2014-12-27, 10:12
Medlem
RexGermanias avatar
Hur kan någon frisk människa fortfarande ha tillit till den parlamentariska demokratin när landets så kallade "leadare" upprepade gånger har ljugit folket rakt upp i ansiktet? Det här ansvarslösa samhället är så genomruttet att det är ett under att inte fler har genomskådat lögnen och korruptionen.

http://forum.motgift.nu/uploads/default/1337/2ed35c8b91f7f840.png

http://forum.motgift.nu/uploads/default/1338/6bab15bc67fa012e.png
Citera
Medlem
laerandes avatar
Mysigt att det i princip blir en enpartistat vi numera kommer leva i. Vad skiljer egentligen? I realiteten är det ett par tior i skatt. Massinvandring, all-in på västmarxism, vänsterliberalism och sverigefientlighet unifierar 6 partier. V ställer upp på det mesta av detta men är riktig vänster när det gäller ekonomi. SD är socialkonservativt och går mot massinvandring och värdeuppluckring. Således blir SD enda oppositionsparti mot partiet 7K.

Folkstormen börjar nu. Prata med era nära, från en människa till en annan. Det är så vi kommer att få 35% 2018. Uppror!
Citera
Medlem
Forsberg21s avatar
Kan det bli så att löven avgår?`knappast va?
Citera
2014-12-27, 10:13
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Ska vi slå vad om att vi får en lång stund med invandringspropaganda från politikerna? "Öppna era hjärtan", osv.

Det tror jag inte alls på.
Citera
Bannlyst
Nu hinner globalistmaffians avsugare 8-klövern släppa in fler o sabba landet än mer. Hinner de få in 300-400 tusen till innan Sd har möjlighet å få högre % i 2018 val.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Svårt driva blockpolitk om man dessutom skall samarbeta. De olika partierna kommer vara utan innehåll och egen agenda. Enda oppositionsparti blir SD. Sveriges problem skjuts på framtiden. 2018 kan det vara försent, tyvärr.
Senast redigerad av Mullret 2014-12-27 kl. 10:15.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Ni som skriver här verkar tämligen säkra på att det blir ett riksdagsval 2018. Jag är inte så övertygad när jag ser till utvecklingen.
Jo, någon form av val blir det nog. Men frågan är om man inte förbjudit SD fram till dess. Det är vad jag tror ligger i korten.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Källa på det? De jag pratat med anser att politikerna sitter i en sandlåda och inte har förmåga att ta sig därifrån och därför får vi nyval

En till källa: http://www.svt.se/nyheter/val2014/vajarna-ratt-med-extra-val

69% anser att det är rätt med nyval.
Citera
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Kan det bli så att löven avgår?`knappast va?

Inte så troligt, men jag har inte givit upp hoppet.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Stig-Björn Ljunggren: "– Det är inte så förvånande, det är väl egentligen bara SD som vill ha det här extravalet."

Men det är väl ändå Löfven som babblat om detta, och ingen annan?
Citera
2014-12-27, 10:14
Medlem
Zog Ruless avatar
[quote=Dart380|51627617]
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Vi röstar på partier som tar hand om politiken, allt i en demokratiskt ordning.
Begriper du inte det är det mest sorgligt men du är välkommen att fortsätta skriva i tråden, jag är demokratisk.[/QUOTE

Sveriges tredje största parti röstades in i riksdagen i demokratisk ordning och partiet är demokratiskt och är beredda stödja vilket parti som helst som är beredda att styra Sverige på ett demokratiskt och ansvarsfullt sätt. Så nog fan begriper jag det. Du däremot har inga som helst problem med att ett lite extremistparti som MP vars politik är allt annat än ansvarsfull och därtill är hälften så stort som SD tillåts a så stor påverkan på Svensk politik. Men du har inga synpunkter alls när 7k nu ändrar på riksdagsordningen i enda syfte att stänga ute mer än 800 000 väljares röster från att bli hörda.

Kom inte och skriv om att du är demokratisk för det är du inte.

Om du inte gillar de demokratiska spelreglerna som finns så kan du försöka ändra dem istället för att grina om det. Väx upp och lägg ner offerkoftan, detta är demokratin i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
En till källa: http://www.svt.se/nyheter/val2014/vajarna-ratt-med-extra-val

69% anser att det är rätt med nyval.

Skillnad på att folk tycker det är rätt och att de vill, tycker jag.
Senast redigerad av Zog Rules 2014-12-27 kl. 10:17.
Citera
2014-12-27, 10:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
De partier som ej är med på pressträffen är sd och v. Att sd ej fick vara med är väntat.

Däremot så tycker jag att utfrysningen av v är lite skummare. Kan enbart tolkas som att s/mp gjort upp med Alliansen.

Det fyller också en funktion att inte SD så solklart ska bli enda oppositionspartiet. Nu kan man säga "vissa partier var med", och "vissa partier var inte med".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in