2014-12-26, 00:26
Medlem
TenthPlanet10s avatar
Hej !

För ett tag sedan "drömde" jag att jag flög under en tid. Vaknade upp och kände ett stort välbehag och lycka.
Just då var jag inte alls insatt i meditation och astrala projektioner. Detta hände alltså omedvetet.
I dagsläget är jag mer filosofiskt och meditativt insatt och vill lära mig mer om detta fenomen.

Vilka är riktlinjerna för att uppnå ett sådant eller t.o.m liknande tillstånd ?

Extremt tacksam för er tid att svara på min fråga !
Citera
2014-12-27, 10:02
Medlem
Sony22s avatar
Astral Projection

Jag vill verkligen nå denna peak och få uppleva detta. Undrar ifall ni här på FB har lite erfarenheter ni kan dela med er utav, kanske lite tips och så där?
Citera
2014-12-27, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sony22
Jag vill verkligen nå denna peak och få uppleva detta. Undrar ifall ni här på FB har lite erfarenheter ni kan dela med er utav, kanske lite tips och så där?

Det bästa råd och tips jag kan ge dig är att du inser att det hela är bara en bluff, det existerar helt enkelt inte och är totalt fysiskt omöjligt. Astral projektion är enbart den egna hjärnans fantasier och inget annat.
Citera
2014-12-27, 10:46
Medlem
Sony22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det bästa råd och tips jag kan ge dig är att du inser att det hela är bara en bluff, det existerar helt enkelt inte och är totalt fysiskt omöjligt. Astral projektion är enbart den egna hjärnans fantasier och inget annat.

Nä det där stämmer inte Dr Tinnitus.. Jag vill uppnå detta och när jag gjort det så har jag bevisat dig fel
Citera
2014-12-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sony22
Nä det där stämmer inte Dr Tinnitus.. Jag vill uppnå detta och när jag gjort det så har jag bevisat dig fel

Det jag skrev stämmer...

När du känner dig redo, när du uppnått ditt mål, kan du väl kontakta Randi och lekandes lätt sopa hem 1 miljon Dollar som de har som pris till den som under kontrollerade former kan påvisa någon paranormal förmåga. Fast du kanske ska ta dig en funderare på varför ingen hittills har lyckats bevisa sina påstådda paranormala förmågor och sopat hem detta pris, fast det finns så många som säger sig vara bergsäkra på sina fantastiska förmågor....
Citera
2014-12-28, 19:53
Moderator
Humbugs avatar
Sammanfogat trådstart med den stora tråden om astralprojektion.
/mod
Citera
2014-12-29, 13:15
Medlem
Jag brukar ofta klardrömma som en utveckling av att jag ofta får sömnparalyser. Som yngre upplevde jag alltid paralyserna som väldigt obehagliga, detta händer fortfarande om de inträder på natten, jag får brännande obehagligt kittlande känslor i kroppen (som tortyr) o hallucinerar t.ex om att någon rycker i dörren. Min första fråga är om någon känner igen det där obehagliga brännande kittlande?

Om jag däremot hamnar i en sömnparalys då jag lägger mig på dagen kan jag styra detta till klardrömmande, eller gå direkt från vaket tillstånd till klardröm. Jag har precis läst att det finns nåt som kallas astral projection o ville testa. Jag lägger mig ner blundar o slappnar av o känner efter några minuter hur det börjar gå som varma vågor genom kroppen o får ett välbekant pirrande o starkt brusande i hela kroppen (detta upplever jag alltid innan jag går från vaken till klardröm) När brusandet uppstår försöker jag lyfta händerna men gör helt fel första gången, märker att jag håller andan o pressar som om jag ska lyfta en tung skivstång, känner dock att jag lyfter underarmarna men inte mer, sen försvinner bruset.

