projektion eller blev det bara klardrömmande av allt? När jag lägger mig ner på dagen med intentionen att klardrömma så börjar det alltid med den elektriska brusande känslan i kroppen o sen är det igång, jag läste att denna känsla kallas vibrationsstadiet, så jag tänkte att det vore perfekt att utgå från det eftersom jag kan framkalla det väldigt lätt, men hur ska jag göra sen för att inte börja klardrömma? Och hur vet jag vad som är skillnaden?
Vad gör du mellan när du som du säger "börjar flyga" och "träffar olika personer" ? Eftersträvar du separation av kropparna eller är du s.a.s. kvar i kroppen när du är ute?
Den där kittlande känslan är potentiellt farlig om du inte äger egot på ett visst sätt. Om du har en sorts "utegångsförbud" på ego-fakuliteten, alltså att du inte är friköpt från laster och sånt så kan du bli överumplad om det s.k. "kittlet" når up mot huvudet. Jag vet inte riktigt vad som händer om det vinner men jag fick massa utbrott och blev aggressiv när jag konfronterades med det. Tror inte du är ensam om att ha konfronterat det.
Det står såhär i bibeln; "livets bok öppnas".
11 Och jag såg en stor vit tron och honom som sitter på den, och jorden och himlen flydde inför honom, och det fanns inte längre någon plats för dem. 12 Och jag såg de döda, höga och låga, stå inför tronen, och böckerna öppnades. Och ännu en bok öppnades, livets bok. Och de döda dömdes efter vad som stod i böckerna, efter sina gärningar. 13 Och havet gav tillbaka de döda som var i det, och döden och dödsriket gav tillbaka de döda som var i dem, och var och en dömdes efter sina gärningar. 14 Och döden och dödsriket kastades i den brinnande sjön. Detta är den andra döden, den brinnande sjön. 15 Och var och en som inte fanns uppskriven i livets bok kastades i den brinnande sjön.