Jag testade idag igen, denna gång slappnar jag av o andas o upplever hur jag lyfter mig från underlaget (men ser fortfarande bara insidan av mina ögonlock då jag blundar) sen börjar jag flyga men minns inte nu i efterhand var jag var, jag tittade aldrig tillbaka på min kropp. Jag började klardrömma tror jag för jag flyger runt o träffar olika personer o har en härlig upplevelse o ser massa saker i säkert 20 min, sen upplever jag hur bruset i kroppen blir påtagligt, det suger till i magen som när man faller neråt o jag är tillbaka, är paralyserad en stund med en brusande känsla o halvöppna ögon sen släpper det.
Frågan är vad som hände? Gjorde jag nån sorts astral projektion eller blev det bara klardrömmande av allt? När jag lägger mig ner på dagen med intentionen att klardrömma så börjar det alltid med den elektriska brusande känslan i kroppen o sen är det igång, jag läste att denna känsla kallas vibrationsstadiet, så jag tänkte att det vore perfekt att utgå från det eftersom jag kan framkalla det väldigt lätt, men hur ska jag göra sen för att inte börja klardrömma? Och hur vet jag vad som är skillnaden?
Citera
2014-12-30, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvive
Jag brukar ofta klardrömma som en utveckling av att jag ofta får sömnparalyser. Som yngre upplevde jag alltid paralyserna som väldigt obehagliga, detta händer fortfarande om de inträder på natten, jag får brännande obehagligt kittlande känslor i kroppen (som tortyr) o hallucinerar t.ex om att någon rycker i dörren. Min första fråga är om någon känner igen det där obehagliga brännande kittlande?

Om jag däremot hamnar i en sömnparalys då jag lägger mig på dagen kan jag styra detta till klardrömmande, eller gå direkt från vaket tillstånd till klardröm. Jag har precis läst att det finns nåt som kallas astral projection o ville testa. Jag lägger mig ner blundar o slappnar av o känner efter några minuter hur det börjar gå som varma vågor genom kroppen o får ett välbekant pirrande o starkt brusande i hela kroppen (detta upplever jag alltid innan jag går från vaken till klardröm) När brusandet uppstår försöker jag lyfta händerna men gör helt fel första gången, märker att jag håller andan o pressar som om jag ska lyfta en tung skivstång, känner dock att jag lyfter underarmarna men inte mer, sen försvinner bruset.

Jag testade idag igen, denna gång slappnar jag av o andas o upplever hur jag lyfter mig från underlaget (men ser fortfarande bara insidan av mina ögonlock då jag blundar) sen börjar jag flyga men minns inte nu i efterhand var jag var, jag tittade aldrig tillbaka på min kropp. Jag började klardrömma tror jag för jag flyger runt o träffar olika personer o har en härlig upplevelse o ser massa saker i säkert 20 min, sen upplever jag hur bruset i kroppen blir påtagligt, det suger till i magen som när man faller neråt o jag är tillbaka, är paralyserad en stund med en brusande känsla o halvöppna ögon sen släpper det.
Frågan är vad som hände? Gjorde jag nån sorts astral projektion eller blev det bara klardrömmande av allt? När jag lägger mig ner på dagen med intentionen att klardrömma så börjar det alltid med den elektriska brusande känslan i kroppen o sen är det igång, jag läste att denna känsla kallas vibrationsstadiet, så jag tänkte att det vore perfekt att utgå från det eftersom jag kan framkalla det väldigt lätt, men hur ska jag göra sen för att inte börja klardrömma? Och hur vet jag vad som är skillnaden?

Testa att vrida upp kroppen till stående om du ligger på sida. Brukar funka för mig, det blir som ett plopp, så man slipper det sega. Jag brukar också svepa upp och ner med "buzz'et" innan för att ladda upp.

Leta på en spegel nästa gång du är "ute" rätt coolt! Testa att backa och att gå framåt mot den. Om jag vrider handlederna ökar jag farten när jag flyger. Det är Mega! Testa att glida in handen i hårda material med, det är nice.

Om du skulle gå in i en Klardröm och märka att du var inne i en byggnad, lämna den genom taket då, det verkar som man går upp en dimension via taket, och håller sig inom samma om man går genom väggen. Bara en gissning dock.
Citera
2015-01-02, 19:12
Bannlyst
Jag lyckas framkalla sömnparalyser nästan varje morgon men lyckas aldrig lämna kroppen

Jag brukar försöka simma ut, rulla ut eller klättra ut. Inget fungerar. Istället får jag mig en obehaglig upplevelse där jag hör röster från min familj/vänner som om de stog brevid mig och skrek i mitt öra. Kan tillägga att jag blundar under paralysen.

Hur fan gör ni?
Citera
2015-03-02, 18:36
Medlem
FFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maradonuts
Flygförbud?
I flera år nu har något väsen förhindrat mig från att göra astrala resor.
Trycks ned hårt när jag känner att jag vill flyga iväg och utforska det astrala.
På kuppen blir man så gott som våldtagen av detta väsen/denna häxa. Vad göra
för att bli av med skiten? Någon som har insikt i ämnet? Tacksam för hjälp då jag älskar
spänningen och friheten i det astrala.

Jag måste fråga: har du hållit på med chakrameditation något innan du försöker ta dig ut? Det kan vara chakror som håller på att vakna upp, man måste lära sig att bemästra vissa rädslor när man opererar med dem. Just tredje ögat kan vara det chakra som mest förknippas med rädsle-energier. Du kan också försöka kontrollera andningen. Visar sig varelsen som något primitivt kan det vara en del av din egent subtilkropp som kommer fram pga att du inte är balanserad... T.e.x. sägs det att Dakini är en sorts häxa som finns i rotchakrat.
Citera
2015-03-08, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFF
Jag måste fråga: har du hållit på med chakrameditation något innan du försöker ta dig ut? Det kan vara chakror som håller på att vakna upp, man måste lära sig att bemästra vissa rädslor när man opererar med dem. Just tredje ögat kan vara det chakra som mest förknippas med rädsle-energier. Du kan också försöka kontrollera andningen. Visar sig varelsen som något primitivt kan det vara en del av din egent subtilkropp som kommer fram pga att du inte är balanserad... T.e.x. sägs det att Dakini är en sorts häxa som finns i rotchakrat.

Nej, har aldrig gjort någon chakrabalansering. Har däremot fått healing, akupressur, utövat TM samt fått shamansk guidning. Har hört fler än ett medium säga att jag är medial, men jag lever i obalans. Äter bara snabbmat, dricker för mkt på helgerna och ingen motion på det. Dessutom äter jag psykofarmaka mot sk skizoaffektiv störning, vad nu det är... Mina "flyguppleveser" kommer spontant men har lärt mig ta mig ur kroppen när det börjar vibrera. Intressanta funderingar du har om Dakini, ska forska lite i ämnet.
Citera
2015-06-14, 23:23
Medlem
FFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvive

Vad gör du mellan när du som du säger "börjar flyga" och "träffar olika personer" ? Eftersträvar du separation av kropparna eller är du s.a.s. kvar i kroppen när du är ute?

Den där kittlande känslan är potentiellt farlig om du inte äger egot på ett visst sätt. Om du har en sorts "utegångsförbud" på ego-fakuliteten, alltså att du inte är friköpt från laster och sånt så kan du bli överumplad om det s.k. "kittlet" når up mot huvudet. Jag vet inte riktigt vad som händer om det vinner men jag fick massa utbrott och blev aggressiv när jag konfronterades med det. Tror inte du är ensam om att ha konfronterat det.

Det står såhär i bibeln; "livets bok öppnas".

11 Och jag såg en stor vit tron och honom som sitter på den, och jorden och himlen flydde inför honom, och det fanns inte längre någon plats för dem. 12 Och jag såg de döda, höga och låga, stå inför tronen, och böckerna öppnades. Och ännu en bok öppnades, livets bok. Och de döda dömdes efter vad som stod i böckerna, efter sina gärningar. 13 Och havet gav tillbaka de döda som var i det, och döden och dödsriket gav tillbaka de döda som var i dem, och var och en dömdes efter sina gärningar. 14 Och döden och dödsriket kastades i den brinnande sjön. Detta är den andra döden, den brinnande sjön. 15 Och var och en som inte fanns uppskriven i livets bok kastades i den brinnande sjön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in